1.051 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Hvem dækker skaden ? Hvem dækker skaden ?

Jeg har lige et spørgsmål.

Jeg har idag kørt en taske over - eller det vil sige slæbt den nogle meter under min bil.

Jeg kommer kørende og skal svinge til højre af en vej - jeg ser en cyklist på min højre side, som jeg holder tilbage for. cyklisten skal så ned til højre af den vej som jeg skal ned af - jeg holder dog tilbage for at være helt sikker, og begynder først at svinge da cyklisten er drejet.

Idet jeg er drejet ned af vejen og retter bilen op er jeg på siden af cyklisten, som har sin taske på bagagebæreren på cyklen, tasken falder af cyklen og ryger ind under min bil men foran bagdækket.

Tasken er revet i stykker.

Hvilken forsikring tror i der dækker ? - Er det min eller hendes inbo ? - eller bliver det slet ikke dækket ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Mount 7 lamps to the ceiling 800 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvem dækker skaden ?
  • #1   11. okt 2012 Da du ikke har skyld i det, kan det ikke være din forsikring. Så det må cyklisten selv slås med. Det var noget andet, hvis du var skyld i at den faldt af cyklen,

• #2   11. okt 2012 det kan bestemt ikke være dig der skal dække skaden ...da tasken ryger af cyklen og det er cykelisten der har ansvaret for at hendes taske er forsvarligt spændt fast...
    det er hvad jeg tror....

• #3   11. okt 2012 Lyder som:
    "Hændeligt uheld
    Har skadevolderen opført sig, som andre normalt ville have gjort i tilsvarende situation, er han ikke ansvarlig for skaden og skal ikke erstatte noget. Det kaldes hændeligt uheld. "
    (link fjernet)

• #4   11. okt 2012 det svare jo til at togføren for skylde for at der er en der springer ud foran hans tog..

• #5   11. okt 2012 Den må han selv erstatte. Det er selvforskyldt at hans taske ryger ind under din bil.

• #6   11. okt 2012 ud fra hvad du fortæller vil jeg sige det er søren der har skylden

• #7   11. okt 2012 ok - ja kan self. godt se det.... må lige se hvad hun siger, hun var lidt ked af det så synes det er lidt synd for hende.

• #8   11. okt 2012 Normalt vil du som bilist have objektivt ansvar over for cyklister, men det er cyklistens ansvar at bagage mv. er spændt ordentligt fast, så det er hendes egen forsikring der eventuelt skal dække.

• #9   11. okt 2012 Du er alt for flink hvis du overhovedet fik den tanke at du skulle dække smiley

• #10   11. okt 2012 hehe altså hvis ikke der er noget som helst der dækker havde jeg tænkt mig at tilbyde at betale halvdelen smiley

• #11   11. okt 2012 Du må gerne køre mine ting over til enhver tid hehe

• #12   11. okt 2012 nu bliver jeg lige nød til at vide, er du altid så flink eller ser hun bare vildt godt ud, ej det vil aldrig kunne være din skyld eller ansvar at hun taber noget der ryger ind under din bil

• #13   11. okt 2012 Ja hun lyder lækker:) Vi vil se billeder!

• #14   11. okt 2012 Meld det til begge parters indbo / ansvar og lad forsikringerne finde ud af det.
    Det skal I ikke tage stilling til, og I kan heller ikke komme frem til et svar selvom man mener noget og tror noget...

Forsikringerne skal nok finde ud af det.. I må jo så skrive hver jeres oplevelse til hver jeres forsikring

• #15   11. okt 2012 Du er alt for flink min ven! Men dejligt at vide der findes folk som dig derude smiley Jeg havde sgu nok gjort det samme, for det er fandeme uheldigt, uanset at det var hendes egen skyld.

