OFF-TOPIC - Maling af vinduer OFF-TOPIC - Maling af vinduer
Jeg er den glade ejer af en stor flot murermestervilla og har nogle hvide trævinduer som skal males denne sommersæson.
Jeg ved godt jeg kan indhente et tilbud fra en maler, men nu spørger jeg lige her - det kunne jo være at nogen havde nylig erfaring med noget lignende.
Det billigste ville jo klart være at gøre det selv, men så skal jeg også leje en lift, rensevinduerne, pudse dem ned, male selvfølgelig og vejret skal være til det og tiden ligeså. Vi har også et par små piger som kræver noget tid plus en motorcykelsæson som skal passes.
Er der mon nogen som har en ide om hvad en maler skal have ca. for at male vinduerne. Vi kan jo trække arbejdslønnen fra i år ligesom sidste år (er det 1/3-del?). Sådan nogle malere er jo ret hurtige til deres fag i stedet for at jeg skal igang med at fedte med en masse jeg ikke har ret meget forstand på... samtidigt sparer jeg tid og grå hår - plus får lidt til næste års selvangivelse. Jeg tænker bare om det er umagen værd at gøre det selv.
Vinduerne er forholdsvis nye - mener 1998/99 og de blev sidst malet i 2006. Især de sydvendte vinduer er begyndt at se lidt sørgelige ud - malingen skaller en smule.
7 Kældervinduer
4 vinduer i stueplan hvoraf 2 er store stuevinduer
1 dobbelt havedør og hoveddøren i stueetagen
4 vinduer på 1. salen
1 veluxvindue på 1. salen
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 4 Emner: 7 Svar: 290
Pris afhænger jo af forarbejde der skal laves, stige arbejde, stillads, type vinduer og størrelse.
Det nemmeste er da at ringe efter en maler, og han så kommer ud og giver et gratis tilbud.
jun 2005
Følger: 13 Følgere: 14 MC-er: 4 Emner: 196 Svar: 1.090
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 159 MC-er: 3 Emner: 60 Svar: 1.668
sep 2008
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 36 Svar: 623
Det mener jeg nu ikke man kan, og ville heller ikke gøre det. Skolepraktikanter er det samme som helt grønne lærlinge - ihvertfald hvad jeg har set.
Ring efter en prof. der kan besigtige opgaven ja
jun 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 84
Dennis H : Kommer der en "rigtig maler" kan han jo også sagtens have en 1´år´s lærling med, men giv dem en chance, det har du sikkert også fået
sep 2008
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 36 Svar: 623
Baserer udelukkende min kommentar på hvad jeg har set, og har haft med ude (er bygningsmaler)
OFF-TOPIC - Maling af vinduer