1.648 visninger
|
Oprettet:
Tilmeldt:
10. feb 2006 Følger: 22 Følgere: 41 MC-er: 4 Annoncer: 2 Emner: 400 Svar: 2.369
Bil valg igen {{forumTopicSubject}}
Hurtigt
Toyota Corolla 1,3 nature årgang 1998/1999 km. 60000 står i pæn stand. Pris ca. 35000
Citroen C2 1,4 sensodrive årgang 2005/2006 km. 110000 Flot stand. Pris: 40000
Skal bruges til at pendle ca. 80 km. om dagen når det ikke er mc-vejr samt til kører ture med lille pigen.
Begge er med træk, forsikring næsten ens og corollaen er ca. 1000 dyre i grøn afgift. (rolla opgivet til 14,5 km.l c2 opgivet til 16,9 km.l)
Hvad ville i vælge og hvorfor.
feb 2006
Følger: 22 Følgere: 41 MC-er: 4 Annoncer: 2 Emner: 400 Svar: 2.369
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.492
maj 2008
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 519
Jeg har dog aldrig haft C2, men har haft både C4 og C5, og flere forskellige Peugeot'er, og har aldrig haft nævneværdige problemer med nogen af dem.
Toyota laver gode biler, og der er sjældent de store problemer med dem, heller ikke selv om de har nogle år på bagen.
Men sådan en Corolla er satme godt nok kedelig i min verden
Jeg ville kigge lidt på årgangen, og der er trods alt 7 år imellem dem, og 7 år er længe.
Om det er 60.000 eller 110.000 km. gør i min verden ikke den store forskel, såfremt service er overholdt, og den generelle stand ikke bærer voldsom præg af det.
Har du evt. overvejet en ny ??
De såkaldte minibiler kan jo købes for under 100k i dag, og med de fordelagtige lånemuligheder der findes idag, kan man blive billig kørende
Just my 2 cent
dec 2003
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 79 Svar: 1.092
nov 2006
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 51 Svar: 809
når det er sagt.
så ville jeg kigge mere efter den nyere corolla 1,4 eller 1,6 vvt-i
Da denne model er nede i næsten samme prisklasse.
og du får en bedre, mere driftsikker. bedre motor.
kører komforten er bedre. og mange af dem har også ac.
Mvh. Sune
(Toyota mekaniker)
skriv endelig hvis jeg kan hjælpe med spørgsmål ang. corollaen
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.492
Man bliver da ALDRIG nogensinde billigere kørende i en ny bil til 100k som der skal lånes til end en corolla som koster 35k..
og om 5 år når den nye papkasse er slidt og 20.000kr værd..
Så føles Corollaen stadig som en rigtig bil..
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.492
feb 2006
Følger: 22 Følgere: 41 MC-er: 4 Annoncer: 2 Emner: 400 Svar: 2.369
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.492
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/honda/civic/15i-ls/1302510
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/honda/civic/15i-ls/1347110
Det er en af de sidste ægte civicer som vi har fået til Dk (lavet i Suzuka/Japan)
De er opgivet til 15,2km/l =2000kr årlig grønafgift, men de kan køre op til 20km/l hvis man kører rigtig morfar, de har nemlig øko vtec, således at de kun åbner 12 ventiler under 3000 omdrejninger.. og den har et ekstremt langt 5. gear, så den kører 120km/t i 5. gear med 3000 omdrejninger..
Derudover er den med double wishbone, den sidste rigtige undervogn c",)
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.492
aug 2008
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 4.276
Men det er jo dine penge og ingen er ens.
Jo Franske biler har et skidt ry og den første ejer lider gerne et masivt tab, men jeg skal ikke købe nyt og kan kun glæde mig over det
aug 2008
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 4.276
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.492
Min egen har kørt 350.000km har fået EN undervognsbehandling i 8 år og har kun rust det obligatoriske sted = bagskærmekanter..
modellen inden 92-95 er slem mht rust!
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 195 Svar: 2.049
Kan dog ikke sige hvad der er bedst af de 2, da jeg aldrig har kørt Citron eller Toyota (gaaaab kedelig)
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.492
en Avensis eller Carina derimod er morfar..
jul 2012
Følger: 1 Svar: 137
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 3 Emner: 40 Svar: 69
maj 2008
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 519
Det er en lang og uendelig diskusion ang. ny vs. brugt.
Vi har selv en Toyota Aygo som bil2, og regnede en del på det.
En minibil kører i snit ca. 20 km/l - Corollaen kører ca. 12 km/l.
Grøn afgift på minibil er 560,- kr. - Corollaen er 2640,- kr.
Udgifter på rep. til Aygo i 3 år. 0,- kr. - Corollaen ???
Nypris på Aygo 80.000,- kr.
Iflg. bilpriser.dk er prisen på en 3 år gammel Aygo ca. 50.000,- kr.
En 5 år gammel koster ca. 40.000,- kr.
I en 5 årig periode kan sparres 10.000,- alene på grøn afgift.
Afhængig af kilometer er der også en del at sparre.
Ved feks. 20.000 km bruger en Aygo ca. 1000 liter. (20 km/l)
Corollaen bruger ca. 1600 liter (12 km/l)
Forskel 600 liter á ca. 13,- kr. = 7800,- kr. pr. år.
