1.965 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Afgift spørgsmål, bil fra tyskland Afgift spørgsmål, bil fra tyskland

Goddag Mcg.
Jeg er på udkik efter ny bil, i den forbindelse har jeg tænkt mig at købe i tyskland for at få alt ekstraudstyret med til billige penge.
Jeg har lidt spørgsmål hertil:
Skal jeg betale hos forhandleren i tyskland prisen uden tyske afgifter?
Afgiften er det så kun beregnet udfra hvad jeg giver for den hos forhandleren?
Hvor lang tid tager det typisk for hele forløbet fra jeg har købt bilen til jeg har danske plader på den?

På forhånd tak

Mvh. Philip

GUIDE: Importbiler fra Tyskland
Her kan du finde svar på alt vedrørende import af biler fra Tyskland - registreringsafgift, hjemtransport og meget mere - læs guiden her: import af bil fra tyskland
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Justering af TV der er hængt op for lavt 400 kr.
  • Hovede Rengørring og folde tøj 350 kr.
  • Utæt wc x 2 1.400 kr.
  • Ophængning af gardiner og persienner 1.800 kr.
  • Elektriker 400 kr.
  • Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afgift spørgsmål, bil fra tyskland
  • #1   11. sep 2012 1: jeg tror bare du betaler prisen den står til.
    2:Afgiften bliver udregnet efter hvad tilsvarende model står til, ved forhandler, herhjemme.
    Afgiften er ca 65% af prisen ved dansk forhandler.
    3: Jeg har prøvet alt mellem en 5 dage og 3 mdr, så det svinger meget alt efter hvor travlt de har ved skat.

MVH Simon J

• #2   11. sep 2012 Hej Simon, tak for svaret. Er det grund prisen de kører efter eller tjekker de mht. ekstraudstyr osv.?
    Jeg ved ikke om det passer, men er der stadig penge at spare med tilbehøret?

• #3   11. sep 2012 De finder en bil herhjemme med tilsvarende udstyr og km tal(så vidt muligt) og tager så ca 65% af det som så er afgiften.
    Det bedste du kan gøre er at finde en model tilsvarende herhjemme, tage de 65% og ligge det til den pris du skal gi for bilen i tyskland, så kan du se om det kan betale sig eller ej.
    Jeg plejer at importere ca 10år gamle biler, jeg gør det mest for at få en bil som er 99% rustfri og self det mere udstyr.
    Nogle gange kan du spare lidt og andre gange går det næsten lige op, til gengæld har du en bil som måske ligner en 4 år gammel bil, hvor alle bolte, møtrikker osv er ved at være rustet fast hvis den var købt i DK.
    Skal jeg købe bil til over 30000kr så henter jeg i tyskland.
    Sidst importerede jeg min golf tdi gti 150hk den havde kørt 137xxxkm med læder klima osv. den kom til at koste 125000kr inkl alt, tilsvarende herhjemme kostede min 150000kr ved forhandler.
    Alle skruer osv var stadig sorte uden rust og alt er bare til at skrue af, det er som en ca 4-5 år gammel bil.

• #4   11. sep 2012 Når du får toldsynet den, har de et stort spørgeskema, hvor de krydser af om der er klimaanlæg, læderstue, el-stole, ekstralygter, zenonlygter, automatgear o.s.v. I princippet er det en individuel vurdering af hver enkelt køretøj. Når de har gjort det, krydser de af om den generelt er over middel, middel eller under middel. Det er her man kan tjene lidt på buler og ridser.

Du skal huske at når papirerne ved syn er i orden, skal du selv sende dem til SKAT. Det sker ikke automatisk.

• #5   11. sep 2012 Du køber bilen af forhandleren og betaler kontant. Der er ingen afgift i Tyskland.
    Når du kommer hjem kører du til toldsyn, og så et smut til skat med papirerne.
    Hvis du hælder vand ud af ørerne og taler godt for din syge moster, så kan du være heldig at få prisen fra skat inden for en uge.
    Men gå ind på skat´s hjemmeside, kik under tidligere vurderinger, så kan du se hvad der er blevet opkrævet i afgift for en tilsvarende bil. Vær opmærksom på tidspunktet hvornår værdisætningen har fundet sted.
    Skat ved alt om ekstraudstyr, hvis det er en med læder og hele svineriet så vil de have mere end for den skrabet model. Men det kan betale sig alligevel.
    Men se dig godt for, køb kun en med servicebog og km. garanti, Tyskerne kan også finde ud af at spole km tælleren tilbage.
    Husk at få en tysk prøveplade med når du tager der ned ellers kan du få problemer.
    Go´fornøjelse.

• #6   11. sep 2012 Tak for input. For lige at slå det fast, det er en fabriksny bil jeg snakker om.

• #7   11. sep 2012 Det kan ALDRIG gå med en sprit ny bil... du kommer til at betale en højere pris end en forhandler herhjemme kan sælge den til.

Nye biler er efter faktura, og hvis du tror du kan købe bilen billigere ved en tysk forhandler, end importøren kan købe den ved fabrikken.....

See the point?

• #8   11. sep 2012 En ny bil kan ikke betale sig. Den bliver dyrere end ved en forhandler i Danmark. Ser du bort fra de sidssyge afgifter, er Danmark faktisk et billigt land at købe bil i.

• #9   11. sep 2012 Okay, kan ligesom se det ikke kan hænge sammen! Jeg siger mange tak for svarene.

• #10   11. sep 2012 Hov hov, det passer nu ikke helt.
    Det kan godt betale sig at impoter en fabriksny bil fra Tyskland.
    Der er to ting man kan gøre:
    1. Køb en af dem med EU pris. De er dog uden det fineste udstyr (Også en fordel for dig) En VW Passat 2.0D med 170HK spare du ca. 5-7.000.- euro på. Få så monteret det ekstra udstyr du ønsker efterfølgende lideledes i Tyskland. Husk at informere sælger om dette, og måske slå en god bytte pris ind i handlen.
    2. Køb den lige inden du vil på en 3 dags ferie i udlandet. Kør 3000km (Mener det er 3000km) Køb prøveplader i Tyskalnd, de holder 3 dage, og koster vist nok 100 euro (Du må faktisk godt køre hjem med dem på). Forsikringen kan jeg ikke huske om den skal tegnes i DK eller Tyskland. Mindre detalie. Men så slipper du for at betale den danske moms. Og kun de 19% som er den Tyske moms.

• #11   11. sep 2012 Er det ikke 6000km?
    Ekstra udstyret skal vel monteres når den er toldsynet i dk? ellers bliver det jo krydset af og bilen bliver afgiftet deraf
    Men ja så bliver den afgiftet som en "brugt" bil, og dermed også billigere afgift..
    Smart

• #12   11. sep 2012 Chek lige den der brugtbil metode, der er afsagt en dom om det. Den bruges også til import af både. Det er lidt mindre ubehageligt at betal 19% moms af en båd til en million end 25%.
    Det står på SKAT' s hjemmeside, men teksten er (bevidst?) ikke særligt let at læse.

• #13   11. sep 2012 du bor i DK = blive knippet i røven af skatter og afgifter...

mvh

• #14   11. sep 2012 Også derfor min nyeste muddermaskine bliver indregget i Tyskland smiley

• #15   11. sep 2012 Synes det virker som en metode hvor der kan være mange "hvis'er" i forbindelse med skat. Tror jeg må bide i det sure æble og købe nyt hos dansk forhandler.
    Tak for alle input's! Det hjalp sku

• #16   11. sep 2012 Har sendt dig en PB

Kommentér på:
Afgift spørgsmål, bil fra tyskland

Annonce