6.027 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Kemi ekspert søges Kemi ekspert søges

Hej MCG.

Jeg er ved at skrive studieretningsprojekt i 3.g om amfetamin. Jeg søger derfor en der kan hjælpe mig med at beskrive fremstillingen/syntesen af amfetamin og methamfetamin med vægt på reaktionsmekanismer og fysiske - og kemiske forskelle.

Håber der er en af jer der er lidt mere skarp på kemi end jeg selv er smiley

- Steffen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kemi ekspert søges
  • #2   16. jan 2012 Der er en opskrift på amf her.. http://www.scribd.com/doc/29100750/Amphetamine-Sulphate-Synthesis. Der er kemien også i

Her lidt kemi bag metaamf:
    http://amphetamines.com/methamphetamine-faq/index.html

Hvad niveau skal den skrives i? Skal du beskrive eller forklare? og hvor "dybt" ind i kemien skal du?
    Er det i forbindelse med narkotiske stoffer eller alkyler du skal skrive opgaven?

Stofferne er næsten identiske. Begge stimulerer nervesystemmet. Metaamf er en smule stærkere end amf. Dog skal du være opmærksom på, at der vist flere udgaver af metaamf! Alle med forskellig virkning.

Den største forskel ligger vist i, at metaaamf er opløsligt i fedt, så det optages hurtigere i kroppen. Ellers er det stort set samme stof. mener også at metaamf nedbrydes til amf, så snart det kommer ind i kroppen i kroppen...

Du skal kigge på bindingerne i forhold til det fedtopløselige. Forskellen er at metaamf har en methylgruppe. Det har amf ikke. det er methylgruppen der gør den fedtopløselig

Det skyldes

• #3   16. jan 2012 Niveauet ligger på kemi A, gymnasie niveu. Men helst så dybt som muligt. Opgaven er en forberedelse på specialerne på uni, så derfor gælder det om at få så meget dybde med som muligt. Det jeg søger er primært viden om selve molekylet. Måden hvorpå det bliver fremstillet har jeg stof om. Jeg mangler bare at beskrive selve molekylet i amf. og methamf.
    Men tak for gode links smiley

• #5   16. jan 2012 Beskrivelsen er jo netop forskellen på den methylgruppe!. Selve strukturen af molekylet har du lært om om. Der er et par dobbelte bindinger og så kan du se på antallet af "kanter"

• #6   16. jan 2012 Jeg kunne godt det der, men jeg vil ikke røre emnet med en Ildtang - sorry:-/

• #7   16. jan 2012 OK, du får et lille hint. Et stofs evne til at optages/lagres i organismen afhænger af det polaritet (antal elektronegative grupper ift den totale masse). Metylamfetamin har lavere polaritet end amfetamin, så dels absorberes det hurtigere, og del kan der optages større mængder. Det er også tænkeligt, at der er større depot effekt (forsinkelseseffekt) ved metamfetamin end amfetamin.

Et af problemerne med syntese af disse stoffer er, at der let dannes forskellige "isomerer", afhængigt af udgangsstoffernes natur og renhed og styring af procesparametre. Endelig oprensning er også vigtig.

Og nej - du får ingen støkiometri her.

• #8   16. jan 2012 Tak for de gode svar. Det er lidt et giftigt emne at komme ind på, så var også spændt på om jeg overhovedet fik lov til at beholde indlægget smiley
    Men lige for at redde min egen røv, så vil jeg endnu engang understrege at det er til et projekt jeg skriver om, og ikke til hjemme-eksperimenter.

• #9   16. jan 2012 Huswk at skrive motorcykelgalleri.dk inmd som kildeinfo smiley

• #10   16. jan 2012 Racer-mel yuhuuuuuu !!

• #11   17. jan 2012 Steffen:

Jeg tror ikke, det er dig, som sådan, der vil lave gale streger. Jeg har bare ikke lyst til at være den, der lægger en detailforskrift ud på nettet:-)

• #12   17. jan 2012 Det gjorde jeg til gengæld smiley 2sek på google!

Det er dog ikke lige sådan at gøre. Kræver man ved hvad man laver smiley

• #13   17. jan 2012 Nu vi er i gang...

Er der så nogen der ka' fortælle mig hvordan man "skaffer" en masse penge meget nemt og uden at blive opdaget... ???

Jeg ville bare lige spørge... X-D

• #14   17. jan 2012 Find en flise... Tag lidt frækt tøj på og smil sødt til de mænd der kører forbi. Stå samme sted i nogle timer.. Så er der bid... Du skal nok synke, men ordnes efterfølgende med nogle mundpastiller....

smiley

• #15   17. jan 2012 Neeej !!! Adrr... X-b

Jeg havde nu tænkt mig noget mere "macho"....
    Noget med skydevåben og hurtige biler....

Og en enkelt "chick" i ny og næ er også ok...

Kommentér på:
Kemi ekspert søges

Annonce