Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• TV mounting / hanging 600 kr.
  • Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Loftspots slukker ikke 600 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Rensning af tilstoppet afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Passat 140 eller 170?
  • #1   19. apr 2012 Jeg vil på det skarpeste fraråde 2.0 TDI motoren, køb en 1.9tdi Highline og få den optimeret hos en der har forstand på det, så har du stadig 140hk og slipper så for løse dyser, revnet topstykke osv osv osv.

• #2   19. apr 2012 Ok? Det lyder sgu da ikke betryggende. Der kører da ellers mange af dem?

• #3   19. apr 2012 Jeg kørte 110.000km i min forrige bil helt uden problemer, det var netop en Passat Variant 2.0TDI.
    Jeg har ikke prøvet 170HK modellen, men 140HK modellen har rigelig med kræfter og bundtræk.

• #4   19. apr 2012 Ja ok, jeg synes også at de kører godt. Men jeg kan da godt se på div. fora, at der er mange, som har probs. med turbo, topstykke, svinghjul osv...

• #6   19. apr 2012 Så kunne godt være derfor, at priserne er så gode på dem...

• #7   19. apr 2012 Hvorfor ikke købe japansk så du er sikker på det duer

• #8   19. apr 2012 +1 og alligevel ikke, Accord kører med tyske diesel pumper ;-( fy for ****

• #9   19. apr 2012 Toyota Avensis 2.2 dieselmotoren er heller ikke i vanlig toyota 112% kvalitet.

• #10   19. apr 2012 Nogle har problemer med 2.0 TDI'en ja...
    Men prøv at se hvor mange der kører af dem..
    Og hvor mange du ikke hører om, fordi de ikke fejler noget..

ALLE biler har problemer og kendte fejl af den ene eller den anden art.

Jeg stod med samme valg for nylig, det var bare en Touran.
    Jeg valgte 2007 - 170 hk. modllen med DSG, der er bare så meget mere skub i den, i forhold til 140 hk.
    Og jeg har ikke fortrudt et sekund, det kører bare sindsygt godt.

• #11   19. apr 2012 Jeg har en 2.0 170hk passat chippen til 210hk/470nm den kører i snit 17.5 km/l og har et helt sindsygt træk der får en 320d til at føles som en picanto.. Jeg prøvekørte disse 2 biler flere gange inden jeg købte. Bilen har nu kørt 155.000km og har kun fået alt service. Fejler intet.
    Ja du kan risikere at skulle skifte dyser men det er sgu ligeså dyrt at have mange andre bilmærker.

Jeg kan kun anbefale bilen

• #12   19. apr 2012 jeg har en 2,0 tdi som er chippet til 170 hk

Den har nu kørt 120,000 km uden problemer..
    Det er en kanon bil, og den kører og trækker super lækkert.

• #13   19. apr 2012 Per M, du har fuldstændig ret, men problemet (imo) er når en ny diesel bil har en fejl så koster den et 5 cifret beløb at lave..!! Og er man uheldig og støder ind på 2 af sådan nogle fejl i løbet af året, så ødelægger det sgu hele fornøjelsen..

• #14   19. apr 2012 Mazda er Japansk. De ruster... lakken begynder at boble.

• #15   19. apr 2012 Lyder som om, at en Passat er en lidt for stor risiko at tage. Så må jeg se mig om efter noget andet....

• #16   19. apr 2012 Mirza A>>
    Ja det er risikoen ved at købe en brugt bil smiley
    Det er ikke sjovt at betale for rep. af bilen i det hele taget smiley

Jeg er dog af den overbevisning, at føreren af bilen selv har en hel del med det at gøre, alt kan ødelægges..
    Hvis man passer på sin motor, og kører den pænt når den er kold, og passer olieskift med DEN RIGTIGE olie, så kommer man rigtig langt..

