{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.648 visninger | Oprettet:

Bil valg igen {{forumTopicSubject}}

Hurtigt

Toyota Corolla 1,3 nature årgang 1998/1999 km. 60000 står i pæn stand. Pris ca. 35000

Citroen C2 1,4 sensodrive årgang 2005/2006 km. 110000 Flot stand. Pris: 40000

Skal bruges til at pendle ca. 80 km. om dagen når det ikke er mc-vejr samt til kører ture med lille pigen.
Begge er med træk, forsikring næsten ens og corollaen er ca. 1000 dyre i grøn afgift. (rolla opgivet til 14,5 km.l c2 opgivet til 16,9 km.l)

Hvad ville i vælge og hvorfor.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bil valg igen
  • #1   27. sep 2012 C2

profilbillede
  • #2   27. sep 2012 Toyota uden at blinke.. Og lige præcis den årgang er heller ikke slem mht rust, så du er sikker på at den ikke kommer til at fejle noget nævneværdigt.. Når den C2er er ligeså gammel så er den klar til skrot eller koster 10.000kr

• #3   27. sep 2012 Nu vil du sikkert få en masse svar der siger, at du skal holde dig langt væk fra franske biler, sådan plejer holdningen blandt folk at være.

Jeg har dog aldrig haft C2, men har haft både C4 og C5, og flere forskellige Peugeot'er, og har aldrig haft nævneværdige problemer med nogen af dem.

Toyota laver gode biler, og der er sjældent de store problemer med dem, heller ikke selv om de har nogle år på bagen.
    Men sådan en Corolla er satme godt nok kedelig i min verden smiley

Jeg ville kigge lidt på årgangen, og der er trods alt 7 år imellem dem, og 7 år er længe.
    Om det er 60.000 eller 110.000 km. gør i min verden ikke den store forskel, såfremt service er overholdt, og den generelle stand ikke bærer voldsom præg af det.

Har du evt. overvejet en ny ??
    De såkaldte minibiler kan jo købes for under 100k i dag, og med de fordelagtige lånemuligheder der findes idag, kan man blive billig kørende smiley

Just my 2 cent smiley

• #4   27. sep 2012 Klart Citronen. Den er nyere, kører længere på literen, og en hel del kønnere at kigge på.

• #5   27. sep 2012 ville vælge toyota´en pga. driftsikkerhed.

når det er sagt.
    så ville jeg kigge mere efter den nyere corolla 1,4 eller 1,6 vvt-i

Da denne model er nede i næsten samme prisklasse.

og du får en bedre, mere driftsikker. bedre motor.
    kører komforten er bedre. og mange af dem har også ac.

Mvh. Sune
    (Toyota mekaniker)

skriv endelig hvis jeg kan hjælpe med spørgsmål ang. corollaen

• #6   27. sep 2012 "De såkaldte minibiler kan jo købes for under 100k i dag, og med de fordelagtige lånemuligheder der findes idag, kan man blive billig kørende"

Man bliver da ALDRIG nogensinde billigere kørende i en ny bil til 100k som der skal lånes til end en corolla som koster 35k..

og om 5 år når den nye papkasse er slidt og 20.000kr værd..

Så føles Corollaen stadig som en rigtig bil..

• #7   27. sep 2012 Ja tag den nyere 1,6 vvt-i, jeg handlede en for 38.000kr for ½ år siden, den er sgu fin..!

• #8   27. sep 2012 Ny er ikke en mulighed da jeg ikke skal låne så mange penge grundet personlige årsager. Har kigget vvt-i og motoren er helt sikkert tiltrækkende men forsikringen er også en helt anden desværre. Skal helst ikke sidde med for store månedlige udgifter. Har også kigget lidt starlet meeen. Ja corollaen er sku lidt en øjen bæ, men der vejer hondaen op.

• #9   27. sep 2012 Hvis du vil være billigt kørende så kig efter en Civic 1,5iLS..

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/honda/civic/15i-ls/1302510

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/honda/civic/15i-ls/1347110

Det er en af de sidste ægte civicer som vi har fået til Dk (lavet i Suzuka/Japan)

De er opgivet til 15,2km/l =2000kr årlig grønafgift, men de kan køre op til 20km/l hvis man kører rigtig morfar, de har nemlig øko vtec, således at de kun åbner 12 ventiler under 3000 omdrejninger.. og den har et ekstremt langt 5. gear, så den kører 120km/t i 5. gear med 3000 omdrejninger..

