658 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
7 Svar
Leasing bil Hjælp/erfaringer Leasing bil Hjælp/erfaringer
Hej
Jeg overvejer kraftigt at lease en fiat 500, vil gerne hører om der er nogen der har dårlige og gode erfaringer med leasing, ved godt man kun må køre et vist antal km. ellers bliver det dyrt og bilen skal være i ordentlig stand når man aflevere den.
MEN er der andre faldgrupper
0 synes godt om
sep 2007
Følger: 23 Følgere: 21 MC-er: 6 Emner: 117 Svar: 774
Ulempen er bare, at du betaler x antal kroner for noget, du aldrig kan hente ind igen. Du betaler måske 25.000kr i engangsydelse, og dem får du reelt ikke noget for, da bilen ikke er din.
Fordelen er så, at du har en fast udgift, og ikke skal betale rep. og service på bilen, og på den måde ikke mister penge på det.
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.718
Tror det billigste er at du køber en bil du har råd til og ikke et sminket lig. For ja du får intet for det du lægger i "udbetaling".
sep 2006
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 116 Svar: 2.642
Bilen koster ca 150.000,- at købe, og leaser du den koster det dig 80.000 på 3 år, og du må kun køre 45.000km i den i den perode, til den pris.
Så skal du spørge dig selv om du ikke mener bilen er mere end 70.000,- kr. værd efter 3 år og kun 45.000km... Det tror jeg bestemt den er. Derfor er netop Fiat 500 en dårligt tilbud IMO.
(jeg ved godt at bilen selvfølgelig skal på værksted også en gang i mellem, men der er altså garanti på bilen de første 2 år, og sådan en bette fiat kan næppe koste meget mere end 10K i service på 3 år)
For at Leasing i mine øjne kan svare sig, skal det være dyrere biler, hvor der er større usikkerhed på gensalgs værdien, fx BMW, Mercedes osv.
Der findes selvfølgelig også gode leasing tilbud hvor det ikke behøver at være premium brand biler, fx kører Mazda i øjeblikket nogle rigtig fine priser på deres Mazda 6.
Honda har også tidligere haft nogle rigtig fine priser på deres Honda Accord.
mar 2008
Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 2
sep 2007
Følger: 23 Følgere: 21 MC-er: 6 Emner: 117 Svar: 774
mar 2008
Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 2
jun 2006
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 294
Grunden til at jeg vil lease er at jeg ikke har lyst til at låne flere
penge, har måttet gøre det en del på det sidste, men det er en
anden historie.
Og fint at hører om erfaringerne om netop fiat 500 leasing