6.390 visninger
|
Oprettet:
Hvilken ps3 skal jeg købe ??? {{forumTopicSubject}}
Jeg skal have en playstation 3... men man kan købe den gamle 3 med 320 hd eller skal jeg vælge den nye med 12 gb flash ???? er der nogle foredele med flash hd ??
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 827
Ellers ås er 12Gb versionen nok mest henvedt til dem som bare vil bruge deres PS3 som mediecenter og streame film enten over nettet eller fra en netværksharddisk og derfor ikke har brug for den interne harddisk.
Men skal du spille på den og ikke gider rode med selv at smide harddisk i, så snup en 320Gb version.
De 12Gb flash er ikke hurtigere, tværtimod
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 11 Svar: 28
jeg nupper en gl med 320 gb.... Tak Emil
okt 2010
Nå ja, så er 12Gb versionen vist også lidt mindre. Det er jo den nye super slim PS3 så vidt jeg husker.
Men den størrelse der er blevet solgt de sidste år er nu ganske udmærket. Ikke voldsomt stor, relativt stilren og anonym og så er kølingen ganske fortrinelig. Med den nye og mindre PS3, så er der ikke fysisk plads til så stor køling, så det må antages at kølingen er dårligere, hvilket igen betyder mere støj.
Men det er bare gæt.
Men jeg ville i hvert fald tage 320Gb'eren. Har den selv og der er ikke noget at sætte en finger på. Undtagen at den ikke har PS2 emulerende hardware chip, men det var der også kun på den originale PS3 60Gb, som de kun solgte i et års tid og desuden kostede 5-6.000kr. Kølingen var også dårligere(blev bedre med 40'eren og 80'eren, som var en slags PS3 1.1 - PS3 Super Slim må være en slags 1.3, mens alt imellem 1.1 og 1.3 må være 1.2(dvs de nuværendere 320Gb kabinetter).
Så ja 320'eren it is
(alt for meget unødigt pladder, men jeg kan ikke lade være xD )
sep 2005
Følger: 13 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 65 Svar: 419
Hvor køber man en større hdd, og er det muligt at føre over fra den gamle?
har en 40 nu og det er dæleme for lidt
okt 2010
Så i principet kan du bare slette partitionen på din bærbares HDD og smide den direkte i din PS3'er og så mener jeg selv at den opretter en ny partition og formaterer den til det rigtige filsystem.
2.5" harddisk kan du købe i alle seriøse computerbutikker samt butikker som Elgiganten og Cybercity. Det nemmeste(og langt billigste) ville dog være at købe den over nettet.
Jeg mener også at 2,5" harddiske med S-ATA6.0Gb/ps interface kan bruges, da S-ATA6.0 er bagudkompitabel med S-ATA3.0.
En 500Gb kan vel erhverves for en 400-500kr. En 1.000Gb koster sikkert 800-900kr. Men selvom 40 er for lidt, så er en 160-320Gb rigeligt for de fleste medmindre du virkelig bare har voldsomt mange spil og smider film derover på også.
At skifte harddisken er meget simpelt på en gammel 40Gb'er. Der er et bagcover der skal tages af, harddisken pilles ud og den nye sættes i. Meget simpelt - meget nemt
sep 2005
okt 2010
Men altså det du skal gøres er at tage tage din 40Gb harddisk og den nye harddisk og smide den i en stationær computer. Så kører du et partitionsprogram og beder det om at kopire partitionen fra 40Gb harddisken over på den nye harddisken. Derefter udvider du med partitionsprogramet partitionen på den nye harddisk til sine sine fulde x-antal Gb.
Når du kopirer en partition, så bliver den nye kopirede partition i sin originale størrelse(i dette tilfælde 40Gb) og derefter skal man manuelt udvide partitionen, hvilket jeg er sikker på at man kan hvis man kan finde et partitions program, som kan arbejde med PS3'erens filsystem(jeg aner ikke hvad det er for et, men hvis det er et af standart partitionerne, så er det nok Fat32 eller NTFS)
sep 2005
okt 2010
Men igen så vil det nok være en fordel hvis du kender en der ved noget om det. Ikke fordi jeg ikke tror at enhver kan gøre det, men det sparer en for rigtig mange timers læsning
Ellers så er det bare at springe ud i det. Der er sikkert massere af guides ude i cyberspace. Fandt lige hurtigt noget der ligner det du skal bruge:
http://www.diskgenius.net/help/clone-partition.html
God weekend
okt 2005
Følger: 24 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 98 Svar: 823
- Hvornår kommer der en ps4 eller Xbox 720 ?! Syntes ikke jeg kan finde en pålidelig kilde på nettet..
okt 2010
Men jeg mener at have hørt at det er sent i 2013, hvilket også er hvad det første hit på google siger:
http://www.ps4playstation4.com/ps4-release-date-countdown-begins
Det giver også fin mening, da jeg endnu ikke har hørt om nogen større spil reklamere for at blive udgivet på PS4 platformen. jeg er sikker på at vi bliver overhældt med PS4 spiltitler til E3 messen til sommer.
Hvad jeg dog har hørt er at Gran Turismo 6 kommer på PS3 platformen, men det er kun et rygte. Det er dog sikkert at Gran Theft Auto 5 kommer PS3'eren, da det allerede kommer foråret 2013. Og efter min mening er det de 2 vigtigste spil på til playstation overhovedet, så jeg skifter ikke min PS3'er ud med en PS4'er.
PS4'eren bliver sikkert også mindst dobbelt så dyr som PS3'eren er nu, så det er også værd at tage med i tankerne hvis man tænker over hvorvidt man skal købe en PS3'er nu eller vente til 4'eren kommer. Selv hvis man køber en PS3'er i dag til fx 2.000kr, så kan den sikkert sælges for 1.000kr om et år, så det er ikke fordi det er voldsomt mange penge man taber
Men ja jeg går ikke op i det længere. Ovenstående er bare min logiske sans
okt 2005
Følger: 24 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 98 Svar: 823
okt 2010
Hvilken ps3 skal jeg købe ???