1.476 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Hjælp til "regler" om fortrydelsesret ved bilrep. Hjælp til "regler" om fortrydelsesret ved bilrep.

Hej
Har desværre været noget uheldig ved min mekaniker. Min mazda 2,3 sport fra 2006, skulle have nye skiver inden lovpligtige syn. Så de blev skiftet med samt klodser. 3 uger senere "hopper" den, så afsted til mekaniker, som siger at skiverne er helt skæve, og der skal nye til, og nævner at måske skulle der også skiftes calibre, men vælger dog at de skifter skiver u/b.
3 uger senere "hopper" den igen, og afsted til mekaniker, som kan måle at den trækker 27 % til højre, og at skvierne igen er skæve!. nye skiver på u/b og calibre samt ny bremseslange (betaler dog kun for calibre og bremseslange), og gør opmærksom på at nu har de skiftet skiverne 3 gange og nu skal den bare være iorden, og det er den selvfølgelig!
Ved synshallen fortæller jeg synsmanden at der har været nogle problemer med bremserne fortil, og om han ikke lige kan se om det er helt ok. Han når ikke andet end lige at køre om på rullefeltet, for at kalde mig hen, fordi der løber bremsevæske ud fra den nye bremseslange, og at bilen derfor ikke går igennem syn.
Så afsted til mekaniker for 5 gang, og ikke ret tilfreds længere, sagt mildt!.
De kigger bremserne efter, og spænder bremseslangen mere fast, og konstaterer at skiverne igen, igen, igen er skæve (bilen har kørt 35 kilometer fra de blev skiftet sidste gang!), så nu er det nok et hjulleje der skal skiftes!. Så nye skiver på igen u/´b, og et nyt hjulleje hø side u/b, burde den så gå igennem syn, og som kompensation for al min ulejlighed med 4 besøg hos mekaniker får jeg dog også en Q8 nøgleringog en guldvask!!!!!!!!!!
Ved synet konstaterer de at den stadig hænger i bremsen på den højre side...............
Nu har jeg efterhånden opgivet at det pågældende værksted kan løse opgaven rodentligt, så ville høre om der er noget man kan gøre for at få en anden kompensation/tilbagebetaling.

Håber der er nogle der kan komme med lidt info om hvad man kan gøre.

Mvh Thomas


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flooded bathroom. I did a washing machine cycle and a LOT of water poured out of both the general drain and the shower drain. Pls help 1.200 kr.
  • Tjek om vandlås er skruet rigtigt på 500 kr.
  • Tagpap brænding 9.000 kr.
  • Beskære, fjerne ukrudt, klippe hæk i forhave 1.500 kr.
  • Opsætning af gardin i Velux vindue. 1.000 kr.
  • Tilslutning af 2 vaskemaskiner 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til "regler" om fortrydelsesret ved bilrep.
  • #1   10. apr 2012 At melde sig ind i FDM og lade deres jurister klarer sagen det er det eneste der virker mod mekaniker fejl og sjusk
    mvh
    Jan


  • #2   10. apr 2012 Har forsøgt med FDM, og de siger at de kan kun rådgive omkring hvad der "burde" være rimeligt, de kan ikke hjælpe med jurister, desværre.


  • #3   10. apr 2012 det at din bremse hænger.... kan gøre....

    at en ny skive ikke når at blive kørt til... dvs at en ny skive ikke må blive alt for varm de første ca 300 km. man skal køre roligt og bremse lidt osv osv.. når bremsen hænger bliver skiven varm uden at være kørt til og bliver så skæv...


    mvh


  • #4   10. apr 2012 okay det var ikke til meget hjælp troede de hjalp juridisk med sådan noget for det gjore de da ved en handel jeg lavede hvor der var knas men at få den lavet på garantièn . så gik ud fra det var det samme med mekanikere der ikke gjore deres arbejde ordenligt
    sorry at jeg ikke var til nogen hjælp
    mvh
    Jan


  • #5   10. apr 2012 Er du sikker på at vedkommende er mekaniker ?
    Hvis det imod forventning skulle være tilfældet, så bed ham om at ansøge om at få sine lærepenge tilbage, for du har ikke tænkt dig at betale for hans uddannelse.
    Nej, firmaet har haft mulighed for at ved flere forsøg at udbedre problemet / løse opgaven, med ikke magtet opgaven, så forlang dine penge tilbage med henvisning til købeloven. Du har købt en ydelse som du ikke har fået, så er den ikke længere.


