1.890 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Michael S
Michael S
Tilmeldt:
1. apr 2011
Emner: 50 Svar: 236

nogle flypiloter herinde? nogle flypiloter herinde?

ja det er ret off topic, men jeg prøver alligevel da jeg ikke gider google hele dagen: jeg så lige i et afsnit af "biker jens down under" at man kan tage fly certificat i australien for omkring 20.000 kr og det skulle kunne klares på ca 1 dag så vidt jeg forstod på det. jeg syntes det lyder ret loco, så ville lige høre om her skulle være nogle piloter eller andre med kendskab til det der kan sige om sådan et certifikat også ville gælde i danmark?

mit eget gæt er et kæmpe nej da jeg tror sådan et lynkursus ville få enhver dansk paragraf rytter til at besvime bare man nævnte det, men det er da et forsøg værd hvis man kan spare den million det koster i dk. nogen der ved det?

afsnittet er her: http://www.youtube.com/watch?v=eAOuZSLpSXQ&feature=plcp



Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  nogle flypiloter herinde?
  • Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    apr 2011

    Emner: 50 Svar: 236
    #1   17. jul 2012 iøvrigt ret sjovt at se hans reaktion når han skal lande, tror jeg havde reageret på samme måde:)

  • #2   17. jul 2012 Prøv her:
    (link fjernet)

    Uden at have set programmet med Biker Jens, tror du ikke det certifikat han snakker om er et det mindste minimums privat certifikatet med flyvning i sigtbarhed og ingen instrumentflyvning osv.? Mener denne type erhverves for 80-100k i DK.


  • #3   17. jul 2012 Australien har en helt anden kultur omkring små lette fly og en rimelig stor interesse organisation der kan finde ud af at trække i trådene.
    http://www.raa.asn.au/learn-to-fly/


  • #4   17. jul 2012 ps. det "biker" jens har gang i er en recreational licens.
    hvis du skal flyve i danmark kræves der en PPL licens/JAR-FCL1 og det er en helt anden pris vi snakker


  • #5   17. jul 2012 Nogen pæn indflyvning kan man ikke ligefrem sige at det var......

    Der er lidt forskellige certifikater afhængig af hvad man nu engang vil flyve.
    Det billigste hedder et s-certifikat (svæveflyver-certifikat). Det koster ca. 8000 og tager omkring 6 måneder.

    Herefter er der PPL (Privat Pilot Licence) som du ikke slipper med for under 80.000. Det skal du have for at må flyve et fly som Jens gjorde lige der.

    Et certifikat til 1 million er nok kun nødvendigt hvis du vil starte med at flyve for SAS...

    Jeg flyver selv svævefly og det er det fedeste! fløj alene første gang da jeg var 15 år og gik i 9. klasse. Måtte ikke engang køre knallert. Tænk over den!


  • #6   17. jul 2012 den mil der, er det ikke kun hvis man skal have fly licens til og flyve med passegere? tror godt du kan få et satafikat i dk til ens ejet lorte fly billigere

  • #7   17. jul 2012 http://www.svaevethy.dk/

  • #8   17. jul 2012 Det kræver min 45 flyvetimer for at få ppl, jeg har undersøgt sagen og i Spanien kan man få ppl til ca 50.000 Dkr. Mod de ca 80-100 det koster i dk

  • #9   17. jul 2012 Koster 600.000 i roskilde at blive erhvervspilot.

  • #10   17. jul 2012 Et "standard" flycertifikat herhjemme koster min. 80.000 kr. Det er ca. startprisen ved en flyskole i Roskilde. De fleste ender dog med at betale mere end 100.000 kr. for at være sikre på at bestå prøven.
    Har selv været så heldig at have den første flyvelektion for nogle år siden, hvor jeg skulle gennem den samme tur som Biker Jens. Det var en super fed oplevelse og noget jeg gerne vil prøve igen smiley


  • #11   17. jul 2012 Ellers er der jo muligheden for at blive UL flyver. (Ultralight). Det er er ikke så slemt økonomisk, så vidt jeg husker kan det gøres for en 20,000 - 30,000 kroner. Spørger du mig, så er UL flyene mere interessante. Det er dog mit indtryk at de ikke er helt så udbredte, så det kan være lidt svært at finde et fly at købe eller få en anpart i. Men en helt moderne UL bygget i komposit materialer er både lettere, hurtigere og billegere at flyve i end de gamle "A-flyvere". Langt de fleste fly af den type, såsom de velkendte Cessna'er, er jo teknisk set konstruktioner helt tilbage fra slut 50'erne, start 60'erne. De er større og tungere, og derfor har de også store motorer. Sådan én bruger omkring 30 liter i timen, og 100LL avgas koster et sted mellem 12 og 20 kroner literen, alt efter hvor man tanker dét.

