1.502 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Kræftramte børn, fusk? Kræftramte børn, fusk?

Min kammerat er gentagne gange blevet ringet op af en mand som påstår at være fra de kræftramte børn. Min ven vil gerne give et bidrag, og har sagt til manden han skal sende et giro-kort.. Det kan tilsyneladende ikke lade sig gøre. Manden påstår at han skal bruge konto-oplysninger. Første gang ringede han men hemmeligt nummer, men nu har han ringet med vist nummer. Jeg kan ikke finde nogle oplysninger når jeg slår nummeret op.

Min kammerat vil rigtigt gerne hjælpe, men dette lugter langt væk af fusk.

Hvad mener i?

Jeg synes i grunden det er for lavt at folk kan finde på at fuske med sådan noget.. Svineri! Også selvom det ikke skulle vise sig at være tilfældet den her gang!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af Kyoto kommode / delvist samlet 500 kr.
  • Klipning hæk 1.400 kr.
  • Udskifte vandhane til opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Nedtagning af radiator. 2.380 kr.
  • Montering af parasol på fod 1.000 kr.
  • Ophæng af tv og diverse 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kræftramte børn, fusk?
  • #1   14. okt 2012 Hvis din ven gerne vil hjælpe kan han vel selv kontakte kræftens bekæmpelse eller wwwfmkb.dk

• #2   14. okt 2012 Det lugter lidt. Mit forslag er også at henvende sig til Kræftens Bekæmpelse. Flot at din kammerat vil hjælpe.

• #3   14. okt 2012 Jeg kan ikke huske om det lige var det der, nogle fuskede med, men kan huske en sag hvor nogle gik fra dør til dør (mener jeg) og bad om støtte til et godt formål - som var fusk.. Og ja, det der lugter langt væk - heller selv kontakt dem, hvis han gerne vil give et bidrag

• #4   14. okt 2012 Jamen hvordan kan man få på det rene om det er svindlere vi har med at gøre? Vi vil jo helst have sat en stopper for det, så andre ikke bliver snydt...

• #5   14. okt 2012 Melde til politiet at du er itvivl og tlf nr - så må man da håbe de klare resten

• #6   14. okt 2012 man kan vel be om et konto nummer til at sætte pengene ind på .....

og så tjekke hos KB om det er et nummer som de kender til......

hvis ikke, så kan han vel findes af politiet via det konto nummer...

mvh

• #7   14. okt 2012 Min kammerat spurgte efter kontonummer første gang han ringede.. Det virker også underligt han ringede med hemmeligt nummer første gang -og vist nummer anden gang!

• #8   15. okt 2012 tag kontakt til : 80 30 10 30 og spørg om de har nogle bestemte indsamlinger iværksat pr.tlf.
    tvivler bestemt på deres politik tillader sådanne opkald , hav mandens nummer klar og spørg om de har mandens nummer registreret

• #9   15. okt 2012 Det er lidt interessant.

For et par år siden blev jeg ringet op af Kræftens Bekæmpelse, og jeg kontrollerede dem den gang. De ville først høre om jeg ville støtte deres arbejde, hvilket jeg allerede gjorde. De ville gerne høre om jeg havde tænkt mig at fortsætte, for så var det måske mere smart at aftale et fast månedligt eller halvårligt beløb, som de så kunne hæve selv, hvis de fik mine kontooplysninger!!!

Jeg spurgte damen, der ringede, om det var hendes erfaring at folk i al almindelighed accepterede at slippe disse oplysninger på baggrund af en telefonopringning. Det havde hun aldrig oplevet problemer med, men nu jeg nævnte det kunne hun godt se problemet, hvorpå hun gav mi kontaktnummeret til hendes teamleder!!!!!!

....de fik selvfølgelig ingen kontooplysninger!!!!

• #10   15. okt 2012 Så er man satme dum, hvis man hopper på den. Christ..

• #12   15. okt 2012 Nogle "mennesker" ejer hverken moral eller samvittighed,,,Gii de må få et rigtig-rigtig elendigt liv!

• #13   15. okt 2012 Vi ringer til politiet senere i dag og giver dem telefonnummeret, så må de undersøge sagen nærmere.. Hvis han er reel nok.. Fint, men så kan jeg ikke se hvorfor han ikke kan sende et girokort eller give kontooplysninger, eller hvorfor han skal have min makkers kontooplysninger så han selv kan trække pengene!

Ydermere har vi nu selv været inde på cancer.dk og sørget for at få tilsendt et girokort (som manden påstod ikke var muligt).

Hvis det viser sig at han er en svindler, har jeg intet til overs for typer som ham..

• #14   15. okt 2012 Thomas , har man overhovedet moral eller samvittighed hvis man ønsker andre mennesker et dårligt liv ?

• #15   15. okt 2012 Synes der godt du giver politiet nummeret. De kan formentlig undersøge det grundigere og med dine oplysninger er det jo en nem sag, der slår hårdt ned på de skyldige!
    Kan ikke huske hvad de der drenge mikkel B nævner fik, men det var da bedrageri mm!

• #16   15. okt 2012 Prøv evt. at ringe til nummeret fra hemmeligt nr. og udgiv dig som advokat for din ven.
    Du kan så sige til ham at nummeret efterforskes i en sag om pengeafpresning.
    Se hvordan han reargere.

• #17   15. okt 2012 Hej Henrik!!

JA...Hvis folk udnytter kræftramtebørn for egen vindings skyld...
    Det tror at de fleste vil give mig medhold i !!!

• #18   16. okt 2012 De er da pisse ligeglade. En tyv der går hen og røver en person er meget værre.

Kommentér på:
Kræftramte børn, fusk?

Annonce