  • #6   10. apr 2012 @busa c, det du skriver om bremserne ikke må være for varme de første 300 km, er det altid gældende?
    For sidste gang de skiftede dem, kørte de nemlig en tur for at se om bremserne "hang" og fortalte at de havde lavet hårde opbremsninger for netop at køre bremserne varme!!!!!
    Og som du skriver, vil det jo gøre at bremserne igen bliver skæve!!

    Det er bosch carservice i Fredericia, som laver alt klargøring for ALD carmarket.



  • #7   10. apr 2012 Varme bremser alting med måde.
    Tag dog en snak med værkstedet så i får løst den trælse situation.de har jo allerede vist de gerne vil ved at skifte dele gratis.
    det kan jo også være fejl i nye bremseslanger / kaliber.
    Det bliver jo ikke løst ved at blive pisse sur.


  • #8   10. apr 2012 sidst jeg fik skiver på min Mercedes, lå der en stor seddel med i kassen, hvor der stod at de skulle bremses til... og ikke måtte bremses hårdt op i starten.... de skulle være lidt varme og køle af, og lidt varme og køle af osv..
    og de var ikke nogle billige skiver eller noget... så vil tro det er gældene for skiver i almindelighed..

    mvh


  • #9   10. apr 2012 @busa c, det du skriver om bremserne ikke må være for varme de første 300 km, er det altid gældende?
    For sidste gang de skiftede dem, kørte de nemlig en tur for at se om bremserne "hang" og fortalte at de havde lavet hårde opbremsninger for netop at køre bremserne varme!!!!!
    Og som du skriver, vil det jo gøre at bremserne igen bliver skæve!!

    Det er bosch carservice i Fredericia, som laver alt klargøring for ALD carmarket.



  • #11   10. apr 2012 @busa c, det du skriver om bremserne ikke må være for varme de første 300 km, er det altid gældende?
    For sidste gang de skiftede dem, kørte de nemlig en tur for at se om bremserne "hang" og fortalte at de havde lavet hårde opbremsninger for netop at køre bremserne varme!!!!!
    Og som du skriver, vil det jo gøre at bremserne igen bliver skæve!!

    Det er bosch carservice i Fredericia, som laver alt klargøring for ALD carmarket.



  • #12   10. apr 2012 @busa c, det du skriver om bremserne ikke må være for varme de første 300 km, er det altid gældende?
    For sidste gang de skiftede dem, kørte de nemlig en tur for at se om bremserne "hang" og fortalte at de havde lavet hårde opbremsninger for netop at køre bremserne varme!!!!!
    Og som du skriver, vil det jo gøre at bremserne igen bliver skæve!!

    Det er bosch carservice i Fredericia, som laver alt klargøring for ALD carmarket.



  • #13   10. apr 2012 Tb.
    Det er jo for at være pissesur, men problemet er startet efter de har skiftet skiverne, og det har de så gjort 4 gange ialt, (jeg har betalt 1 x) calibre og bremseslange har jeg også betalt for, dog ikke hjulleje. Men nu er jeg ikke mekaniker, og hvis calibre er skifter for 3600,-kr inkl. Bremseslange, og det var er hjulleje der var årsagen, var det vel ikke mere end rimelig at jeg betalte for hjullejet, og ikke calibre og bremseslange???????
    Når de skal lave bilen, har de den 1/1 dag, så har undværet den i 4 dage ialt, så man kan vel ikke andet end blive lidt utilfreds med deres service? Og problemet er jo ikke løst endnu!
    Men takker foranledning svar og taler med værksted igen, igen.

    Mvh thomas


  • #14   10. apr 2012 Tb. Der skulle lige ha været et IKKE ind efter jo, altså det er jo ikke for at være pissesur. Så gav beskeden mere mening.

