Harman Kardon nørder søges {{forumTopicSubject}}
Foranlediget denne tråd:
http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/off-topic/184720-hjaelp_til_valg_af_cd_reolhyldeskjuler
....som jeg fik en masse gode input i, skal jeg nu høre lidt til hvad et godt Harman Kardon køb er.
Indtil videre har jeg fundet en 55" Samsung (UE55ES8005) at kigge på.
Og så har jeg fået øje på et Harman Kardon BDS 870 til lyden. Jeg havde ellers til start, forventet at gøre det lidt vildere og voldsommere, men beslutningen om at snige en ny modul-lædersofa ind i stuen også har gjort, at jeg er nødt til at tænke lidt i design uden at der skal gå totalt tøs i det.
Dette her Home Cinema fra HK virker også gedigent til lidt bulder og brag. Og så tiltaler designet mig.
MEN jeg er ikke velbevandret i HK og skal høre om der er nogen herinde der har god kendskab til det. Jeg tænker på driftsikkerhed / stabilitet og kvalitet.
.... og nu har konen endda foreslået, at vi i samme ombæring lige maler stuen om (sådan noget kan hun godt lide at sysle med).
Men råd omkring HK modtages med tak. Jeg finder det ikke nødvendigt at oprette mig inde på HiFi Galleriet for det, men satser på, at par stykker herinde kan hjælpe lidt her
dec 2006
Følger: 13 Følgere: 51 MC-er: 4 Emner: 135 Svar: 1.568
Musikken formidles ud af et helt andet anlæg, der intet har med ovenstående at gøre. Sådanne ting skal holdes komplet adskilt
Det er ene og alene TV/DVD lyd jeg fokuserer på her.
dec 2006
Det ligger lige en anelse udenfor mit budget
dec 2006
jul 2006
Følger: 9 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 78 Svar: 719
Hvis du vil have et hint til højtalere kan jeg kraftigt anbefale XTZ der er et svensk mærke. Det er ikke så kendt i DK da det kun sælges ét sted i Danmark (københavn), men når vi taler lyd og højtalere i dette budget er de svære at komme udenom. Også når det gælder "bang for the buck" subwoofere.
Personligt tror jeg du vil blive gladere for at købe en stereoreceiver og så købe højtalere til et 2.1 system. Dette kan sagtens gøres til de 10 kilo du allerede har planlagt at smide efter systemet.
Angående kvaliteten af Harman Kardon behøver du vist ikke være bekymret. Det er et gammelt anerkendt Amerikansk mærke der mig bekendt ikke har de store problemer med kvalitetskontrollen. Jeg er selv ejer af en Harman Kardon Signature 1.3 effektforstærker der har mere end 10 år på bagen og stadigt spiller som ny.
aug 2012
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 14
okt 2009
Følger: 35 Følgere: 29 MC-er: 3 Emner: 73 Svar: 952
jul 2010
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 3 Emner: 30 Svar: 96
dec 2006
Du kan jo lige sende et link på PB, så kigger jeg på det
jul 2010
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 3 Emner: 30 Svar: 96
(link fjernet)