• #16   11. okt 2012 hun er garenteret lækker....øjner man en lille chance for at bytte dyr der hmm...flink eller bare udspkuleret....ha ha

• #17   11. okt 2012 hehe ved ikke om hun var lækker - jeg var lidt forsinket på vej på arbejde så det lagde jeg ikke mærke til smiley - i øvrigt tror jeg ikke hun var så gammel - så det kan være det er hendes forældre jeg skal have fat i... nu må vi se hvad der sker -

• #18   11. okt 2012 Det er flot af dig smiley

Men som de andre siger, som udgangspunkt er det hendes taske der forvolder skader på din bil, ikke din bil der forvolder skader på tasken. Surt for hende, men det er jo hvad der kan ske (men helt sikkert ikke din fejl eller forsikring).

Hvis hun er over 18 og lækker så giv en middag smiley

• #19   11. okt 2012 konen blev kørt ned af en bil der bestemt ikke havde øjnene med sig, bilens forsikring skulle kun dække svie og smerte osv, kendes taske og tøj osv, det måtte vores egen klare.

• #20   11. okt 2012 Havde for et par år siden en episode, hvor min datter som på det tidspunkt var ca 6 år, var ude og gå med sin lege barnevogn og vinden tager fat i barnevognen og blæser ud på vejen, og ind i siden på en 1 1/2 gammen bil og ridset den ens side af bilen helt ind til bar metal.

Ja hvis skyld var så det, ja det var bilistens efter som at han skulle havde forudset at det ville kunne ske.
    Skal lige sige jeg var noget forbavset over denne afgørelse, og fik brokket mig så meget at mit forsikrings selskab valte at betale hans selv risiko.

Så bliv ikke forbavset hvis det er dig som har ansvaret

• #21   11. okt 2012 Forsikringsselskaber har kun en ting der skiller dem fra bookmakere. Bookmakere betaler uden at brokke sig når de taber.

Da jeg boede i lejlighed holdt jeg på boligselskabets p-plads, man måtte ikke holde andre steder. Om natten blev det blæsevejr, og en tagsten faldt ned og gik durk gennem motorklappen. Det mente boligselskabets forsikring var min egen skyld, jeg burde have forudset at en tagsten kunne falde ned, og henviste til mit eget forsikringsselskab. Nu giver jeg ikke op sådan uden videre, og spurgte om det så også ville være min skyld hvis jeg fik en tagsten i hovedet. Det var det ikke, det ville være deres skyld hvis der var personskade. Jeg spurgte så lidt ind til forskellen, og efter en del diskussion endte det med at de betalte en ny klap og lakering. Man ER altså ikke automatisk skyldig fordi man bruger et motorkøretøj.

Der er "objektivt ansvar", altså at man skal bevise at uheldet ikke kunne undgås, overfor "bløde trafikanter", hvor de er bløde vil jeg ikke komme ind på, men en taske må hun æde selv. Jeg forstår umiddelbart ikke den med dukkevognen. Havde det være pigen der var løbet ud foran dig, har du objektivt ansvar, men da ikke for hendes dukkevogn.

Der er en regel om at mindreårige børn ikke er ansvarlige for deres handlinger. henviste de til den? Derfor er det en rigtig god ide at have en ansvarsforsikring på rollingerne, men jeg mener grænsen går når de fylder 6 år. Der var en kedelig sag for nogle år siden, hvor en 3-årig pige løb ud på vejen foran en MC. Han undgik pigen, men styrtede og kom alvorligt til skade. Han have ingen separat forsikring på sig selv, pigen var 3 og uden skyld, og han blev lam uden en krone i erstatning. Surt show. Husk at have de forsikringer i orden.

• #22   11. okt 2012 Mummi

det er fordi i havde forsikring. Jeg blev kørt ned uden at have forsikring, forsikringen dækkede alt, dog ikke svie og smerte smiley Jeg havde på det tidspunkt fået nyt arbejde og vi havde ret travlt så jeg meldte mig ikke syg men gik med forstuvet fod på arbejde samt hudafskrabning på ben og hænder. Men da jeg ikke var sygemeldt var der intet at hende smiley

Kommentér på:
Hvem dækker skaden ?

Annonce