Aftræksrør til taghætte - Hvordan??? Aftræksrør til taghætte - Hvordan???
Hej.
Jeg har et problem med et smadret aftræksrør, fra det ene badeværelse. Det er et gammelt eternitrør (100x150 mm), som smadrede fuldstændig, da jeg skulle kravle forbi.
Jeg skal nu have sat et nyt isoleret plastrør i samme størrelse op, men kan ikke se hvordan det nye rør skal sidde i taghætten. Det ser ud som om det gamle rør kun lige akkurat gik op til tagkanten, hvor der er skåret et hul op igennem eternitpladerne, og taghætten er så monteret ovenpå taget.
Skal det nye rør ikke op i selve taghætten på en eller anden måde, fordi det må da samle kondens ved overgangen mellem tag og isoleringen på det gamle rør. Jeg tænker bare at det nye rør på en eller anden måde skal tætnes oppe i taghætten, og ikke under taget - eller er det mig som tager fejl???
Ville jo gerne have det her overstået, så jeg kan komme ud og køre...
Mvh. Eddie
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.940
Skønnest når hætte og rør kan klikkes sammen.
;O)
okt 2006
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 222
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 72 Svar: 663
Præcis. Det er sådan at mine også er monteret. Problemet er bare at den montering lader til ikke at være god nok i dag, og jeg skal have lavet en tilstandsrapport , da huset skal sælges. Så jeg vil have det lavet rigtigt. Det lader til at man skal lade røret køre hele vejen op i taghætten, og at der skal tætnes omkring taghætte og rør. Den isolerede flade skal køre over tagryggen, for at forhindre kondens.
Jeg vil bare sikre mig at jeg har forstået det rigtigt...
okt 2006
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 222
Aftræksrør til taghætte - Hvordan???