5.183 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Toyota sportsvan erfaringer? Toyota sportsvan erfaringer?

Hej guys!

Jeg skal ud og have mig sådan en bandit bil, men er voldsomt meget i tvivl om, hvad enten det skal være TD eller Benzin?
Har prøvet begge slags, og ingen tvivl om at den køre bedst i benzin, men hvordan ser økonomien ud?

Kunne godt tænke mig at høre fra folk der har erfaringer med disse biler, hvad køre de reelt pr/l, i enten benzin eller TD?

For hvis TD kører bare 4-5 km længere pr l end B, så er den jo klart at foretrække? Eller hvad?

Og gerne lidt info om vægt afgift, når den er vejet ned, da der åbenbart er MEGET tvetydighed på dette område smiley

Tak for hjælpen smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• reparation vaskemaskine 500 kr.
  • Reperation af vaskemaskine 1.136 kr.
  • græsslåmaskine 600 kr.
  • Reparation af tørretumbler 1.000 kr.
  • Stoppe timerfunktion i stikkontakt 500 kr.
  • Bygge et paxskab med to låger, hænge monteret lys og reol på væg 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Toyota sportsvan erfaringer?
  • #1   10. mar 2012 Årgang?

Hvis det er den gamle 97'er model ville jeg uden tvivl gå efter en benzin.

Den er mere tørstig ja, men den er billigere i vægtafgift, og du slipper for strafafgiften pga manglende partikelfilter. Er den fra før 6. md 1998 eller er den fejet ned til under 2T slipper du for misundelsesafgft.

Finder du et velholdt eksemplar, så er det en super god og meget stabil vogn.

• #2   10. mar 2012 Regn i øvrigt med 10-12 km/l i benzin, og 13-14 km/l i diesel.

• #3   10. mar 2012 (link fjernet)

Her er lidt om afgiften

• #4   10. mar 2012 Hejsa, min far har sådan en TD og han kører meget pænt og hans kører 15 pr L, vægtafgift ved jeg ikke helt, den er fra 97 mener jeg men måske ca 5000 i vægtafgift syntes jeg har hørt, håber du kan bruge lidt af det til noget, ved vare den køre knald godt.

• #5   10. mar 2012 en TD årg 2000 koster ca3000/3500kr at veje ned og så er vægtafgiften på ca 3400kr.

• #6   10. mar 2012 Jeg har en Sportsvan benzinudgave fra 6 md. -98 og var 16 dage for ny. Dermed blev den vejet ned og afgift betalt. Den udgjorde 3600,- kr. Jeg kører mellem 11 og 12 km pr. liter.
    Rigtig stabil bil og er glad for, at det er benzinudgaven. Jeg har kørt dieselbiler siden starten af 80´erne som salgskonsulent og må desværre drage den konklusion, at de springer i luften for et godt ord. Jo, de kører længere pr. liter brændstof, men desværre så overgår reparationerne LANGT mere den udgift. Sidste forår havde jeg en Opel Zafira 2,0 diesel fra 2003. Knækkede krumtappen inden den havde kørt 200.000 (solgt til Litaun for 7000,- kr)- lavede en handel med genboen om en VW Sharan der havde kørt knap 200.000 km. Dagen før jeg skulle ha´ den ringede han og meddelte, at den også var sprunget i luften. Total motorhaveri. Naboens diesel Sportsvan har den tredie motor i sig. Den ene gang, skyldtes det dog, at der blev hældt benzin på den.Så ikke mere diesel til mig.

;O)

• #9   10. mar 2012 James B: du er inde på moget rigtigt der. Jeg har personligt ikke nogen erfaring inden for diesle end flere af mine venner har det. Hver gang de skal på værksted koster det altid og jeg mener altid mere end hvis det var en benzinbil. Så min holdning er at diesel er bestarende i brændstof forbrug. Ydermere hader staten også diesel biler så der er typisk større afgifter på dem. Dette gør dem markant dyre i indkøb, så lagt sammen med dyre reparationer forsviner besparelsen merkant. Her skal det lige siges at det er min egen mening. og jeg har ikke andet end rygter og hvad jeg hører til at drage denne konklusion:)

• #10   10. mar 2012 Jeg synes problemerne med dieselmotore hovedsageligt drejer sig om commonrail-motore.
    Dieselmotoren i en gammel sportsvan fejler intet, og kører rigtig mange km. Dens værste fejl er at enderne kan knække af gløderørene hvis de bliver for gamle (hvilket koster motoren), men ellers har de ikke nogle kendte fejl.

Men jeg ville nu stadiig klart vælge benzinudgaven.

• #11   10. mar 2012 Tja min svigermors firma sportsvan smed da tandremmen en aften:D det kostede kun 21000kr.

• #12   10. mar 2012 jeg har en diesel sportsvan kører 16 km/l kombineret by landevej og motorvej

• #13   11. mar 2012 min sportsvan fra 97 smed tandremmen ved 270000km da vandpumpen var defekt. Ny vandpumpe og ny t-rem så kørte den igen. Herligt når det er den gamle benzin motor hvor der er plads til ventiler smiley

i øvrigt ringe at vandpumpen ikke kan køre flere km...

Kommentér på:
Toyota sportsvan erfaringer?

Annonce