Økomisk jura kyndig søges {{forumTopicSubject}}
Min kone og jeg mødte hinanden for snart 7 år siden. Dengang var hun ved at sælge et hus, hun havde med sin daværende kæreste.
Krisen kradsede og huset blev først solgt i 2007, med et gedigent tab, som begge (hendes daværende og hende selv) selvfølgelig måtte dele. De havde samme bank, så tingene gled sådan set fint.
Men begge kom ud med en gæld, som min kone snart har færdig betalt.
For 1½ år siden skrev banken så til hende, at der pludselig var dukket nogle uafklarede ting op, som gjorde, at gælden ville stige med 64.000 kr. Vedlagt var et nyt gældsbrev, til underskrift. Og der var restgælden så forøget med de 64.000 kr.
Jeg skrev så tilbage til banken, at vi gerne ville se de dokumenter, der godtgjorde denne gældsstigning, før vi skrev under på noget som helst..
Intet skete... og vi formodede derfor at der var tale om en fejl.
Nu er samme sket igen. Et brev på 10 linier men dog uden vedlagt gældsbrev
Jeg har endnu engang rykket for dokumentation, hvor min kones underskrift skulle fremgå. Og venter nu spændt.
Kan banker godt det? Vi har besluttet, at hvis de sender noget, hvor min kones underskrift ikke fremgår, så vil vi overlade sagen til en advokat, da jeg ikke frivilligt dratter på ryggen og skriver under, bare fordi det er en bank der skriver.
Men jeg undrer mig over sådanne ting. Jeg husker tydeligt, da vi i slutningen af 2007 var nede til det afsluttende møde, hvor de endelige papirer blev skrevet under og formodede vi dengang så vidste hvad vi havde at holde os til.
Og så nu dette...
Grrrrr
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.124
https://groups.google.com/forum/?fromgroups#!forum/dk.videnskab.jura
Der er kyndige og de er hurtige til at svare.. Det lyder til der kommer et kommende bankskifte
dec 2006
Følger: 13 Følgere: 51 MC-er: 4 Emner: 135 Svar: 1.568
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 44
Du bør under alle omstændigheder kontakte din advokat, og lad ham læse papirerne igennem.
Vh.
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.124
Jeg mente at hvis banken er ved at tage røven på jer ,så find en anden
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 64 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 2.333
dec 2006
Den er vi forlængest henne ovre. Det er der helt specifikke grunde til at vi ikke gør. Det er derfor næste skridt, bliver en advokat, såfremt de ikke kan påvise et dokument med min kones underskrift på.
dec 2006
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.539
Økomisk jura kyndig søges