44.631 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Kenneth H
Kenneth H
Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066

Glemt kode til computer Glemt kode til computer

Min tåbelige datter kan ikke huske adgangskoden til hendes bærbare PC, Og hun har selvfølgelig heller ikke gidet skrive den ned.

Findes der en måde at få den åbnet på, uden at skulle formatere den, hun vil være rimelig træt af hendes skoleopgaver går tabt.

Computeren er installeret med Win7

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Glemt kode til computer
  • #1   16. okt 2012 Henvend dig til en forhandler, deres supportcenter har ofte en CD som kan nulstille passwordet. Men det kræver at de fysisk har computeren.

Med mindre du har oprettet en administratorkonto på computeren, for så bør du kunne logge ind med den og nulstille hendes password

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

#2   16. okt 2012 Har ikke oprettet nogen admin konto, tøser i den alder vil vist være 100 på deres forældre ikke snager i hvad de skriver, så hun installerede selv det hele.

• #3   16. okt 2012 Tænd computeren, under opstarten trykker du F8 nogle gange inden den viser windows logoet. Her kan du vælge fejlsikret tilstand. når du så kommer ind, vælger du administrator. Så skal du ind i kontrolpanel>brugere>datters bruger>skift kodeord. Eller noget i den stil.

Hvis der ikke er en administratorbruger, så skal du bruge andre metoder, men prøv lige først.

• #4   16. okt 2012 Du kan ikke skifte koden uden at kende koden via windows, ellers vil det jo være en ret elendig sikkerhed smiley

http://pcsupport.about.com/od/windows7/ht/reset-password-windows-7.htm <- men prøv at kig den igennem, ellers google "windows 7 lost password", så burde der nok være nogen gode råd.

Ellers kan jeg da også sagtens gøre det for dig, men så skal jeg have enten computeren eller harddisken, og det er nok lidt bøvlet :P, men der er ingen grund til at hun skal miste hendes opgaver

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.714
    #5   16. okt 2012 Der er altid en administrator konto - Windows 7 kan ikke fungere uden...

Men hvis din datter er administrator, så skal du have det fikset med f.eks ERD commander.

• #6   16. okt 2012 Jeg kan godt gøre det og har erfaring med det... Men download Hirens boot CD den kan alt(Hackerens multitool) smiley

• #7   16. okt 2012 Det kan være lidt svært uden et indgående kendskab til computerens aller inderste struktur.

• #8   16. okt 2012 http://www.hirensbootcd.org/download/ - Download

OBS vær opmærksom på at hvis du gør det forkert er der mulighed for at dit registry vil blive ubrueligt, hvilket jeg med mit kendskab til computerer vil anse for at være en ting der er uopretteligt - GOaften smiley

• #9   17. okt 2012 Hej der.
    Download Linux på en anden pc. Brænd den på disk. Start datterens pc op med disken i. Altså du vælger boot fra cd. Installer Linux og vupti du kan nu se alle filer.
    Held med det

• #10   17. okt 2012 Torben, du behøver ikke engang at installerer Linux, selv om det er en rigtig god ide. Man kan downloade en Live CD der kører fra en CD eller en USB stick, og derfor ikke rører PC'ens disk, men som har adgang til PC'ens disk. Derfra "fisker" man lige de filer ud man nødig vil miste, hvis fikseriet med Windows passwordet skulle kikse. Se f.eks. her, men der er mange andre alternativer. http://software.opensuse.org/122/en

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

#11   19. okt 2012 Prøver lige Rednex version først, nemmest var jo hvis man fra en CD kunne ændre koden, uden at røre resten på computeren.

• #12   26. nov 2018 Hejsa, jeg ved at opslagene herinde er gamle, men jeg står i samme situation og har brug for hjælp. Jeg skal sådan set bare ha’ alle mine billeder og dokumenter ud af computeren og er derefter ligeglad med computeren - MEN i og med det er år siden jeg har brugt den, så kan jeg ikke huske koden ?? Er der nogle herinde der bor i Århus der vil hjælpe mig????

• #13   27. nov 2018 Enten gør som #9 og #10 er inde på, ellers så tag harddisken ud af computeren og forbind den til en fungerende pc, (evt ved at bruge kassen fra en ekstern harddisk) lav kopi af alt du vil gemme og sæt harddisken tilbage i den låste computer, så kan du altid starte den op på en windows cd og køre en frisk windows installation på hvis du vil bruge computeren igen.

Kommentér på:
Glemt kode til computer

Annonce