{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.629 visninger | Oprettet:

Hjælp til valg af AC Tig svejser {{forumTopicSubject}}

Hey
Går og overvejer at købe en Ac Tig svejser til at svejse i alu med. Kan se at de nyere maskiner har en variabel frekvens, hvorfor det? På de lidt ældre maskiner er der kun valg af AC og DC?
Hvilken maskine kan anbefales til menneskepenge, har lidt kig på en migatronic MTE 220, er den ok? Er selv Kemppi mand, med de er er simpelthen for dyre.
På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til valg af AC Tig svejser
  • #1   29. feb 2012 den skal være på ac ved svejsning i alu,men er der flere muligheder end ac/dc???

  • #2   29. feb 2012 Jeg har selv en me 220 og den virker fint,men kemppi er nr 1.Jeg har prøvet en del svejseværker efterhånden og hælder til kemppi hvis man skal svejse 8 timer om dagen men migatronic er udemærket til hobby brug

    mvh jesper smed


  • #3   29. feb 2012 Er lige med på en "lytter" her. Jeg går nemlig selv og kigger efter sådan en. Vi har masser af dem på arbejdet, også som små inverters. Men det kunne være nr. 1 at have et selv. Migatronic har deres PI serie, og et alm lille Inverter anlæg koster ikke så meget. Men så snart det også kan AC (alu) ja så koster det altså kassen..



  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #4   29. feb 2012 Det er spøjst - vi har kun Migatronic ude på arbejdet, og de svejser ca 11 timer i døgnet uden problemer?

    Frekvensstyring er ikke så vigtig som sinusbalancen er - men det kan man normalt også justere lige så snart det er et AC værk.

    MTE220'eren er ikke tosset.


  • #5   29. feb 2012 220'eren, det er en gammel hund, er det ikke Sajmon ?

Kommentér på:
Hjælp til valg af AC Tig svejser

Annonce