Hjælp til "regler" om fortrydelsesret ved bilrep. Hjælp til "regler" om fortrydelsesret ved bilrep.
Hej
Har desværre været noget uheldig ved min mekaniker. Min mazda 2,3 sport fra 2006, skulle have nye skiver inden lovpligtige syn. Så de blev skiftet med samt klodser. 3 uger senere "hopper" den, så afsted til mekaniker, som siger at skiverne er helt skæve, og der skal nye til, og nævner at måske skulle der også skiftes calibre, men vælger dog at de skifter skiver u/b.
3 uger senere "hopper" den igen, og afsted til mekaniker, som kan måle at den trækker 27 % til højre, og at skvierne igen er skæve!. nye skiver på u/b og calibre samt ny bremseslange (betaler dog kun for calibre og bremseslange), og gør opmærksom på at nu har de skiftet skiverne 3 gange og nu skal den bare være iorden, og det er den selvfølgelig!
Ved synshallen fortæller jeg synsmanden at der har været nogle problemer med bremserne fortil, og om han ikke lige kan se om det er helt ok. Han når ikke andet end lige at køre om på rullefeltet, for at kalde mig hen, fordi der løber bremsevæske ud fra den nye bremseslange, og at bilen derfor ikke går igennem syn.
Så afsted til mekaniker for 5 gang, og ikke ret tilfreds længere, sagt mildt!.
De kigger bremserne efter, og spænder bremseslangen mere fast, og konstaterer at skiverne igen, igen, igen er skæve (bilen har kørt 35 kilometer fra de blev skiftet sidste gang!), så nu er det nok et hjulleje der skal skiftes!. Så nye skiver på igen u/´b, og et nyt hjulleje hø side u/b, burde den så gå igennem syn, og som kompensation for al min ulejlighed med 4 besøg hos mekaniker får jeg dog også en Q8 nøgleringog en guldvask!!!!!!!!!!
Ved synet konstaterer de at den stadig hænger i bremsen på den højre side...............
Nu har jeg efterhånden opgivet at det pågældende værksted kan løse opgaven rodentligt, så ville høre om der er noget man kan gøre for at få en anden kompensation/tilbagebetaling.
Håber der er nogle der kan komme med lidt info om hvad man kan gøre.
Mvh Thomas
mar 2009
Følger: 64 Følgere: 57 MC-er: 2 Emner: 33 Svar: 624
mvh
Jan
apr 2007
Følger: 2 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 50
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.454
at en ny skive ikke når at blive kørt til... dvs at en ny skive ikke må blive alt for varm de første ca 300 km. man skal køre roligt og bremse lidt osv osv.. når bremsen hænger bliver skiven varm uden at være kørt til og bliver så skæv...
mvh
mar 2009
Følger: 64 Følgere: 57 MC-er: 2 Emner: 33 Svar: 624
sorry at jeg ikke var til nogen hjælp
mvh
Jan
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 24 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 1.388
Hvis det imod forventning skulle være tilfældet, så bed ham om at ansøge om at få sine lærepenge tilbage, for du har ikke tænkt dig at betale for hans uddannelse.
Nej, firmaet har haft mulighed for at ved flere forsøg at udbedre problemet / løse opgaven, med ikke magtet opgaven, så forlang dine penge tilbage med henvisning til købeloven. Du har købt en ydelse som du ikke har fået, så er den ikke længere.
apr 2007
For sidste gang de skiftede dem, kørte de nemlig en tur for at se om bremserne "hang" og fortalte at de havde lavet hårde opbremsninger for netop at køre bremserne varme!!!!!
Og som du skriver, vil det jo gøre at bremserne igen bliver skæve!!
Det er bosch carservice i Fredericia, som laver alt klargøring for ALD carmarket.
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 18 Svar: 105
Tag dog en snak med værkstedet så i får løst den trælse situation.de har jo allerede vist de gerne vil ved at skifte dele gratis.
det kan jo også være fejl i nye bremseslanger / kaliber.
