{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.442 visninger | Oprettet:

Signalværdi ved ny bil (Audi A4) {{forumTopicSubject}}

Godaften. smiley

Der er hæftig diskussion igang hjemme ved spisebordet hos undertegnede!

De gamle derhjemme har en audi a6 fra 98 i garagen. Dyr i brændstof og dyr i rep, vægtafgift mv.

Vi er kommet frem til at de for ca. 25 kr. mere om mdr. kan køre rundt i en leaset A4 avant 2012 i en periode over 36 mdr. Og det er alle tænkelige omk. der er medregnet her. Og leasingaftalen mht. km, dækker det kørselsbehov de har.

Der er blevet prøvekørt og det hele og man får meget mere bil for pengene, dog lidt hårdere affjedring, i sådan en 14 år nyere bil..

Deres argument er de ikke vil købe pga. Signalværdi. Jeg har i mit liv aldrig hørt noget lign.. som jeg opfatter det, så er en audi, for de fleste, en Audi uanset alder og model.. Deres holdning til bilen er at den er gammel og skrammel og min holdning er at den er direkte pinlig at køre i pga. dens stand.

Jeg ville derfor høre hvordan i opfatter en Audi A4 2012 kontra audi a6 98 og hvad i synes om argumentet med SIGNALVÆRDI.

Dog er de på alle mulige andre områder ligeglade.. De har passion for sejlads og her haves en båd som er af meget højere værdi af de fleste normale både. ..i mc verden kan man sige at hvis de andre har en hyosung, så har de en racer i stil med mellem R6, zx6r klassen og R1, zx10r.. smiley

Er der tale om forfærdelig dobbeltmorale?

Hav en god aften! smiley





Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Signalværdi ved ny bil (Audi A4)
  • #1   12. okt 2012 Forstår ikke helt det der med audi. VW, seat, skoda, og audi bliver alle bygget på samme platform, så hvorfor betale mere for audien når du kan få det samme med et andet logo?

  • #2   12. okt 2012 Dine fornuftige forældre skal køre i den bil de kan købe kontant, og sige fuck til signal værdien. Det er først et problem når man via lån køre i noget som er beregnet til "rigere" medborgerer smiley

    Men det er næppe en holdning som er voldsom udbredt i vores " lån til status" samfund smiley


  • #3   12. okt 2012 Nu ved jeg at vw ikke tilbyder privatleasing, men ellers var de i tankerne. smiley vw har erhvervsleasing så det kunne da overvejes. Men da de har eget firma, kommer de bare til at betale ekstra for bilerne igennem beskatning. ..Seat og skoda er ikke i tankerne.. og kommer heller ikke. smiley



    Brian S: ja.. der er næppe mange biler de lige kan købe kontant. smiley


  • #4   12. okt 2012 Du kan privatlease alle biler, også vw. Hvis vw ikke tilbyder dette (hvilket jeg ville undre mig meget over) så er der andre udbyder der er ligeså gode.

    Audi er en fin bil, man betaler lidt mere end vw for at få lidt mindre plads, lidt bedre lydisolering, lidt øget brændstofforbrug, så alt i alt er man vel mere kræsen. Tænker ikke over hvad folk de kører, da de fleste folk køber bil enten med pengepungen eller med hjerte, sjældent med hjerne smiley


  • #5   12. okt 2012 ..Vi har skam forhørt os hos vw. .. smiley ..grunden var de nye regler sidste år og ja... så har de åbenbart lukket ned for leasing.. spørg mig ikke hvorfor.. :o)

    grunden til Audi er at vi har haft gode oplevelser med den vi har nu, pånær de enorme udgifter på at holde den kørende.. smiley

    Det handler ikke så meget om pris på bilen for de kan sagtens bære en dyrere bil. .. De snakker udelukkende om signalværdi.

    Jeg har nu hørt en del sige at det er bare en ganske alm. bil i mellemklassen, og det er det vel også? smiley


  • #6   12. okt 2012 Kender en der mente at biler var et nødvendigt onde for at komme tørskoet fra A til B, men han købte en NY Audi sidste gang, til 650.000 hvoraf de 150.000 var extras, fordi han nu tjener kassen, han er 55 år.
    helt klart er der signalværdi i den, den fortæller at han som selvstændig håndværker kan leve af sit job, fordi han laver kvalitet og har kunder nok, det giver så råd til sådan en bil, betalt kontant.


  • #7   12. okt 2012 "Det handler ikke så meget om pris på bilen for de kan sagtens bære en dyrere bil. .. De snakker udelukkende om signalværdi."

    Det burde kun handle om pris da du tidligere har nævnt at de ikke har penge til en bil smiley


  • #9   13. okt 2012 En A4 er en signallere"fattig røv".

  • #10   13. okt 2012 jeg forestår ikke helt dit spørgsmål men hvis man køber bil efter signalværdien er man enden en snob eller en hipster.

  • #11   13. okt 2012 Har du lavet et lignende regnestykke på hvad det vil koste at købe en 2-3 årig gammel A4 som allerede har lidt et værdigtab på de 200-300K.

    Ift signalværdi. Så mener jeg at en nyere A4 bestemt sender nogle signaler. Den fortæller at de mennesker der kører i den går meget op i at have en god/smart bil ellers betaler man ikke i omegnen af en halv million for den.

    Den fortæller at de evt. er lidt "mærke" orienteret nogle vil måske enda tænke snobber. For som tidligere nævnt kan det argumenteres at man kan få mere bil for pengene med andre mærker.