Jeg er ret sikker på, at mange de 2.0 TDI'ere som har ødelagte topstykker og turbo'er, er firmabiler.
    Der er solgt rigtig mange VW 2.0 TDI, både Passat, Touran Golf osv. til erhverv, altså på gule skilte..
    De biler bliver bare behandlet hårdere, sådan er det..
    Nogle er selvfølgelig bedre til at passe på tingene end andre, men langt størstedelen tænker bilen som et arbejdsredskab, der bare skal kunne holde nogle år, så får vi en ny..
    De biler de får altså nogle klø, også 2 min. efter de er rullet ud af indkørslen kl. 07.00

Og er der noget der kan tage livet af en dieselmotor, så er det hårde koldstarter..

• #17   19. apr 2012 Nej det er risikoen ved at købe en nyere brugt bil, de gamle biler går måske lidt oftere i stykker (og dog hvis man vælger rigtigt) men man kommer LANGT for 5000kr i reperationer..

• #18   19. apr 2012 Jeg kan ikke forstå, at hver gang der bliver spurgt til diselbiler, er folk der på det kraftigste fraråder dem. Jeg har ikke en pind forstand på biler, men har dog kørt tilsammen 700.000 i 3 forskellige VW´er, uden nogen problemer.

Det der dog virkelig undre mig er, at leasingselskaber og taxavognmænd troeligt vælger diselbiler (også gerne vw´s) hvis de er så ringe som der ofte bliver givet udtryk for her...

• #19   19. apr 2012 Jeg må også tilføje at jeg har en Passat 3c Variant 140 HK fra 2008 med 2.0 TDI motoren, kørt 165.000 km uden problemer overhovedet. Det eneste der er skiftet er tandrem ved 150.000 km smiley Alle service er overholdt mv, olieskift og der har ALDRIG været et eneste problem med den. Der kører utrolig mange af dem rundt derude.

• #20   19. apr 2012 Har haft sådan en 170 TDi, efter 140.000km: ny turbo, svinghjul, mechatronicenhed til DSG, EGR ventil.. Virkelig kvalitet.. Købte så en ny VW Golf 5 GTI TFSI, efter 40.000km skulle den have ny motor og mechatronicenhed til DSG, aldrig VW skrammel igen..

• #21   19. apr 2012 Hehe, tror sgu bare at jeg beholder min Pegøjt 407 3.0 V6 lidt endnu...

• #22   19. apr 2012 Haekle (Rüsselsheim) S

Skal man bruge dine erfaringer til noget, så er benzin jo endnu dårligere end diesel...

Morten J, jeg synes du skal tage ud og prøve de 2 Passat'er, hvis det er en Passat du vil have. Jeg kan ærligt sige at du kan godt køre billigere i en anden bil ja, men selv med den viden valgte jeg jo selv en Passat 170hk. Det gjorde jeg fordig jeg synes at den giver mig væsentlig mere kørerglæde, end andre mere "fornuftigere" familie kareter derude. Jeg endte ud med at have BMW 320D og Passat'en tilbage da jeg havde prøvet stort set alt der er..

Her stod jeg så med en 2007 Passat 170hk Highline/R-line med alt i udstyr. og med en 2007 BMW 320D med næsten ingen udstyr.

Passat'en havde kørt 120.000km og BMW'en 195.000km. Prisen var 200.000kr for Passat og 235.000kr for BMW.

Jeg var tæt på at blive skræmt væk af de skrækhistorier som folk også kommer her og nævner, men valgte alligevel Passat'en til sidst. Pågrund af dens langt federe/mere praktiske interiør, Prisen og ikke mindst det vilde træk/moment som sådan en 170hk har. Der kunne BMW'en bare ikke være med. Den havde dog andre områder hvor den var bedre.

Nu står jeg så med 35.000kr på kontoen som jeg eller havde smidt i en BMW som havde kørt 60.000km mere, så jo jeg har råd til evt reperationer på min Passat... Det sjove og meget mystiske er så bare at der ikke har været nogen?!?!?!!? det fatter man jo ikke, skulle man tro på Internettet burde den jo for længst være brudt sammen, og ruineret mig.

