{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
15.880 visninger | Oprettet:

Løn som taxa chauffør? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal snart igang med at arbejde som taxa chauffør.
Det går på at jeg skal afløse min vognmand fredag og lørdag, samt søndag engang imellem. Bliver lønnet efter hvor meget jeg tjener ind.
Det er i brønderslev og omegn.
Nu ved jeg godt at det er utrolig svingende, men hvor meget vil jeg cirka tjene på det om måneden? Der er vel rimelig meget gang i den i netop de 2-3 dage på ugen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løn som taxa chauffør?
  • #1   23. aug 2012 Var det ikke et spørgsmål du med rette kunne stille til din vognmand, han om alle bør vid ehvor meget man kan køre ind på disse dage. Men jo så er fredag, lørdag og sikkert også søndage de dage hvor man kan køre mest hjem. Held og lykke med det nye.

  • #2   23. aug 2012 jeg mener det er indtjent bestemt...

    men hvor meget ved jeg ikke......

    mvh


  • #3   23. aug 2012 Man plejer at dele 50 - 50 og af den del du får, skal du så svare skat af.
    For mange år siden kørte jeg i kbh og omegen kun fredag lørdag og der lå lønnen på ca. 2000 til 4500 udbetalt alt efter årstiden, men der var jo også bakken, lufthavnen og tivoli, der kunne give lidt.... så man bestemmer lidt selv...


  • #4   23. aug 2012 kim S
    Vel ikke 2000-4500 om måneden? smiley


  • #7   24. aug 2012 Nej pr. weekend ...14-16 timer om fredagen og 16 - 18 timer lørdag, hvis man var heldig fik man lige kirke kørslen med søndag morgen, men så var man også lige til at lægge i seng, for man skulle være frisk til det alm job mandag til fredag, for så at køre igen i weekenden, plus alt det andet man gik og arbejdet med .. vagt, koncerter,osv osv, det er fedt at have penge ... men syntes idag at det ikke var det værd...

  • #8   24. aug 2012 Hej Christian H,

    Nu har jeg også kørt Taxa i Kolding for at det hele skal på plads. Den gang være det meget bedre penge i taxa kørsel en i dagens nutid. Mange foskellige faktorer som kan spille ind. Som jeg førstår det på din postering så kommer du hvedsagligen at køre i weekenderne, så der er jo altid chanse lidt større for at det er lidt gang i taxakørseln i dit taxadistrikt osv.. Men nu har jeg exempelvis talet med mange taxaxchauffører i KBH's området, og mange siger det er langt fra gamle dage, nogen dage er rent faktiskt meget svært at tjene til sin føde.

    Men for at tage reglerne ganske enkelt så er dom meget forskellige, som regel idag tror jeg taxavongmænd/chauffører deler 50-50% på inkørte penge, men udover det skal du jo som andre betale skat af det du tjenet, og det er jo også forskelligt. Men det er jo også en fast grundløn,per lovgivning, men alt efter hvilken fagforbund og aftale, kan ikke huske hvor meget jeg hadde den gang da jeg kørte selv fuldtid 4 år, og senare 4 år mer men kun extra vagter, lidt hist i pist.

    Men som andre sagt, bedste svar du får er at tale med din vognmand. Bortset det så er taxa meget hyggeligt hvis man er til bilkørsel og elsker at møde/snakke med mennsker smiley

    Men god tur, og køre forsigtigt!


  • #9   24. aug 2012 Min ven kører i Randers.. han kører 10-12 timer om dagen, 5 gange om ugen og får 14-15.000 udbetalt.. det er latterligt lavt ifht antal timer

  • #11   18. sep 2012 Har en kammerat der kører i Kolding, tilbage til Taxa efter 10 år i et andet firma der nu er lukket, fordelingen er 49-51 i ejerens favør.
    Her den anden onsdag kørte han 1000 kr ind, det giver så 490 kr i løn, ca 400 mindre end understøttelse, max 788 pr dag.
    Få dig en uddannelse, har jeg sagt til ham, da har han 110 i timen som voksenlærling.


  • beway B
    beway B Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 16
    #12   22. okt 2013 Dette spørgsmål er rettet til Jan P eller andre som kan svare på denne spørgsmål:

    du skriver at der ikke findes noget lovgivning i Danmark om mindsteløn. Som jeg kan se fra trafiks styrelsen:

    http://www.trafikstyrelsen.dk/DA/Erhvervstransport/Buskoersel/Saadan-bliver-du-busvognmand.aspx (under Løn- og arbejdsvilkår for virksomhedens chauffører) står der at man som busfirma skal opfylde de kollektive overenskomster. det vil sige at for eksempel holde sig til en bestemt løn.

    hvordan hænger dette sammen med det du siger? smiley dette beskriver jo, som vidt jeg kan forstå, at transportfirmaer (i dette tilfælde busfirma) skal overholde de kollektive overenskomster.


  • #13   22. okt 2013 Kører trådstarter stadig Taxa og hvordan er det ellers gået med det?

  • #14   23. okt 2013 Jeg fik åbenbart ikke lov til at tage kortet, og der har nu kørt sag lige siden om jeg må beholde mit mc og bil kort :S
    Havde det der i daglig tale kaldes "nat-epilepsi" da jeg var 12-15 år. Det resulterede i at mit mc kort tog 2 måneder mere end beregnet, da jeg skulle igennem utallige lægeundersøgelser, hvor de allesammen sagde det samme "man kan ikke have nat-epilepsi når man er over 15 - det er et spørgsmål om penge!"
    Det seneste der er sket i sagen, er at min egen læge har sendt utalelsen fra dengang hvor en neurolog (med over 40 års erfaring) havde udtalt ovenstående. Siden har jeg ikke hørt fra dem, men de er også et bette kun slow.


Kommentér på:
Løn som taxa chauffør?

Annonce