Dertil kommer reperationer på Corrollaen, som nok er svært at undgå på en 13 år gammel bil, og gensalgsværdien efter 3-5 år.
Men nu bliver det jo ikke aktuelt for Martin, men alligevel tankevækkende
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.492
Per M.. fint du kan overbevise dig selv om at du sparer penge.. men:
1. en Corolla er opgivet til 14,5km/l
2. du har glemt at prisen på 80.000kr på en ny bil ender på ~100.000kr når bilen er betalt af med renter.
3. service på en ny bil som skal på autoriseret værksted er højere end på den gamle corolla som bare skal have skiftet olie..
4. reperationer er en ukendt faktor, men det bliver opvejet af billigere service..
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.492
sep 2008
Følger: 76 Følgere: 607 MC-er: 26 Emner: 382 Svar: 5.531
mar 2005
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 15 Svar: 162
maj 2008
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 519
Jeg ved godt at Corrollaen er opgivet til 14,5, en Aygo er opgivet til 22, men det er de reelle gennemsnitstal jeg snakker om.
Der er jo også renteudgifter på 35.000,-
Hvis det er penge der står på kontoen, så kunne man jo bruge dem som udbetaling, og skal dermed "kun" låne 45.000,-
Der er ingen der siger at en ny bil SKAL på autoriseret værksted.
Jeg gav 810,- kr. for det første 1 års, 10.000 km service eftersyn på vores Aygo.
En gammel bil skal jo også have service, og det er jo heller ikke gratis.
Dertil kommer at en gammel bil skal synes hvert 2. år, en ny skal synes første gang efter 4 år.
Reparationer på en gammel bil er umulig at sige på forhånd.
Martins Corrolla her har "kun" kørt 60.000 km. men er 13 år gammel, så der vil helt sikkert komme nogle trælse reparationer.
Så ja, jeg er overbevist om at jeg sparer penge, jeg har nemlig haft mange gamle biler, og ved godt hvad det koster at holde dem kørende
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.492
jul 2012
Følger: 11 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 42 Svar: 622
maj 2006
Følger: 112 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.077
Der er altså en grund til de holder prisen så godt, kontra de små franske pis-biler.
nov 2006
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 51 Svar: 809
så dyrt er det heller ikke at bruge et toyota værksted til din aygo.
og undre mig over at du har fået lavet et 1 år/10.000 km service på en bil som har 15.000 km mellem service.
og lige med aygo så husk at sætte 4-6000 kr til side inden du når 80-100.000 km
da andre værksteder ikke er klar over at aygo´en har en fin tolerance for koblings pedal justering.
Har oplevet op til flere som er kommet forbi os ved et tilfælde og brokket sig over at de har måtte få ny kobling ved 80-100.000 km
pga. af denne kontrol/justering ikke er blevet gjort.
så husk nu at biliig ikke altid er billigest i den lange ende.
maj 2008
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 519
Dyrt er jo relativt, Toyota ville have 1900,- for samme service som jeg gav 810,- kr. For. Service blev udfærdiget efter nøjagtig den samme liste som Toyata selv bruger.
Et service der er afsat 40 min. til, vil jeg ikke betale 1900,- for, når det kun er olie og filter der koster penge.
Serviceinterval hedder 15000 km. eller 1 år, alt efter hvad der kommer først.
I mit tilfælde kom 1 år først, på daværende tidspunkt havde bilen kørt 10.000 km.
nov 2006
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 51 Svar: 809
ok. kan ikke forholde mig til priser andre steder.
ved bare vores basic service for aygo er biliigere ind 1900.
det var nu også mere ment en venlighed i at fortælle dig at jeg næsten vil vædde med at næste gang du får lavet "stort" service hos dem. det vil sige 30.000 km
og du får et service skema hvor alt er tjekket af.
så prøv at spørg ham hvad tolerancen er som har har kontrolleret/justeret din koblings frigang efter.
så vil han sige følgende : Øhhh Jaaa. kobling. ja ja den er virker.
siger det kun fordi vi virkelig oplever at de bliver brændt af inden 100.000 km pga. manglende kontrol/justering
maj 2008
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 519
Jeg spurgte hvad det var der kostede så mange penge, og fik selvfølgelig en stor søforklaring om dit og dat
Men fakta var, at han måtte indrømme at et service tar under 1 time.
Så med mindre deres materialer er voldsom dyre, så føler jeg mig taget i røven over at betale over 1000,- i timeløn.
Jeg ringede til et andet Toyota værksted, og de ville have 1800,- for samme service, så forskellen var ikke ret stor.
Men jeg kan godt følge det med koblingen, da det er et ømt punkt på dem.
Den har fra dag 1 haft sindsygt meget frigang i pedalen, og tager ved meget langt oppe.
Den har nu kørt 13000 km. så jeg vil prøve at tage en snak med Toyota om det.
Det er hverken blevet bedre eller ringere.
dec 2009
Følger: 6 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 167
2. Citroen, er ikke en bil, men en sygdom. (ALLE C2'er har problemer med at forruden revner)
Held og lykke....
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.492
længe leve haynes manual hehe
Bil valg igen