{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.264 visninger | Oprettet:

oplægning af lån - vurdering af andel. {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at omlægge lån via Nordea (andelsbolig) da det gamle lån ikke er tidssvarende. I den forbindelse har Nordea hyret Danbolig til at vurdere andelen. Det er nu gjort, men danbolig vil ikke oplyse hvad de har vurderet boligen til - da dette er "et anliggende mellem nordea og danbolig" jeg fornemmer nu at nordea kommer med samme svar.

Kan det være rigtigt at jeg i forbindelse med et lån ikke kan få oplyst en så vigtig faktor som min egen boligs værdi. Jeg mener, Nordea kan jo virkelig spinde guld ved at have sådan en oplysning....

hva´ gør man lige i sådan en sag - jeg vil jo gerne lave den bedste handel (laveste rente m.m)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  oplægning af lån - vurdering af andel.
  • #1   14. maj 2012 Ren bullshit! Find en anden butik at være kunde i..

  • #2   14. maj 2012 nogen der kan anbefale alternativer til nordea?
    har tidligere forhandlet med jyske bank men de er for dyre....

    danske bank er også no-go


  • #3   14. maj 2012 Niklas D: sikke et godt råd, især når man tænker på det er fra danbolig han har fået beskeden, og ikke banken.

    I den forbindelse er det sådan set normal fremgangsmåde.
    Nordea's interesse er som sådan ikke at kende den præcise værdi, men blot sikre sig at gælden ikke er højere end værdien. Så det er skam et mellemværende mellem Danbolig og Nordea
    Det står dig frit for, at selv kontakte en mægler, og få vurderet din bolig.


  • #5   14. maj 2012 Niklas D: Kommer an på hvilken type engagement man har med Nordea. Er med fordel+ kunde, så er de blandt de billigste når det gælder boliglån.

  • #6   14. maj 2012 Jeg afventer lige Nordeas svar, jeg er fortsat ved at undersøge hvad andre banker kan tilbyde. Jeg samler en hulens masse i Nordea i forbindelse med omlægningen så jeg ender nok i fordel + afdelingen.

  • #7   14. maj 2012 Skift Niklas

  • #8   14. maj 2012 René: Hvis Nordea følger almindelig bankpraksis, så får du svaret, at den er mindst lånets værdi værd. Det er som dagt almindelig politik, og ikke noget du som sådan kan klandre din bank for.

  • #9   14. maj 2012 Jesper, tak for svaret. Godt at vide smiley så vil jeg afvente udspillet fra dem og se hvad de kan tilbyde. Jeg skal sælge andelen næste år og satser derfor på at få betalt så meget af på den som muligt.


  • #10   14. maj 2012 Nordea er blandt de billigste hvis man er fordel + kunde!!

  • #11   14. maj 2012 Nordea og Fiat er helt ens... efter ganske kort tid sammen ved man at det aldrig bliver til kærlighed :-))

    Selvfølgelig skal man da have af vide hvad de vurdere til... ikke at man kan påvirke beløbet . men man skal sgu da have det af vide når man spørger....


  • #12   14. maj 2012 Hej,

    ikke helt sikker på hvad Danbolig må og ikke må/kan undlade at fortælle ejer af lejlighed/hus. Hvis du vil kan jeg prøve at spørge min kone, da hun arbejder som byggesagsbehandler/Arkitekt og har jo nogen gange også lidt med lignende sager at gøre.


  • #13   14. maj 2012 Vi havde også en mælger ude for vurdere vores hus, ifm. omlægning af lån. Og her var der ingen problemer med at få oplyst vurderingen. Vi har også Nordea.

  • #14   14. maj 2012 Jeg regner med at Nordea fortæller os hvad den er vurderet til, ellers vrider jeg armen lidt om på dem. smiley

  • #15   14. maj 2012 Rene...

    Du skulle ha omlagt i de gode gamle Max Bank tider... c",)

    Underlig praksis, at undlade så vigtig detalje.. De kunne ikke se min røv, for bare fodsåler.. Hvia de ikke udleverede vurderingen..

    Pøj pøj med det Rene'.. c",)


  • #16   14. maj 2012 @Rene,

    Jeg har lige talet med min kone og hun har læst dit topic. Det skal dog siges at det måske forfindes en klausul i samarbejdet mellem Norde/danbolig som siger andet.