Derudover er den med double wishbone, den sidste rigtige undervogn c",)

• #10   27. sep 2012 Og så er de ret fede, den her er fuldstændig 1´00% standard..

profilbillede
  • #11   27. sep 2012 Google det, og vælg den du syntes bedst om, jeg kan godt lide franske biler, jeg har en Xantia som jeg bruger til og fra job, yderest behagelig, tælleren siger 426000 og den triller bare og ingen rust problemer.

Men det er jo dine penge og ingen er ens.

Jo Franske biler har et skidt ry og den første ejer lider gerne et masivt tab, men jeg skal ikke købe nyt og kan kun glæde mig over det smiley

• #12   27. sep 2012 Mirza hvordan er de honda'er med rust? Dem fra 90'erne er jo nærmest regnet væk alle sammen

• #13   27. sep 2012 Lige netop den model er ikke slem overhovedet.. jovist der er nogle af dem som er rustet, men det er ikke bilens skyld..

Min egen har kørt 350.000km har fået EN undervognsbehandling i 8 år og har kun rust det obligatoriske sted = bagskærmekanter..

modellen inden 92-95 er slem mht rust!

• #14   27. sep 2012 Af de 2 du linker til ville jeg klart vælge Citronen. Men det er også kun fordi at den Toyota er røvgrim og gammelfar-agtig.

Kan dog ikke sige hvad der er bedst af de 2, da jeg aldrig har kørt Citron eller Toyota (gaaaab kedelig)

• #15   27. sep 2012 Corollaen er faktisk slet ikke kedelig at køre, ihvertfald ikke mere kedelig end en passat eller audi a4 fra samme årgang..

en Avensis eller Carina derimod er morfar..

• John  S
    John S Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Svar: 137
    #16   27. sep 2012 Hov hov mirza ikke dizze carina eller avensis, jeg har haft begge! smiley sådan en avensis 2 er også skruet meget bedre sammen end de andre. Men generelt skal man alti alti vælge toyota! smiley vh Mercedes mekanikeren....

• #17   27. sep 2012 Citroen er lort. Jeg ville klart vælge Toyota. Men kan du ikke få nogle udmærkede VW fra slut 90, til samme pris?

• #18   27. sep 2012 Mirza A>>
    Det er en lang og uendelig diskusion ang. ny vs. brugt.
    Vi har selv en Toyota Aygo som bil2, og regnede en del på det.

En minibil kører i snit ca. 20 km/l - Corollaen kører ca. 12 km/l.
    Grøn afgift på minibil er 560,- kr. - Corollaen er 2640,- kr.
    Udgifter på rep. til Aygo i 3 år. 0,- kr. - Corollaen ???

Nypris på Aygo 80.000,- kr.
    Iflg. bilpriser.dk er prisen på en 3 år gammel Aygo ca. 50.000,- kr.
    En 5 år gammel koster ca. 40.000,- kr.

I en 5 årig periode kan sparres 10.000,- alene på grøn afgift.
    Afhængig af kilometer er der også en del at sparre.
    Ved feks. 20.000 km bruger en Aygo ca. 1000 liter. (20 km/l)
    Corollaen bruger ca. 1600 liter (12 km/l)
    Forskel 600 liter á ca. 13,- kr. = 7800,- kr. pr. år.

Dertil kommer reperationer på Corrollaen, som nok er svært at undgå på en 13 år gammel bil, og gensalgsværdien efter 3-5 år.

Men nu bliver det jo ikke aktuelt for Martin, men alligevel tankevækkende smiley

• #20   27. sep 2012 John.. har kørt mange km i en Carina, de er bestemt skruet godt sammen! men nu gik snakken på om de var morfar eller ej smiley

Per M.. fint du kan overbevise dig selv om at du sparer penge.. men:

1. en Corolla er opgivet til 14,5km/l

2. du har glemt at prisen på 80.000kr på en ny bil ender på ~100.000kr når bilen er betalt af med renter.

3. service på en ny bil som skal på autoriseret værksted er højere end på den gamle corolla som bare skal have skiftet olie..

4. reperationer er en ukendt faktor, men det bliver opvejet af billigere service..

• #22   27. sep 2012 A' hva ? jeg har ikke kommenteret dit indlæg smiley

• #23   27. sep 2012 Toyota, pga driftsikkerhed og de sjældne besøg på værkstedet smiley

• #24   27. sep 2012 Prisen siger alt, Der er en god grund til at toyotaen er dyere(ældre). mere behøver jeg ikke at sige. Man får jo hvad man betaler for!!!

• #25   27. sep 2012 Mirza A>>
    Jeg ved godt at Corrollaen er opgivet til 14,5, en Aygo er opgivet til 22, men det er de reelle gennemsnitstal jeg snakker om.