    Når jeg på et tidspunkt skal have mig et certifikat, så kunne det godt blive til ultralight.


  • #12   17. jul 2012 Jeg har fløjet ultralet en del. Gør det dog ikke mere, da jeg langsomt har mistet lysten og jeg synes det blev for dyrt.
    Men ultralet er helt sikkert en billig våde at komme til at flyve på. Helt billig er det dog ikke. Flyet jeg havde part i brugte 12 til 15 liter blyfri 95 benzin tilsat 2-takts olie i timen.
    Men så kommer der mange andre omkostninger til. Hangarleje, medlemsskab af en klub, kontingent til Dansk Ultralet Flyverunion, forsikring af flyet og lægeattest der skal fornys løbende afhængig af ens alder.
    www.dulfu.dk kan der findes mange oplysninger om ultralet-flyvning


  • #13   17. jul 2012 Den billigste måde at flyve på vil jeg nu stadig skyde på er at erhverve sig et s-certifikat. På det må du også flyve motorsvæveflyvere, som er et mindre sportsfly der koster 200-400 i timen.
    Personligt syntes jeg det er kedeligt med sådan en snurrende ting i næsen, så jeg holder mig til svævefly der koster fra 60 kr. i timen smiley
    Der er også større aktivitet frem for UL hvor man mange gange selv skal have andel i et fly


  • #14   17. jul 2012 Jeg kender mange der har eget fly. De kan erhverves for ret små penge, hvis man ikke lige forlanger et nyere fly.
    Min erfaring med svæveflyveklubberne er, at de altid skal være flere personer på pladsen for at få fly i luften, hvis det da ikke er et motorsvævefly.
    Har man et ultralet, så er det bare og trække i snoren og man er i luften.
    Man er heller ikke nær så afhængig af vind og vejr. Det er nemt at beslutte om man lige vil besøge en anden plads. Det er straks mere besværligt med et svævefly.
    Men enhver sin interesse. Og den ene kan være lige så god som den anden.


  • #15   17. jul 2012 Sgu billigt for kr 375, DK er bare for dyrt med alting................

  • Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    apr 2011

    Emner: 50 Svar: 236
    #16   17. jul 2012 nåja de der ultralette fly havde jeg da glemt alt om, måske skulle man have sådan en bandit:) men det med millionen var en ca pris en helikopterpilot gav mig engang for at tage kørekort til sådan et piskeris, jeg gik bare ud fra det var ca det samme som til et fly. guess not.

  • dannie d
    dannie d Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 63
    #17   17. jul 2012 20.000 og 1 dag, så du klar til at flyve halvdelen af Danmarks befolkning på ferie...

  • #18   17. jul 2012 Har selv PPL-certifikat UL-certifikat, og VFR nat certifikat (man må dog ikke flyve efter solnedgang i ultralight.. Og har vel efterhånden snart fløjet over 20 forskellige flytyper lige fra svævefly til turboprop.. stod jeg og skulle vælge i dag blev det ultralet.. Det er noget af det billigste form for flyvning hvor du stadig har en motor, og nogle af de ul fly man kan få i dag er efterhånden små jetjager smiley

  • #19   17. jul 2012 Er fuldstændig enig i at sådan en snurrende tingest i snuden er praktisk og let at håndtere, MEN min personlige mening er at det er alt alt alt for kedeligt! Og med mine 21 år er jeg frisk på noget udfordring. I næste uge hedder der Nordisk Junior mesterskab i på Arnborg Svæveflyvecenter ved Herning.
    Jeg syntes da alle med interesse skulle kigge forbi, det kan være noget af en oplevelse at se 50 fly lette på 5 kvarter og kigge på dem i luften.
    I er alle velkomne til at henvende jer. Der står ST på halen af mit fly (det er konkurrencenummeret).
    Ellers kan en prøvetur lade sig gøre på Morsø flyveplads for sølle 100 kr.


Kommentér på:
nogle flypiloter herinde?

Annonce