  • #15   10. apr 2012 har lige hørt min kammi.....
    som sige at det er vigtig at køre nye bil skiver til...

    og især i koldt vejr , med nye skiver, skal man også passe på med at holde bremse tryk på en varm skive...dvs at hvis du på nye skiver holder fx for rødt lys( eller i lang kø osv ) og dine skiver er varme,så skal pedalen helst ikke holdes ned,da der klodserne klemmer om skiven vil være meget mere varm end resten af skiven...og den varme forskel på en ny skive kan få den til at blive lidt skæv..

    ja sikke en smører..

    men dette skulle være en fornuftig forklaring...

    mvh


  • #16   11. apr 2012 tja der er helt klart et eller andet galt, nu er jeg selv ved at blive uddannet til mekaniker.
    Og bremserne er altså ikke så følsom som nogen af jer får dem til at lyde, så længe man ikke voldtager dem, så burde de blive lige.

    Men der må være en kaliber der hænger, eller også renser de ikke beslagene som klodserne sidder i, så de går for stramt.


  • #17   11. apr 2012 Skiver skal køres til/hærdes ja.. men det er sgu ikke alfa omega medmindre man skal en tur på bane og lave endbremsninger fra 200-0km/t.. det er noget kun 10% mennesker gør, og 90% har ikke problemer med skæve skiver.. Hvis du derimod er typen der kører hårdt, bremser meget og så står på bremsen i lyskryds osv så bremsen ikke bliver kølet jævnt ned så kan du få skæve skiver..

    men hvorfor i alverden går man til samme mekaniker 5 gange når de gang på gang laver en fejl.. ?!


  • #18   11. apr 2012 Mirza A

    læs nu hvad manden skriver... at den hænger i bremsen .
    og så vil en skive jo blive pisse varm, bare ved at kører lige ud af landevejen..




  • #19   11. apr 2012 Ja? Jeg forholder mig blot til følgende:

    "For sidste gang de skiftede dem, kørte de nemlig en tur for at se om bremserne "hang" og fortalte at de havde lavet hårde opbremsninger for netop at køre bremserne varme!!!!!
    Og som du skriver, vil det jo gøre at bremserne igen bliver skæve!!"


  • #20   11. apr 2012 Ja det er der risiko for at de kan blive... sådan er det.. det er ikke noget jeg har fundet på... men fakta..
    og
    hvorfor ligger der en seddel om at skiverne skal til køres , inden de må blive gemmen varme , hvis det ikke betyder noget...

    Må indrømme jeg tror en del (meget) mere på produksenten af bremseskiverne , end hvad bla du mener og syntes burde være rigtig... ( hvis ok )
    men det er jo så bare mig.....


  • #21   11. apr 2012 Hey, læs nu hvad jeg skriver.. jeg skriver at de SKAL køres til, men det er altså laaaangt fra alle der gør det, og det er langt fra alle der døjer med problemerne, derfor må problemet ligge et andet sted.. vi er altså ikke uenige vel..

  • #22   11. apr 2012 Jeg kører også mine Brembo skiver til sådan er jeg, men til daglig brug bliver de altså ikke skæve hvis jeg ikke gjorde..

  • #23   11. apr 2012 Min erfaring er at uoriginale skiver ( ikke nødvendigvis billigt skrammel ) kræver tilkørsel for ikke at blive skæve hvor originale "bare" kan køres almindeligt.

    Til trådstarter: undgå at hidse dig op overfor værkstedet, det er aldrig den bedste position at stille sig i før en konflikløsning. Spørg hellere stille og roligt hvad I ( ikke de ) kan gøre for at få lyst din udfordrende bil. Spørg om han vil acceptere at du prøver at køre den til et Aut. Mazda værksted. Måske klør han sig selv i nakken over din bil, måske vil han selv sørge for at Mazda laver den for ham.

    Hvis du er ophidset og vred så VED han at du er tabt som kunde og måske vil tale dårligt om han i dit netværk og eller på nettet, og derfor måske være mindre interesseret i at få løst dit problem ( tja hvorfor sgu han hvis du alligevel laver hadehjemmeside om ham osv. forstår min mening?)


  • #24   11. apr 2012 bremser skal da kunne tåle at blive brugt.............også når de er nye.......noget sludder når de siger du ik må bruge dem hårdt !!! Det skal de kunne holde til.....sikkert noget kineser bras de smider på...På min "nye" mitzushi ville jeg få skiftet skiverne på garantien hvis de blev skæve...

  • #25   11. apr 2012 Takker for svarene.

    Mvh Thomas


Kommentér på:
Hjælp til "regler" om fortrydelsesret ved bilrep.

Annonce