658 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Leasing bil Hjælp/erfaringer Leasing bil Hjælp/erfaringer

Hej
Jeg overvejer kraftigt at lease en fiat 500, vil gerne hører om der er nogen der har dårlige og gode erfaringer med leasing, ved godt man kun må køre et vist antal km. ellers bliver det dyrt og bilen skal være i ordentlig stand når man aflevere den.
MEN er der andre faldgrupper

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Leasing bil Hjælp/erfaringer
  • #1   22. jan 2012 Jeg har ingen erfaringer, men har selv haft overvejet leasing et par gange.
    Ulempen er bare, at du betaler x antal kroner for noget, du aldrig kan hente ind igen. Du betaler måske 25.000kr i engangsydelse, og dem får du reelt ikke noget for, da bilen ikke er din.

Fordelen er så, at du har en fast udgift, og ikke skal betale rep. og service på bilen, og på den måde ikke mister penge på det.

• #2   22. jan 2012 det kan ikke gå. Ved bl.a. at man på mit tidligere job havde leaset en bmw 118d. selvom man så overholdt service som foreskrevet i kontrakt og overholdte alle foreskrevne service, afl. bil 300 km før kontrakt udløb v. 90000 km, ville man alligevel bonne firmaet for et stort service pga. en lampe der lyste, selvom den havde været til service som foreskrevet... det slap de så heller ikke godt af med...
    Tror det billigste er at du køber en bil du har råd til og ikke et sminket lig. For ja du får intet for det du lægger i "udbetaling".

• #3   22. jan 2012 Jeg vil sige at leasing er en fin idé, men ikke på en bil i den prisklasse som en Fiat 500 er.
    Bilen koster ca 150.000,- at købe, og leaser du den koster det dig 80.000 på 3 år, og du må kun køre 45.000km i den i den perode, til den pris.
    Så skal du spørge dig selv om du ikke mener bilen er mere end 70.000,- kr. værd efter 3 år og kun 45.000km... Det tror jeg bestemt den er. Derfor er netop Fiat 500 en dårligt tilbud IMO.
    (jeg ved godt at bilen selvfølgelig skal på værksted også en gang i mellem, men der er altså garanti på bilen de første 2 år, og sådan en bette fiat kan næppe koste meget mere end 10K i service på 3 år)

For at Leasing i mine øjne kan svare sig, skal det være dyrere biler, hvor der er større usikkerhed på gensalgs værdien, fx BMW, Mercedes osv.
    Der findes selvfølgelig også gode leasing tilbud hvor det ikke behøver at være premium brand biler, fx kører Mazda i øjeblikket nogle rigtig fine priser på deres Mazda 6.
    Honda har også tidligere haft nogle rigtig fine priser på deres Honda Accord.

• #4   22. jan 2012 Jeg har leaset min (konens) Fiat 500, og det fungere rigtigt fint, man skal bare passe på med skrammer buler osv. Leasing selskaberne accepterer alm. slid og ælde, så små ridser og slidt interør accepteres ved endt leasing periode. Derudover få du også de kilometer du ikke køre tilbage i kontant, mener dog det er maks 6000 - 8000 km, men det er da også værd at tage med. Vi har haft vores i snart 2 år og det spiller bare. Kan kun anbefales.

• #5   22. jan 2012 En brugt Fiat 500 ligger på mellem 100.000 og 120.000kr mener jeg. Så jeg ville ikke gøre det. Så hellere låne i banken, hvis det er muligt. Der mister du kun renterne. Det er til at tage og føle på.

• #6   22. jan 2012 Vi leasede vores primært pga. det store værditab vi ville have haft over en periode på 3 år, kontra og købe den, da nypriseren var over 200.000 kr

• #7   23. jan 2012 Tak for svarene
    Grunden til at jeg vil lease er at jeg ikke har lyst til at låne flere
    penge, har måttet gøre det en del på det sidste, men det er en
    anden historie.
    Og fint at hører om erfaringerne om netop fiat 500 leasing

Kommentér på:
Leasing bil Hjælp/erfaringer

Annonce