16.116 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
33 Svar
Passat 140 eller 170? Passat 140 eller 170?
Jeg er lidt på udkig efter en Passat Variant fra 07-08. Men jeg kan ikke rigtig bestemme mig til, om det skal være 140hk eller 170hk. Er der nogen som har for/imod? Det skal være Highline-udgaven...
0 synes godt om
dec 2003
Følger: 40 Følgere: 41 MC-er: 2 Emner: 114 Svar: 2.073
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 13 MC-er: 6 Emner: 97 Svar: 685
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 340
Jeg har ikke prøvet 170HK modellen, men 140HK modellen har rigelig med kræfter og bundtræk.
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 13 MC-er: 6 Emner: 97 Svar: 685
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 13 MC-er: 6 Emner: 97 Svar: 685
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.929
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
dec 2003
Følger: 40 Følgere: 41 MC-er: 2 Emner: 114 Svar: 2.073
maj 2008
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 519
Men prøv at se hvor mange der kører af dem..
Og hvor mange du ikke hører om, fordi de ikke fejler noget..
ALLE biler har problemer og kendte fejl af den ene eller den anden art.
Jeg stod med samme valg for nylig, det var bare en Touran.
Jeg valgte 2007 - 170 hk. modllen med DSG, der er bare så meget mere skub i den, i forhold til 140 hk.
Og jeg har ikke fortrudt et sekund, det kører bare sindsygt godt.
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 745
Ja du kan risikere at skulle skifte dyser men det er sgu ligeså dyrt at have mange andre bilmærker.
Jeg kan kun anbefale bilen
okt 2011
Følger: 1 MC-er: 3 Emner: 1 Svar: 29
Den har nu kørt 120,000 km uden problemer..
Det er en kanon bil, og den kører og trækker super lækkert.
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
aug 2009
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 127 Svar: 819
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 13 MC-er: 6 Emner: 97 Svar: 685
maj 2008
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 519
Ja det er risikoen ved at købe en brugt bil
Det er ikke sjovt at betale for rep. af bilen i det hele taget
Jeg er dog af den overbevisning, at føreren af bilen selv har en hel del med det at gøre, alt kan ødelægges..
Hvis man passer på sin motor, og kører den pænt når den er kold, og passer olieskift med DEN RIGTIGE olie, så kommer man rigtig langt..
Jeg er ret sikker på, at mange de 2.0 TDI'ere som har ødelagte topstykker og turbo'er, er firmabiler.
Der er solgt rigtig mange VW 2.0 TDI, både Passat, Touran Golf osv. til erhverv, altså på gule skilte..
De biler bliver bare behandlet hårdere, sådan er det..
Nogle er selvfølgelig bedre til at passe på tingene end andre, men langt størstedelen tænker bilen som et arbejdsredskab, der bare skal kunne holde nogle år, så får vi en ny..
De biler de får altså nogle klø, også 2 min. efter de er rullet ud af indkørslen kl. 07.00
Og er der noget der kan tage livet af en dieselmotor, så er det hårde koldstarter..
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
jun 2006
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 22 Svar: 109
Det der dog virkelig undre mig er, at leasingselskaber og taxavognmænd troeligt vælger diselbiler (også gerne vw´s) hvis de er så ringe som der ofte bliver givet udtryk for her...
maj 2006
Følger: 23 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 33 Svar: 305
mar 2006
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 239
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 13 MC-er: 6 Emner: 97 Svar: 685
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 745
Skal man bruge dine erfaringer til noget, så er benzin jo endnu dårligere end diesel...
Morten J, jeg synes du skal tage ud og prøve de 2 Passat'er, hvis det er en Passat du vil have. Jeg kan ærligt sige at du kan godt køre billigere i en anden bil ja, men selv med den viden valgte jeg jo selv en Passat 170hk. Det gjorde jeg fordig jeg synes at den giver mig væsentlig mere kørerglæde, end andre mere "fornuftigere" familie kareter derude. Jeg endte ud med at have BMW 320D og Passat'en tilbage da jeg havde prøvet stort set alt der er..
Her stod jeg så med en 2007 Passat 170hk Highline/R-line med alt i udstyr. og med en 2007 BMW 320D med næsten ingen udstyr.
Passat'en havde kørt 120.000km og BMW'en 195.000km. Prisen var 200.000kr for Passat og 235.000kr for BMW.
Jeg var tæt på at blive skræmt væk af de skrækhistorier som folk også kommer her og nævner, men valgte alligevel Passat'en til sidst. Pågrund af dens langt federe/mere praktiske interiør, Prisen og ikke mindst det vilde træk/moment som sådan en 170hk har. Der kunne BMW'en bare ikke være med. Den havde dog andre områder hvor den var bedre.
Nu står jeg så med 35.000kr på kontoen som jeg eller havde smidt i en BMW som havde kørt 60.000km mere, så jo jeg har råd til evt reperationer på min Passat... Det sjove og meget mystiske er så bare at der ikke har været nogen?!?!?!!? det fatter man jo ikke, skulle man tro på Internettet burde den jo for længst være brudt sammen, og ruineret mig.
jun 2008
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 37 Svar: 132
kan det gå med mange modeller . jeg er hvertfald rigtig glad for min ,
mar 2006
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 239
De nyere modeller er ikke bygget som de ældre..
maj 2006
Følger: 81 Følgere: 76 MC-er: 7 Emner: 59 Svar: 2.982
Det koster, at fyre med mahony... c",)
Min papsat er nu lidt ældre.. 1,9tdi 130'er... Den tøffer fint 17-19 km på literen..
Og mon ikke 310nm er "okay" til de fleste... c",)
Pøj Pøj med hvad du vælger...
/RasP
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.929
dec 2003
Følger: 40 Følgere: 41 MC-er: 2 Emner: 114 Svar: 2.073
Men ja, der findes nogen ind imellem der af uforklarlige årsager kører 250.000km++ uden de store rep., men der er langt imellem.
Min 2004 Superb 130hk 1.9tdi derimod den kører nok indtil stålormene har fortæret karroseriet (pt. 514.000km på samme drivlinie) 17-19 på literen på vinterhjulene og den har vel køt de 200.000 med chip og større turbo.
Skulle du alligevel bestemme dig for sådan en 2.0 så er dette her absolut en nødvendighed http://automester.dk/3634.cms den absolut sidste 2.0 tdi jeg solgte (2006 A4) fik jeg køberen til at tegne sikring på og ny 11 måneder efter er der skiftet svinghjul, vandpumpe og en dyse ~21.000kr og i morges var han forbi efter sommerhjulene og der haltede den igen som en gammel syg traktor, så den skal nok ha n ny dyse eller 2
dec 2003
Følger: 40 Følgere: 41 MC-er: 2 Emner: 114 Svar: 2.073
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 13 MC-er: 6 Emner: 97 Svar: 685
dec 2003
Følger: 40 Følgere: 41 MC-er: 2 Emner: 114 Svar: 2.073
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 745
Min tuning er lavet hos Landberg.. og det er da en chip-tuning. OBD chip tuning
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Den opfører sig næsten som 140 HK modellen, men den siger intet sammenlignet med den. Den er i øvrigt mindst lige så kvik som en rimelig kvik benzinmotor (Mirza vi taler om gadebiler her) og så har den en kanongod økonomi. Det eneste problem jeg havde med den, var den gang jeg fyldte den med benzin - og kørte i den..........
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
hehe
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 745
Passat 140 eller 170?