{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Nedtagning af tv vægbeslag og gardiner 600 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  rep af briggs & stratton motor
  • #1   4. apr 2012 hvad gør den da ?

• #2   4. apr 2012 jeg har kørt noget gammelt benzin igennem, (idiot) men har renset det igennem så det skulle være frisk igen

jeg har så skiftet den gummimembran som sidder på siden af karburatoren.

jeg kan godt få den til at gå i tomgang hvis jeg justerer på hanen med choker, men lige så snart jeg sætter den igang med skovlene (det en fræser) så dør den bare for mig

der er så en stang som justerer gasspjældet nede fra motoren, den justerer fint spjældet når den kører.

samt der går et trykrør fra motoren op i kaburatoren, den har jeg givet to spændebånd så det i hvert fald er tæt, og laver tryk i tanken

• #3   4. apr 2012 hmm ja det er klassisk med dem at der altid er bøvl med karburatoren / regulatoren. hvis du rykker i regulator armen kan du så ikke få den til at tage gas ? det sider også noget fjeder pis mellem gas regulatoren og spjæld som ikke tåler at komme ud af justering uden at den går af lort til...

• #4   4. apr 2012 så dør den bare hvis jeg begynder at rykke i den

• #5   4. apr 2012 Er pakningen mellem tak og karb tæt

• #6   4. apr 2012 ja der er lige kommet en ny på

• #7   4. apr 2012 alle kanaler i karb er blæst rene så der er fri passage

• Essob
    Essob Tilmeldt:
    maj 2010

Emner: 6 Svar: 188
    #8   4. apr 2012 Hvilken model er det?
    Sidder der en blande just. skrue på højre side af karburatoren?
    Så er grund indstillingen på denne skrue: skru den helt i bund, og 1½ omgang retur.
    Sidder der en fjeder og skive under den membran Du har skiftet?
    Har Du evt. billeder af dyret? smiley

• #9   4. apr 2012 model 130292
    type 1725-01
    code 87072407

• #10   4. apr 2012 har desværre ingen billeder lige nu.

men den har bare kørt i mange år UDEN det mindste galt

der sidder en metalring og fjeder under gummimembranen

• #11   5. apr 2012 Hvis du har haft gammel benzin i, kan det være sugerøret der går ned i tanken. Der sidder en kugle inde i den, og den skal være løs. Du kan " knipse " med en finger, altså forsigt slå til den, så løsner den sig måske.

Der er ligeledes en lille fjeder med en løs skive på - husk den skal være mellem membran og karburator - med skiver mod membranen.

Blæs den godt igennem, og sikre dig at primerbolden er ok ( Hvis den er udstyret med sådan en. )

Lad være at knokle spænde karburatoren fast på tanken. Med hensyn til ånderøret du har sat spænebånd på, er det ikke nødvendigt. Røret leder evt. overskydende oliedampe gennem karburatoren, men har ikke indflydelse på hvordan motoren kører.

Tjek evt. det rør du sætter karbatoren på, er fastspændt længere inde på blokken, de kan gå løs.

Ellers vil jeg sige, at en motor som din fra 1987, er en af de bedre - så lidt mere omhyggelig med karburatoren - så skal der nok blive liv.

Nu nævner du gammel bensin. Den hyppigste årsag til småmotorer ikke vil starte. Blyfri benzin starter nedbrydning after 3 måneder, så hvis du har noget tilbage i dunken fra sidste år kan der være " gammelt "

Har benzinen været for gammel, skal du have en del igennem før den igen kører optimalt. Det kan du gøre ved at trykke på primerbolden når den er igang.

Held og lykke.

Aage.

• #12   5. apr 2012 jeg puttede helt frisk benzin i fra OK i tanken efter jeg tømte den for gammel benzin

jeg har ingen primerbold

du tror den kugler kan være suget med op i røret nede fra tanken?

• Essob
    Essob Tilmeldt:
    maj 2010

#14   5. apr 2012 Der sidder ingen kugle i røret på den model. Kuglen er en kontraventil, så bezinen ikke løber tilbage i tanken, men membranen klarer den opgave her.
    Hvordan har den det med slør op og ned i krumtappen, især i svinghjulssiden. Hvis der er for meget slør kan den ikke styre tændingen.

• #15   5. apr 2012 Slør op og ned i krumtappen er uden betydning, men sideværks slør kan forstyrre tændingen.

• Essob
    Essob Tilmeldt:
    maj 2010

#16   6. apr 2012 Aage M.
    Det er jo ikke rigtigt, når den har vandret liggende krumtapaksel.

• Essob
    Essob Tilmeldt:
    maj 2010

#17   6. apr 2012 Og jeg kan se ud fra modelnummeret at det er en 5 hk. opretstående, altså med vandret aksel.

• #18   6. apr 2012 Ja - Leif. Helt rigtigt - det havde jeg ikke tjekket. Vi er da vist et par "plæneklippermotornørder"

• #19   6. apr 2012 jeg skal være æelig at tilstå at jeg ikke har skilt motoren ad, den har kørt upåklageligt indtil den fik det gamle benzin i sig, og kørte faktisk også ganske fint i et stykke tid indtil da, hvor den så bare stoppede til i studserne med snadder, nu vil den så bare ikke køre længere

• Essob
    Essob Tilmeldt:
    maj 2010

#20   6. apr 2012 De er nu ellers ikke så sarte. Men måske Du er nødt til at blæse alle kanaler igennem en gang til, og checke om sien i bunden af sugerøret er stoppet. Har Du prøvet at gi den en lille "snaps" benzin i indsugningen, altså uden luftfilter på, og se om den starter op på det.
    Og ja Aage, det er blevet til nogle stykker gennem årene smiley

• #21   6. apr 2012 jeg har haft det hele skilt ad og blæst det rent igennem alle kanaler og det hele, men gør det gerne igen

hvis jeg lige hælder noget i indsugningen hvor luftfilteret sider på, så kan den starte med det samme og kører benzinen ud, og så dør den igen

• Essob
    Essob Tilmeldt:
    maj 2010

#22   6. apr 2012 Prøv at skrue blandeskruen evt. 1/4 omgang mod uret, så får den lidt federe blanding.

• #23   7. apr 2012 Tag evt et stykke ståltråd og stik igennem nogle af de små huller

Kommentér på:
rep af briggs & stratton motor

Annonce