• #23   19. apr 2012 har en passat 2.0 tdi fra 06 ,den har lige rundet 165000 km og den spinder som en mis . ja statistikken er ikke for god ,men dårlig omtale gør det ikke bedre , min bror har en touran 1.9 tdi og der er ikke andet end problemer med den . den er endda org . så ved ikke hvor meget det holder . man kan altid være uheldig men sådan
    kan det gå med mange modeller . jeg er hvertfald rigtig glad for min ,

• #24   19. apr 2012 Det er mere den generelle "kvalitet" af VWs produkter jeg vælger at stille mig tvivlsom over for..
    De nyere modeller er ikke bygget som de ældre..

• #25   19. apr 2012 Jeg kan kun sige....

Det koster, at fyre med mahony... c",)

Min papsat er nu lidt ældre.. 1,9tdi 130'er... Den tøffer fint 17-19 km på literen..
    Og mon ikke 310nm er "okay" til de fleste... c",)

Pøj Pøj med hvad du vælger...

/RasP

• #26   19. apr 2012 Jeg valgte Toyotaen i 177hk udgave hvis jeg skulle bruge en børnecontainer

• #27   19. apr 2012 Jeg har i en del år rodet med Audi/seat/skoda/vw diesel, genopbygere og import biler................med streg under HAR !! Nu går jeg i en lang bue udenom alt 2.0TDi, der er simpelthen alt for stor risiko forbundet med dem i forbindelse med turbo, svinghjul, EGR ventiler og topstykker.

Men ja, der findes nogen ind imellem der af uforklarlige årsager kører 250.000km++ uden de store rep., men der er langt imellem.

Min 2004 Superb 130hk 1.9tdi derimod den kører nok indtil stålormene har fortæret karroseriet (pt. 514.000km på samme drivlinie) 17-19 på literen på vinterhjulene og den har vel køt de 200.000 med chip og større turbo.

Skulle du alligevel bestemme dig for sådan en 2.0 så er dette her absolut en nødvendighed http://automester.dk/3634.cms den absolut sidste 2.0 tdi jeg solgte (2006 A4) fik jeg køberen til at tegne sikring på og ny 11 måneder efter er der skiftet svinghjul, vandpumpe og en dyse ~21.000kr og i morges var han forbi efter sommerhjulene og der haltede den igen som en gammel syg traktor, så den skal nok ha n ny dyse eller 2 smiley :-) smiley

• #29   19. apr 2012 Ja ratstamme det havde jeg helt glemt smiley

• #30   20. apr 2012 Jeg er ikke interesseret i en bil fra før 2007. Så kan jeg jo ligeså godt beholde den jeg har. Jeg vil gå ud fra, at 2.0 TDI er risikabelt uanset, om det hedder VW, Audi, Skoda eller Seat?

• #31   20. apr 2012 potato - potato, same shit smiley

• #32   20. apr 2012 johan P

Min tuning er lavet hos Landberg.. og det er da en chip-tuning. OBD chip tuning

• #33   20. apr 2012 Altså, jeg har haft en Skoda med 2,0 TDI CR170, og det er absolut det bedste kørejern på fire jul, jeg nogensinde har haft - inkl. Audi 80/90 A& og A4 T modellerne på benzin.

Den opfører sig næsten som 140 HK modellen, men den siger intet sammenlignet med den. Den er i øvrigt mindst lige så kvik som en rimelig kvik benzinmotor (Mirza vi taler om gadebiler her) og så har den en kanongod økonomi. Det eneste problem jeg havde med den, var den gang jeg fyldte den med benzin - og kørte i den..........

• #35   21. apr 2012 Knud det eneste argument for at køre diesel er brændstofsudgifterne, hvis du boede i Dubai så ville du aaaaldrig overveje en traktormotor uanset hvor dejlig og "hurtig" den føles til daglig smiley

hehe

• #38   21. apr 2012 Johan... nu sidder der jo en chip i bilens standard ECU. Denne chip modificeres... chiptunes... ja undskyld hvis ikke det hedder en chiptuning, men det kaldte manden nu selv det.

Kommentér på:
Passat 140 eller 170?

Annonce