Der er jo også renteudgifter på 35.000,-
    Hvis det er penge der står på kontoen, så kunne man jo bruge dem som udbetaling, og skal dermed "kun" låne 45.000,-

Der er ingen der siger at en ny bil SKAL på autoriseret værksted.
    Jeg gav 810,- kr. for det første 1 års, 10.000 km service eftersyn på vores Aygo.
    En gammel bil skal jo også have service, og det er jo heller ikke gratis.
    Dertil kommer at en gammel bil skal synes hvert 2. år, en ny skal synes første gang efter 4 år.

Reparationer på en gammel bil er umulig at sige på forhånd.
    Martins Corrolla her har "kun" kørt 60.000 km. men er 13 år gammel, så der vil helt sikkert komme nogle trælse reparationer.

Så ja, jeg er overbevist om at jeg sparer penge, jeg har nemlig haft mange gamle biler, og ved godt hvad det koster at holde dem kørende smiley

• #27   27. sep 2012 John er sådan et populært navn jo c",)

• #28   27. sep 2012 Toyota'en... Det virker bare. Det er muligt den er lidt kedelig, men det er nok noget af det mest driftsikre du kan få at køre i.

• #29   27. sep 2012 Uden tvivl Corollaen. Så er du sikker på at komme på arbejde hver dag.
    Der er altså en grund til de holder prisen så godt, kontra de små franske pis-biler.

• #30   1. okt 2012 Per M.

så dyrt er det heller ikke at bruge et toyota værksted til din aygo.

og undre mig over at du har fået lavet et 1 år/10.000 km service på en bil som har 15.000 km mellem service.

og lige med aygo så husk at sætte 4-6000 kr til side inden du når 80-100.000 km
    da andre værksteder ikke er klar over at aygo´en har en fin tolerance for koblings pedal justering.

Har oplevet op til flere som er kommet forbi os ved et tilfælde og brokket sig over at de har måtte få ny kobling ved 80-100.000 km

pga. af denne kontrol/justering ikke er blevet gjort.

så husk nu at biliig ikke altid er billigest i den lange ende.

• #31   1. okt 2012 Hmm..
    Dyrt er jo relativt, Toyota ville have 1900,- for samme service som jeg gav 810,- kr. For. Service blev udfærdiget efter nøjagtig den samme liste som Toyata selv bruger.
    Et service der er afsat 40 min. til, vil jeg ikke betale 1900,- for, når det kun er olie og filter der koster penge.

Serviceinterval hedder 15000 km. eller 1 år, alt efter hvad der kommer først.
    I mit tilfælde kom 1 år først, på daværende tidspunkt havde bilen kørt 10.000 km.

• #32   1. okt 2012 per.

ok. kan ikke forholde mig til priser andre steder.
    ved bare vores basic service for aygo er biliigere ind 1900.

det var nu også mere ment en venlighed i at fortælle dig at jeg næsten vil vædde med at næste gang du får lavet "stort" service hos dem. det vil sige 30.000 km

og du får et service skema hvor alt er tjekket af.
    så prøv at spørg ham hvad tolerancen er som har har kontrolleret/justeret din koblings frigang efter.

så vil han sige følgende : Øhhh Jaaa. kobling. ja ja den er virker.

siger det kun fordi vi virkelig oplever at de bliver brændt af inden 100.000 km pga. manglende kontrol/justering

• #33   1. okt 2012 Jeg syntes det var urimelig dyrt, når der ikke er materialer for over 500,-.
    Jeg spurgte hvad det var der kostede så mange penge, og fik selvfølgelig en stor søforklaring om dit og dat smiley
    Men fakta var, at han måtte indrømme at et service tar under 1 time.
    Så med mindre deres materialer er voldsom dyre, så føler jeg mig taget i røven over at betale over 1000,- i timeløn.
    Jeg ringede til et andet Toyota værksted, og de ville have 1800,- for samme service, så forskellen var ikke ret stor.

Men jeg kan godt følge det med koblingen, da det er et ømt punkt på dem.
    Den har fra dag 1 haft sindsygt meget frigang i pedalen, og tager ved meget langt oppe.
    Den har nu kørt 13000 km. så jeg vil prøve at tage en snak med Toyota om det.
    Det er hverken blevet bedre eller ringere.

• #34   2. okt 2012 1. Lige netop den Toyota, er en af de grimmeste biler der endnu er fremstillet.
    2. Citroen, er ikke en bil, men en sygdom. (ALLE C2'er har problemer med at forruden revner)

Held og lykke....

• #36   2. okt 2012 Det kan jeg simpelthen ikke se noget dejligt i, man skal arbejde i 3 timer (efter skat er betalt) for at betale EN timeløn + reservedele..

længe leve haynes manual hehe

Kommentér på:
Bil valg igen

Annonce