2.752 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Sammenligne det faglige niveau på uddannelserne? Sammenligne det faglige niveau på uddannelserne?

Hvis jeg gerne vil vide, om det er sværest at bliver elektriker, eller pædagog, hvor leder man så?

Jeg har ladt mig fortælle, at der skulle være en hjemmeside, hvor man kan se det. I hvert fald noget top 10 eller noget.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.
  • Fjernelse af grene og vedbend 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sammenligne det faglige niveau på uddannelserne?
  • #1   1. feb 2012 Gå evt. ind på www.ug.dk og kig under optagelseskrav på den uddannelse du ønsker.. Derinde står der også en masse andet informatiivt.

• #2   1. feb 2012 Det ka være ret svært at sammenligne. Jeg er udlært elektriker, og er lige gået i gang med matematik C som enkeltfag, i forbindelse med optagelse på autoteknolog til sommer. Da jeg var under uddannelse som elektriker, havde selvfølgelig masser af matematik, men det blir betegnet som niveauet lige over folkeskole. Vores lærer, som også underviste på universitet, mente tilgængæld, at det kunne sammenlignes med matematik på A-B niveau. Og jeg synes da også det her mat C er nemt, selvom dt burde være flere niveauer over det jeg har haft. Så det ka være meget svært at sammenligne, ihvertfald erhvervsuddannelserne, med de mere bogligt orienterede.

• #3   1. feb 2012 På ug.dk kan du se det.
    Hver uddannelse har fået tildelt et kvalifikations niveau.
    Den går fra 1-9 hvor en smed fx er 4, og en flymekaniker er niveau 5.

• #4   1. feb 2012 Ah ja, tak.

• #5   1. feb 2012 Christian L: Er matematik på c-niveau under uddanelse til elekriker ikke obligatorisk?

• #6   1. feb 2012 Jan K
    Desværre er det ikke en del af uddannelsen mere mener det var en kort overgang.
    Industrielektriker(Jaja det hedder styring og reguleringstekniker men det er der ingen der ved hvad er) udlært 2010

• #9   1. feb 2012 Simon> Jeg kender det selv :o) Et halvt år efter jeg afsluttede HH, startede jeg på grundforløb som elektriker. Da jeg hørte at vi skulle have engelsk og matematik, tænkte jeg;"Nå ja, man kan da altid lige få frisket det lidt op" Jeg var til een time i hvert fag! At gå fra tredjegradsligninger med to ubekendte til at skulle gange brøker over kors var for meget for mig. Og det samme i engelsk, hvor man skulle indsætte de manglende ord i de tomme felte. (Har a-niveau i begge fag)
    Nej det var min tid for kostbar til. Min daværende lærer i "el-beregning" var meget imod at jeg ville have merit, og fortalte at jeg nu "ikke skulle regne med at han kunne hjælpe mig hvis jeg havde problemer med klare udregningerne". Jeg tog nu chancen alligevel. :o)

• #10   1. feb 2012 Da jeg tog uddannelsen til elektriker fik jeg også merit og jeg havde kun 10. klasses afgangseksamen. Jeg har efterfølgende læst til installatør og der er det C niveau i matematik og engelsk. I forhold til matematik så er det normale undervisningsmateriale i elfagene noget højere end C niveau. Det er dog noget der er skrevet ind i reformerne at man skal have.

• #11   1. feb 2012 Det eneste officielle man reelt kan forholde sig til er Den Danske Kvalifikationsramme som går fra niveau 1 til 8, hvor 1 er grundskolen og 8 er en PH.D.
    Hvis du går ind på ug.dk og søger på den uddannelse du vil vide niveauet på så står der under uddannelsen det pågældende kvalifikationsniveau den er placeret på.
    Men det fortæller desværre ikke den fulde/sande historie om niveauet - men det er nok heller ikke nemt at sammenligne en uddannelse på tværs af hele uddannelsessystemet

• #12   1. feb 2012 Nej det kan jeg egentlig godt se.

• #13   2. feb 2012 - hop direkte på en niveau 7 Master, så sparer du en masse tid...:-)

• #14   9. feb 2012 Det er en helt og aldeles tåbelig måde at se tingene på. Det der er svært for Per er let for Poul, men håbløst for Mogens, som forresten også finder det uinteressant.

Gå efter det du finder spændende - så lærer du såmænd nok.

Kommentér på:
Sammenligne det faglige niveau på uddannelserne?

Annonce