{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.301 visninger | Oprettet:

Uddannelses snak politi/mekaniker {{forumTopicSubject}}

Hey! Formålet med emnet her er at give mig et klarer blik over hvad jeg vil med fremtiden uddannelses mæssig.

Som det ser ud nu er min drøm splittet i to veje, den ene fører frem til politiet (dermed IKKE sagt at jeg er enig med nutidens lovgivning eller den kommende!) og den anden er motorcykelmekaniker.

Jeg prioritere af flere grunde politiet højest, men ved det er svært at komme derind, og vil derfor gerne have afklaret ting som evt. kan fører til en endelig plan b. Indenfor politiet vil jeg gerne være færdselsbetjent (mc betjent er drømmen), med formålet at forbedre folks dårlige syn på politiet. (Kan gøres ved f.eks. forklaring frem for bøde hvis muligt, god tone, vide at regler er noget som står på et papir, virkelighed er noget andet (bedøm efter situationen) osv.).

Så første spørgsmål kommer her, har vi nogle fra politiet på forum som evt. kan fortælle hvordan de kom ind? Det behøver ikke være færdselsbetjent, alle skal vel igennem politiskolen, som jeg er interesseret i at høre om.

Skulle det ikke blive det, må jeg lede efter en anden vej, denne vej leder nok til noget med motor og mekanik at gøre. Jeg skal ikke mange år tilbage før jeg troede jeg skulle være programmør, og arbejde med computer osv. men efter min ungdoms-uddannelse på HTX (som er færdig-gjort med tilfredsstillende snit), blev det gjort klart at det var noget aktivt/noget med hænderne, der ville blive min vej frem!

Jeg ved man kan komme på mekaniker uddannelse på teknisk skole, men har hørt det skulle være et sted for 16årige umodene useriøse knallert bander, og det eneste rigtige er en praktik plads i lærer hos en ægte mekaniker. Men da man ingen rigtige kontakter har til en mc mekaniker, vil sådan en plads vel være nærmet umulig at få? Og hvor god er branchen for en mc mekaniker? Er der arbejde eller?

Så spørgsmålet til mekanikerne lyder: Hvordan blev i det, og med nutidens regler osv. hvilken vej ville i tage? Og har branchen det hårdt? Folk der ikke har disse uddannelser men ved noget, skal da også bare fyrer løs. smiley

Lige til sidst, andre forslag til uddannelse, indenfor mekanik området som jeg bør undersøge?

Tusinde tak for kommende indlæg der kan hjælpe mig med en smule afklaring! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uddannelses snak politi/mekaniker
  • #1   29. sep 2012 Alternativt opret en bruger på www.beredskabsforum.dk, der er flere i samme båd som dig.

  • #2   29. sep 2012 Tusinde tak det vil jeg gøre,Tak for tippet!

  • #3   29. sep 2012 hvis du har gennemført HTX og har hovedet til det, burde du måske overveje en uddannelse som maskin ingeniør? Der er masser af arbejde til dem, og lønnen er fin.

    Politi vejen er dårligt lønnet (dog med en god pension) og mek vejen er en vej hvor det er forbandet svært at få læreplads og job (samt lønnen er til at tage at føle på)


  • #4   29. sep 2012 Har selv samme "drøm" som dig hvad angår politiet. Har du søgt ind til dem og evt fået afslag ?

    Som sagt er lønnen ikke god men jeg tror man har det godt med at gå på arbejde. Man skal nok kunne tåle at blive svinet til engang imellem men gør man ikke det alligevel?:) du føler selv at politiet er det du vil, så igang med at træne, læs lidt op på de forskellige skole ting. Evt kan du tage et vuc kursus i hvidovre hvor du kan tage noget de kalder politipakken hvis du ikke føler dig så skarp i tingene:)

    jeg regner med at søge ind i 2014 da jeg har fået afslag en gang pga et par bøder


  • #6   29. sep 2012 Allan, fed anbefalding, har givet det en tanke, og skal også sætte mig ind i det, men er ikke super skarp matematisk. fik kun 4 på mat A eksamen, og det ser ud til det er en matematisk universitetsuddannelse, men vil klart lige sætte mig lidt ind i det.

    Auw troels b, lyder da godt nok trist, troede ikke kunder på den måde overvågede. Har det altid været sådan eller er det pga. "krisen"?

    Nogge: Tror foruden de 23/25/27/29k (alt efter hvor lang tid man er ansat) i løn der kommer en del tillæg for overarb. natte arb. osv. så tror det er en fin middel løn. Er kun 20 så jeg kan ikke søge ind endnu, pt. arbejder jeg bare fuldtid for dansk skole foto for at få nogle knaster, de bliver måske brugt på en højskole med politilinje. Jeg skal til jobsinformationsmøde hos politiet d. 10 okt, i Hillerød. Er sikker på det også åbner øjnene lidt mere op. ang. træningen skal jeg have hjælp grammatisk, som jeg skulle få på højskolen. Fysisk træner jeg 3-4 gange om ugen i fitness, og kan klarer deres prøve nogenlunde, men der er så også 1-2 år at træne i endnu før jeg kommer i søgelyset. smiley

    Du siger ud har fået afslag pga. bøder? Hvilke bøder er det if u dont mind, for jeg køre da lidt for stærkt engang i mellem, og tænkte at hvis man fik en bøde for det, er det ikke noget der hindre en, så længe kortet ikke ryger.

    Troede da desuden ikke de skrev bøder ned på den måde, som var det en plet i straffeattesten?


