11.070 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Kan alle mennesker flyde?? Kan alle mennesker flyde??

Ja, spørgsmålet giver sig selv..:)

Jeg har et væddemål i gang.. Jeg kan ikke selv flyde, eller det er jeg overbevist om.. Så vil gerne vide om alle kan flyde og gerne have noget dokumentation på det..:)

Hjælp mig lige med at vinde væddemålet eller giv mig nye viden..:)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan alle mennesker flyde??
  • #1   20. apr 2012 alle kan flyde, hvis der er luft i lungerne.
    Prøv og tag i svømmehallen og dyk med lungerne helt tomme og helt fulde, der er tydelig forskel i højden du flyder.

• #2   20. apr 2012 hvis du tager luft ind og holder det kan alle vel flyde

• #3   20. apr 2012 ja alle mennesker kan flyde!
    kun et spg om tid før man flyder.

• #4   20. apr 2012 Er med på hvis jeg holder vejret er det muligt. Men hvis jeg lægger mig på ryggen i vandet og bare slapper af og trækker vejret, ryger jeg sgu under..

Er det mig der er en klovn, eller kan alle ikke flyde?

• #5   20. apr 2012 Jeg kan heller ikke ..

• #6   20. apr 2012 Det er ikke rigtigt Tommy, det har noget med vægtfylde at gøre, tager du en der er tung muskeløs grov bygget som jeg er, kan du fylde lungerene nok med så meget luft du kan trække ind uden at flyde, jeg kan garantere for ryger selv til bunds og bliver der til jeg skal op og have luft. men husk der er stor forskel på om det er ferskvand eller salt, nu mere salt jo bedre bæreevne

• #8   20. apr 2012 ting som fedtprocent, kropsbygning og lungekapacitet spiller også ind, men som udgangspunkt kan du flyde, nogen har nemmere ved det end andre.
    pust dig op, og træk vejret overfladisk, så du har så meget luft i lungerne på alle tidspunkter, og slap af.

• #9   20. apr 2012 jeg har heller ikke kunnet flyde i de fleste år af mit liv. Har diskuteret det meget med min samlever som påstod jeg ikke kunne slappe nok af. Sidste år var jeg så ude for et traffikuheld og går så til en færdselspsykolog og laver her nogle øvelser for at undgå piskesmæld/ få løsnet op så kroppen kan komme til at slappe af igen ovenpå chokket. Efter det er min krop og holdning blevet meget mere afslappet og rank. Og i dag kan jeg altså flyde når jeg ligger stille i vandet i svømmehallen.

• #10   20. apr 2012 Det lover sgu da ikke godt for mit væddemål..:)

• #11   20. apr 2012 De fleste burde som minimum kunne holde hovedet over vandoverfladen hvis de tager en fuld lunge og holder vejret. Det er lidt lettere på stranden end det er i svømmehallen, fordi at saltend vejer mere end ferskvand og derfor vil tynge sig ned og presse dig op.

• #12   20. apr 2012 man ser osse lig flyde ovenvande efter noget tid!

• #13   20. apr 2012 Jamen lad os da kigge en tur i svømmehallen, så skal jeg sku vise jer en mand der synker som en steen, ved der er langt imellem folk der ikke kan flyd, men jeg er en af dem, og det uanset hvor ihærdigt der prøves, synker til bunden og bliver liggende, ja så er det ski ikke muligt at flyde uanset teknik

• #14   20. apr 2012 det er jo fordi de er fulde af gas....

• #15   20. apr 2012 Lig begynder at gære og danner gasser og bliver opblæste og derfor flyder de.

• #16   20. apr 2012 Jeg ka' heller ikke ???
    Jeg er ikke spor bange for vand, så det er ikke fordi at jeg ikke slapper af.
    Tager jeg en dyb indånding, holder vejret og slapper hel af, synker jeg langsåmt ned på bunden og står i ca 45 grader "bagover" med hælene på bunden.... Såååå - Nej

• #17   20. apr 2012 ALLE mennesker kan flyde, indtil de er ca 10 m under vandet. Derefter vil de synke.

