1.755 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Rust i bil Rust i bil

Hej

Hvis en bil ( Toyota avensis) har meget lidt begyndende rust i vindues rammerne, kan en autolaker, så lave det så det ikke kommer igen. Tænker her på at hvis man først begynder at reparere i det om det så kommer igen kort efter ??

Og hvor meget, skud fra hoften, vil decca koste med 4 døre der skal laves hvor der i hjørnerne lige kan anes ruststart

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rust i bil
  • #1   26. sep 2012 Det er svært... Det skal sandblæses HELT væk, grundes ordenligt af en god maler, og males op igen.. Blir det gjort sådan, så kommer det ikke igen lige foreløbig.. Du bør nok nærmere undersøge hvorfor det er kommet ?? Typisk er malingen slidt/slået af, der hvor rusten kommer.. Enten det, eller så er det zinkopkog.. Ved du hvor meget lakgaranti der er på bilen ??

• #2   26. sep 2012 Det er en bil fra 2005 så ingen lakgaranti . Det er begyndende ved alle 4 hjørner ved vindue listerne, så det må være en svaghed

• #3   26. sep 2012 Jah okay.. en lak garanti er typisk på 6 år, men nogle bilmærker har op til 12 år på lakken... Men kender ikke umiddelbart Toyotas garantier, men 6 år er nok et godt bud.

Det ved jeg ikke om det er en svaghed.. Hvis det er en svaghed på toyotaerne, så vil jeg nok lige henvende mig ved et autoriseret værksted og i det mindste spørge hvad deres holdning til det er.. Toyota er ikke bange for at indgå kulance i den slags "svagheds" situationer..

Men hvad pris angår, så prøv og spør hos en lokal autolakerer... et par af de helt lange sedler, så er du nok godt på vej, vil jeg gætte på...

• #4   26. sep 2012 12 års garanti på lakken ???

• #5   26. sep 2012 Tror du tænker på rust garanti, og det er kun ved gennemtrængelig, altså ikke meget værd

• #6   26. sep 2012 Har lige rodet lidt rundt, der lader til jeg tager fejl med de 12 år.. den længste jeg lige kan finde er 8 års garanti på lakken..

Nej, det var ikke gennentæringsgarantien jeg tænkte på.. Det var lakken

• #7   26. sep 2012 Ingen problemer i det.
    Det er fordi lakken er meget tynd på dørammerne. Spot sandblæsning og omlakkering, så holder det mange år igen.

• #8   26. sep 2012 hvem giver 8 års garanti på lak ?

• #9   27. sep 2012 uanset hvad så få gjordt noget ved det.
    g
    har personligt slebet fra frontruden til midt på taget på en bil der lige haved lidt rust ca midt på bilen i forrudens kant.

det der pisse rust var krybet ind under lakken og lavet spor helt tilbage til midt på taget..

Kommentér på:
Rust i bil

Annonce