    Men hvis ikke, så siger min kone at du som ejer har ret til at få vide vurderingen på din bolig. Men hun råder nu nok at skifte til en anden bank hvis du har middler til det, da hun er lidt sleptisk over for Danbolig.

    Skal dog siges at vi for 5 år siden stod og skulle købe hus via bla Danbolig, men fordi at vi ikke ville bruge Nordea som lånegivere, fortalte damen os at hun hadde ingen interesse i at hjælpe med et huskøb hvis fravalgt Nordea.

    Men nok udom snak, lange løbet enligt min kones erfaringer med div hus/sagesbehandliger med hus, så skulle du ha retten i at få vide pris vurderingen på din adnelsbolig. (Men igen, kan jo ikke sige med sikekrhed at dette er ret, dog stoler jeg meget på hvad min kone siger når det kommer til sådane sager).

    Held og lykke, håber du finder ud af det.


  • #17   14. maj 2012 RASS > Hehe ja, det var tider - men nu må jeg se hvad vi kan drive det til. Hvis de stejler bare det mindste og prøver at få gebyre og renter opover det jeg kan læse mig til på deres hjemmeside så er jeg
    også videre. Så desperate er vi heller ikke med at det skal være dem.

    Hans D > Jeg går også ud fra at jeg får vurderingen, hvis ikke de vil oplyse det så får jeg et andet selskab til at vurdere boligen så jeg har lidt kontra-vægt ved forhandlingsbordet. smiley Tak for assistancen!


  • #18   14. maj 2012 @Rene,

    Precis, skulle nok personligen tage så kaldt "second opinnion" lige meget hvad, man ved jo aldrig, og i disse tider er det svært nok for mange mennsker at sælge/købe finde det rette. Men være så lidt, håber det bliver til nogen form af hjælp.


  • #19   15. maj 2012 Nå, nu har Nordea kontaktet mig og fortalt at de har vurderet andelen til ca 38000 kr lavere end den offentlige ejendomsvurdering som vi fik for 3 uger siden.....

    Det lyder ikke umiddelbart som noget jeg kan og bør acceptere, hvad siger de kloger hoveder her ?


  • #20   15. maj 2012 Hvorfor kan du ikke det?
    Handelsværdi og offentlig ejendomsværdi er sjældent ens.


  • #21   15. maj 2012 Det er et umuligt marked idag, da mange salg der foregår idag er rene paniksalg med meget lave priser til følge.
    Så vurderinger idag er ikke altid udslag for hvad tingene er værd, men hvad man skal ned i før det kan sælges...

    Jeg har lige haft to forskellige mæglere ude at kigge på mit hus, og der var dælme stor forskel på hvad de vurderede.. blandt andet fordi den ene tog udgangspunkt i de to sidste hussalg i kvarteret, hvor det ene har været familieoverdragelse, og det andet paniksalg af en pensionist der stod med to huslejer som hun ikke kunne betale af sin folkepension.
    Den laveste vurdering var i øvrigt langt under den offentlige vurdering

    Så specielt i dag er det vigtigt med flere forskellige vurderinger


  • #22   15. maj 2012 Jesper, også når det er andel ?

  • #23   15. maj 2012 naboens andel blev solgt til 200.000 over den pris vores er vurderet til og der har aldrig været solgt en andel i bygningen til under den offentlige vurdering - derfor det undre mig lidt.

    grunden til at jeg hænger mig lidt i detaljer er at ved omlægning af lånet vil beløbet fra vurderingen til det skyldige beløb blive på "dyre" renter og resten på den almindelige. Så der er kroner på højkant.


  • #24   15. maj 2012 38k er jo i småtingsafdelingen. Og som markederne svinger så er det ok..

    En vurdering er jo ikke noget man skal acceptere. Tror man at andre vilvurdere højere så er det da bare at skifte kreditselvskab og eller bank.

    Men er der ikke alt for få kr. I spil til at man skal bruge mere tid på det ?


  • #25   15. maj 2012 Jo det er også hvad jeg overvejer nu , med den vurdering der er nu vil jeg skulle betale ca 14000kr mere i renter på lånet. Som jeg regner med at indfri næste år når andelen skal sælges - det er nok som du siger, småpenge...



Kommentér på:
oplægning af lån - vurdering af andel.

Annonce