Årsagen er helt enkel, at sel mennesker med meget stor muskelmasse har en massefylde, der er mindre end vands, indtil de presses tilstrækkelig meget samme af omkringliggende vand, til at synke!!!

De mennesker, der mener, at de ikke kan flyde er næsten aller nervøse for at få vand i luftvejene, men der findes en meget enkel måd at eftervise det her på - selv hvis du ikke "kan" flyde. Knald prikkerne i, hold vejret og hold dig evt. for næsen og hop så ned på bunden i svømmehallen. Se så lige om du overhovedet kan blive dernede uden at arbejde. DET KAN DU IKKE. Du kommer muligvis langsomt op til overfladen, men op, det kommer du:-)

• #19   20. apr 2012 Hvis du vejer mere end det vand du fortrænger, så synker du smiley

• #20   20. apr 2012 Ja lige netop, det er kun hekse der flyder.
    Jeg har vundet flere vædemål på at jeg ikke kan flyde, selv overfor min bror der har været havlivreder

• #21   21. apr 2012 bare læg dig på ryggen, eller hvordan fanden var det nu, ja det er flere år siden jeg har været i svømmehal sidst og jeg viser mig aldrig i en igen med de ar jeg har fået

• #22   21. apr 2012 Søren, hvad tror du selv dine knogler vejer, i forhold til din samlede vægt??

knogler for et vokssent meneske vejer (hvis jeg husker rigtig) 10-12 kg.
    uanset træning, og hvad folk ellers mener om kraftig knogler osv.

(dog er der naturligvis forskel efter krops størelse og mand/kvinde!)

http://swimout.dk/2011/03/20/flydeevne/

• #23   21. apr 2012 Det er ikke alle der flyder lige godt ( som nævnt spiller knogler og muskler ind)

Men alle kan holde sig i overfladen hvis deres lunger er helt fyldte med luft. Og hvis man bruger panik indåndinger ( holder vejret længere end normalt o puster hurtigt ud og trækker nyt luft lige så hurtigt ind og igen holder vejret) så kan alle holde sig flydende ( nogle skal have bøjede knæ og lægger ikke i vandet i den typiske flyde position)

Jeg har trænet mange i at flyde i kræft af mit bijob som livredder.

Mange tror at de går til bunds, men det er der ingen der gør med fyldte lunger ;-))

• #24   21. apr 2012 Jeg er helt enig Brian:-)

Men men ve at ånde ud kan man træne sig op i at gøre det lettere at holde sig nede.

Fridykkere, der skal bruge luften arbejder altid hårdt de første meter af et dyk, men det hele går lettere når de kommer en halv snes meter ned i vandet. Hvis man ånder ud først går de første meter meget let, men så mangler man luften senere.

Jeg selv svømmer rigtig meget og har gjort det i masser af år, og jeg duer ikke til at ligge udstrakt på ryggen, men spaller jeg bare af, ligger jeg med ryg or skuldre i overfladen, og kan så dreje hovedet og ånde ind - der kan jeg ligge helt afslappet i timevis.

Jesper: det er mere end 10-12 kg for en voksen mand, men alligevel har du ret - et menneske ved en atmosfæres tryk får IKKE en massefylde, der er større end vand:-)

• #25   21. apr 2012 Ok, jeg revurderer min vægtangivelse, mener at have lært, at et skelet for en voksen mand vejer CA. 15% af kropsvægten, så ved en person på 80kg. vejer knoglerne ca. 12 kg.
    FOR en stor mand som mig, siger man de vejer færre % (af naturlige årsager, så CA. 12% af kropsvægten! = CA.15kg!!

• #26   21. apr 2012 ALLE kan flyde, hvis urnen er med vandtæt låg

• #27   22. apr 2012 LOL:-)

• #28   23. apr 2012 Nedsænker du et legme i en væske , ringer telefonen

Det ved alle ! og det er vist det eneste man kan blive enige om

Kommentér på:
Kan alle mennesker flyde??

Annonce