  • #12   13. okt 2012 Ta en Fiat 5oo.. Den kan de hive med på båden, og den er mere praktisk end en klapsammen cykel ;o)

    Den signalerer charme, selvtillid og lækkert hår..


  • #13   13. okt 2012 de skal satme skylde mange penge påden 98'er a6 for det er billigere og lease en spritny a4
    det koster 197.000 over 36 måneder og det er den billigste avant uden noget ekstra udstyr, og det er uden, dæk, forsikring og grøn afgift.


  • #14   13. okt 2012 ...

    profilbillede
  • #15   13. okt 2012 Er ikke en skid bedre selv smiley

  • #16   13. okt 2012 Jeg købte en Audi 100 2,8 Quattro i april 2011 til 27000,-. Dags dato har jeg kørt godt 40000 km i den og har brugt den store sum af 5000,- på vedligehold, og ja jeg laver det meste selv.
    Jeg skal have plads til 3 børn (barnestole) på bagsædet i min bil og i forhold til hvad den her bil har kostet mig og hvad jeg skal give i låneomkostninger til en ny bil i samme størrelse, så kan jeg køre mange km før det er billigere at købe ny.

    Med hensyn til leasing så kan jeg godt lide at selv eje min bil, for med 3 unger på bagsædet behøves jeg ikke at side og få grå hår hvis de sviner lidt.

    Om Audi'en er signalværdi for mig ved jeg ikke, jeg har altid kørt VAG (har haft VW, Skoda og Audi) og det er dem jeg ved hvordan jeg skal lave selv. Hvis jeg har haft besøg af fremmede (har sommetider noget til salg på dba) er dt altid min Suzuki Katana fra 1985 de kommentere på.


  • #17   13. okt 2012 Omkring signalværdi, så synes jeg at Audi med årene har fået en forfærdelig kedelig "me too"-profil: Et image, der primært tjener til formål at signalere at man ihvertfald har god smag - helt uden at man aktivt behøver at skulle tage stilling til hvad god smag faktisk er.
    Lidt ligesom 7'er stole, Stelton, Montana-reoler og alle de andre røvordinære førstevalg, når man er ude i et ærinde, hvor man skal signalere at man har penge til at købe sig til den "gode smag". Gaaaab....

    NB: De få undtagelser, der bekræfter reglen er R og RS-modellerne.


  • #19   13. okt 2012 Signalerer en AUDI ikke mest at man hellere ville have haft en Mercedes, men mangler den sidste halve million? Specielt en A4.

  • #21   13. okt 2012 Jakob (Århus)

    ..De skylder intet i den, dog er det firmabil så de bliver beskattet.. ..hvilket er ca. 1900 kr. om mdr. de skal af med. ..og det er en 2.4 v6, som går 8 km/l på benzin. ..ja, den er gammel og slidt derfor går den ikke længere, dog kører den ALTID ml. 8.8,5 km/l. uanset kørsel. derudover er der dyr vægafgift og forsikring..

    Den Avant der er kig på er en 2.0 TDI 136 hk. så med ekstraudstyr, så over 36 mdr. inkl. alle tænkelige udgifter ender den på ca. 324.000 kr. med 25000 km. pr. år. Men brændstofforbruget er beregnet efter en kørsel på 21,3 km/l. ..Så med jævn kørsel vil forbruget på brændstof nok afvige et par tusind..

    A6'eren ligger på ca. 323.000 kr. incl. alle udgifter, samt en beskeden afskrivning og 25000 km. pr. år.. smiley Det er beregnet efter udgifterne der har været de seneste 5 år. ..Ja, det er utroligt at der ikke er større forskel..

    Og ja, de ejer så selv firmaet, så hvis de skipper at have firmabil, så tager de bare de penge ud til sig selv, som bilen koster i firmaet, og bruger dem på privatleasing. smiley ..


  • #22   13. okt 2012 Lad a6 eren overgå til privat eje. ( er omkostnings frit alderen taget i betragtning) og få km godtgørelse for arbejds kørsel. Det ender tit i en rigtig sund bil økonomi smiley

  • #24   13. okt 2012 Privateje er faktisk ingen dårlig idé. smiley ..Den lader jeg gå videre.

    - Stjernebil ser vi som en ussel bil der bare ruster og er spild af penge! smiley Og ja vi har haft en i en kort periode 2000-3000 km. ..Så hvad der er usselt er vel forskelligt fra person til person. smiley Her er holdningen at det er usselt at tro en stjernebil er så god som folk påstår!

    og vedr. mc. ..ja det er da bedre i det mindste at have en. smiley ..men går da til tider lettere indebrændt rundt, da de gamle var rådgivere, så jeg endte med det jeg har nu. ..Hvis jeg ikke havde hørt på dem, så havde jeg måske valgt en R6 fra 07-08.
    - Og nu er MC jo forældres værste mareridt så at tro de vil støde til økonomisk er noget optimistisk hvis det var nødvendigt. smiley


  • #25   14. okt 2012 ja for dælan det kan da aldrig betale sig og have sådan en gammel spand som firma vogn, med de sindsyge beskatning regler der er i dk. faktisk er mercedes ikke en dårlig ide hvis det er firma vogn, i hvertilfælde ikke før garanti'en udløber. mener det er mercedes e klassen der stortset koster det samme som en passat i beskatning

  • #26   15. okt 2012 Kører man en Audi, så er den eneste signalværdi man sender, at man ikke har kendskab til ret meget omkring biler og bare vil ses i en Audi, især hvis det er en A4 1,6 c",)

Kommentér på:
Signalværdi ved ny bil (Audi A4)

Annonce