Det bliver jo ikke løst ved at blive pisse sur.
feb 2010
og de var ikke nogle billige skiver eller noget... så vil tro det er gældene for skiver i almindelighed..
mvh
apr 2007
For sidste gang de skiftede dem, kørte de nemlig en tur for at se om bremserne "hang" og fortalte at de havde lavet hårde opbremsninger for netop at køre bremserne varme!!!!!
Det er bosch carservice i Fredericia, som laver alt klargøring for ALD carmarket.
apr 2007
apr 2007
apr 2007
Det er jo for at være pissesur, men problemet er startet efter de har skiftet skiverne, og det har de så gjort 4 gange ialt, (jeg har betalt 1 x) calibre og bremseslange har jeg også betalt for, dog ikke hjulleje. Men nu er jeg ikke mekaniker, og hvis calibre er skifter for 3600,-kr inkl. Bremseslange, og det var er hjulleje der var årsagen, var det vel ikke mere end rimelig at jeg betalte for hjullejet, og ikke calibre og bremseslange???????
Når de skal lave bilen, har de den 1/1 dag, så har undværet den i 4 dage ialt, så man kan vel ikke andet end blive lidt utilfreds med deres service? Og problemet er jo ikke løst endnu!
Men takker foranledning svar og taler med værksted igen, igen.
Mvh thomas
apr 2007
feb 2010
som sige at det er vigtig at køre nye bil skiver til...
og især i koldt vejr , med nye skiver, skal man også passe på med at holde bremse tryk på en varm skive...dvs at hvis du på nye skiver holder fx for rødt lys( eller i lang kø osv ) og dine skiver er varme,så skal pedalen helst ikke holdes ned,da der klodserne klemmer om skiven vil være meget mere varm end resten af skiven...og den varme forskel på en ny skive kan få den til at blive lidt skæv..
ja sikke en smører..
men dette skulle være en fornuftig forklaring...
mvh
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.773
Og bremserne er altså ikke så følsom som nogen af jer får dem til at lyde, så længe man ikke voldtager dem, så burde de blive lige.
Men der må være en kaliber der hænger, eller også renser de ikke beslagene som klodserne sidder i, så de går for stramt.
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
men hvorfor i alverden går man til samme mekaniker 5 gange når de gang på gang laver en fejl.. ?!
feb 2010
læs nu hvad manden skriver... at den hænger i bremsen .
og så vil en skive jo blive pisse varm, bare ved at kører lige ud af landevejen..
apr 2009
"For sidste gang de skiftede dem, kørte de nemlig en tur for at se om bremserne "hang" og fortalte at de havde lavet hårde opbremsninger for netop at køre bremserne varme!!!!!
Og som du skriver, vil det jo gøre at bremserne igen bliver skæve!!"
feb 2010
og
hvorfor ligger der en seddel om at skiverne skal til køres , inden de må blive gemmen varme , hvis det ikke betyder noget...
Må indrømme jeg tror en del (meget) mere på produksenten af bremseskiverne , end hvad bla du mener og syntes burde være rigtig... ( hvis ok )
men det er jo så bare mig.....
apr 2009
apr 2009
dec 2006
Følger: 47 Følgere: 45 MC-er: 3 Emner: 185 Svar: 1.532
Til trådstarter: undgå at hidse dig op overfor værkstedet, det er aldrig den bedste position at stille sig i før en konflikløsning. Spørg hellere stille og roligt hvad I ( ikke de ) kan gøre for at få lyst din udfordrende bil. Spørg om han vil acceptere at du prøver at køre den til et Aut. Mazda værksted. Måske klør han sig selv i nakken over din bil, måske vil han selv sørge for at Mazda laver den for ham.
Hvis du er ophidset og vred så VED han at du er tabt som kunde og måske vil tale dårligt om han i dit netværk og eller på nettet, og derfor måske være mindre interesseret i at få løst dit problem ( tja hvorfor sgu han hvis du alligevel laver hadehjemmeside om ham osv. forstår min mening?)
nov 2005
Følger: 7 Følgere: 5 Emner: 46 Svar: 501
apr 2007
Mvh Thomas
Hjælp til "regler" om fortrydelsesret ved bilrep.