  • #7   29. sep 2012 Søren, måske skulle du lade være med at snakke om ting, som du ikke har forstand på.

    Lønnen er ikke specielt høj nej, men for en alm. betjent (3+ år) er den på ca. 31000,-, hvilket ikke er særlig "latterligt". Desuden er tjenestemandspensionen en rigtig rigtig god aftale for betjentene.

    De negative aspekter vejer ikke mere end de positive, tværtimod. Og mht. politik, så ved jeg ikke, hvor du har din information fra, men den passer på ingen måde. Politiet er en stor virksomhed med 12000 ansatte, der er plads til forskelligheder.


  • #8   29. sep 2012 At komme ud til en voldssag fx., er jo ikke en dårlig oplevelse for en betjent, det er derfor han har det arbejde, som han har...



  • #9   29. sep 2012 man skal være 25 for og søge ind til politiet ikke?
    og hvis du kun er 20 ville jeg tage en mekanikeruddannelse( bil) på de 4 år så du har erfaringen med motorkøretøjer hvis du vil i færdselspolitiet,
    så har du en mekaniker uddannelse og falde tilbage på hvis det med politiet fejler, tror desværre det er særdeles svært og blive mc mekaniker, da det bliver svært og finde en læreplads og og fast job bagefter
    på (bil) er grunden til det ofte er svært og finde en læreplads er fordi mange elever er for useriøse, hvis du er seriøs og har en htx i baghånden tror jeg ikke det bliver noget problem,
    ang. mesterlære vil jeg vælge og lade være, og i stedet tage den på normal vis, kan godt være nogle elever er lidt useriøse, men du lære nogle ting som du ikke ville lære på et værksted, da det jo i sidste ende drejer sig om og tjene penge i firma'et,

    en helt anden vej kunne være og begynde som autoteknolog, det kræver enten en mekaniker udannelse eller en htx, og udd. deler sig op i 2 grene, ledelse indenfor autobranchen, eller racing ( udvikling, konstruktion til racing teams)

    http://www.eaaa.dk/videreg%C3%A5ende+uddannelser/it+og+teknik/autoteknolog

    hvis du har spg, til mekanikerudd, må du endelig spørge løs

    hilsen mekanikeren


  • #10   29. sep 2012 Man skal være fyldt 21 Jakob smiley

    Men jo flere erfaringer/uddannelser du har jo nemmere vil du have for at komme ind.

    Her er lidt læsestof hvad politiet ligger vægt på og så er det jo bare at komme i gang, evt tage nogle førstehjælps kurser/ livredning. Og så held og lykke med det. smiley

    http://politiklar.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=6&Itemid=7


  • #11   29. sep 2012 Kender en betjent, han har 35 i måneden han har 10 kilo mere end mig og har været 10 år mindre i hans fag...............

  • #12   30. sep 2012 elias g jeg havde ikke fået en fart bøde da jeg søgte ind. Jeg havde fået en for at have en tunet knallert. En for defekt lys på en knallert. En for at give to betjente fingeren. ( dumt men det var virkelig fortjent at de fik den) en for at kalde en emsig og magtliderlig betjent for en klovn. En for at have sprunget en pærer. En for at kører med blå positions lys i en kammerats bil. Og en for at have nogen kanonslag.

    Så der er lidt forskelligt. De står ikke på min straffeattest men politiet kan altid se hvad jeg har lavet af ting eller om jeg har fået bøder. Det samme gælder selvfølgelig os alle andre.

    Hvis jeg var dig så ville jeg søge ind når du bliver gammel nok og se hvad de siger

    Jeg søgte ind lige da anna phil og diverse andre politiprogrammer kørte i fjernsynet så der var øget interesse lige på det tidspunkt også kan de jo bare vælge og vrage mellem folk og selvfølgelig vil de hellere have folk der ingen ting har lavet frem for en der har fået 7 bøder på tre år.


  • #13   30. sep 2012 Lønnen er nok fin nok men hvad gør lønnen når bare man får en drøm til at gå i opfyldelse. Man skal selvfølgelig have til dagen og vejen men lønnen er ikke så vigtig for mig, så længe jeg kan lide det jeg laver.

    Hvis du kan komme til det så få et arbejde hvor du arbejder med mennesker. Ved ikke om du tager billeder af folk eller ej men hvis man har haft et job på et plejehjem fx. Så giver det plus point. Men er ikke et krav:)


  • Mike L
    Mike L Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 58
    #14   15. okt 2012 Jeg tror desværre de næste par år for mc forretninger/mekanikere bliver hårde.
    De sidste par år har været skidte, og det ser ikke lyst ud endnu.
    Er selv mekanikersvend.


  • #15   15. okt 2012 Nej desværre. Mike.

    Har læst alle indlæg og der er virkelig nogle gode guldkorn, tusinde tak!

    Jeg har i mellemtiden været til et rigtig vellykket politijob informationsmøde og fundet ud af jeg nok snupper den direkte vej, er i gang med at finde politilinjer på højskoler, og så er det vel bare at tage den derfra, og håbe på det bedste. øger også træningen fra 2-3 gange - 3-4 om ugen.

    I mellemtiden ville jeg bl.a. bruge tiden til at kigge på uddannelser som den du jakob linkede til. Det ser meget interessant ud, og skulle man få afslag kan man altid springe ud den vej, inden man forsøger igen.

    tak! smiley


Kommentér på:
Uddannelses snak politi/mekaniker

Annonce