Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.
  • Sette opp beslag til gardin 1.800 kr.
  • Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  whiskey spørgsmål
  • #1   26. dec 2012 Bruger altid tullamore til irsk.
    Er det ikke mere et spørgsmål om, hvor dyr en dråbe du er villig til at smide i kaffen?

• #2   26. dec 2012 Alle whiskey er god til Irish.... Det er dog ikke alle der er egnet til at drikke ren....

Bare min mening

• #3   26. dec 2012 2650

jeg drikker alt med % i smiley smiley

men
    grunden til jeg spørg er,at jeg vil give en kollega en flaske der skal bruges til irish

og ville så lige høre om den var god til det eller måske for god..

mvh

MAX

tror du har totalt ret i det du er siger... smiley smiley
    det er sådan det er... smiley smiley
    mvh

• #4   26. dec 2012 Du fjerner al form for smag hvis du bruger den til irish. Så er det ligemeget om den har kostet 400 eller 4000kr. Dog ville jeg nok lade være med at bruge en der var for røget.

• #5   26. dec 2012 Tullamore, ballentines og andet affaldswhisky til irish coffee smiley
    de kan ikke nydes rene ihvertfald...

• #6   26. dec 2012 elmer t lee... thats the way to go...

• #8   26. dec 2012 Hvilken whiskey du anvender til Irish Coffe er nærmest ligegyldigt, sølænge det ikke er en eller anden skotsk maltwhisky (staves også anderledes) Det er alligevel kaffesmagen, der dominerer.

Rene Wagner:

Pas meget på med, hvad du kalder affaldswhiskey eller affaldswhisky. For år tilbage var det bedste man kunne købe for penge blendede produkter. Nu bander man nærmest, hvis man ikke siger single malt. Der er mode i de her ting - helt som med vin- og de blendede varer kommer garanteret(affaldsprodukterne) igen.

Jeg synes selv at Ballantines er en glimrende whisky, mens Tullamore Dew slet ikke er en whisky, men en whiskey. Den er heller ikke ringe med bare en sjat vand, men den har ikke rigtig tørvesmag - den er heller ikke skotsk:-)

• #9   26. dec 2012 En god whisky er en skotsk single malt og ikke en burbon.

• #10   26. dec 2012 Alt Whiskey er bedst hvis det er i Irish eller med cola i.. rent er det noget værre sprøjt at hælde i hovedet

• #11   26. dec 2012 Jesper:

Bourbon er såmænd også OK, men man skal huske, at det er bourbon - de har oftest noget vanilliesmag, der ikke findes i whisky. Det gør dem faktisk velegnede til blanding, men de går såmænd også strygende med is og/eller en smule vand.

• #12   26. dec 2012 Holmeren:

Du har faktisk fat i noget væsentligt. Masser af mennesker synes faktisk ikke dette her smager godt, og smag kan ikke diskuteres:-)

• #13   26. dec 2012 Bare brug en alm blend til irish coffee, ville være en skam at bruge en single malt, derved ikke sagt at en blend ikke kan være god, for det kan den

• #14   26. dec 2012 Jeg vil nu sige at det er synd for kaffen at hælde det der 'king george' i fy for satan (-: der er nu alligevel forskel på de helt billige, jeg plejer at købe den der 'grants' den er fin nok til irsk syntes jeg

• #15   26. dec 2012 Det er tydeligt at se hvem der er Whisky nyder i den her tråd og ej.
    Tullamore Dew er den fortrukne til "Irsk kaffe" da den smagsmæssig ikke er dominerende, derfor er det heller IKKE lige meget Max (Østbirk) hvilken Whisky du smider i din kaffe!!
    I blander jo nok heller ikke Kopi Luwak`en op med Tullamore´en vel?!!
    God Whisky skal nydes, slave Whiskey, Burbon osv kan i smide i cola´en og kaffen.
    Kommer i forbi Stauning ved Ringkøbing, så kan i smage en Dansk Whisky, den skulle være ganske god.
    www.stauningwhisky.dk/

• #16   26. dec 2012 der er masser af god blend´s derude, men ballentine, tullamore og de andre er ikke god whisky efter mine smagsløg. Holder selv meget af whisky´erne fra Islay )

• Heine S
    Heine S Tilmeldt:
    jun 2011

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 84
    #17   26. dec 2012 Det skal være Tullamore, lav en med "billig" whisky og en med Tullamore, smag på dem begge, og du vil opleve at den billige føles som sandpapir på tungen, hvorimod Tullamoren er blød og rund i smagen.

• #19   26. dec 2012 Personligt har jeg det faktisk sådan at jeg holder mest af blends - og her er Chivas Regal og Dimple afgjort blandt de allerbedste. En god Islay Mist er heller ikke så ringe, hvis vi taler medium peaty, light peaty får man fra Speyside. Skal man have noget voldsomt røget hedder det oftest Talisker, og det skal jeg selv kun have i meget beskedne mængder - det bliver hurtigt for meget for mig - lidt lige som de højt besungne amarone- og barolo rødvine-et glas - resten dagen efter - næ må jeg så bede om en god ripasso eller for den sags skyld en ordentligt vinificeret primitivo (denne sidste er i øvrigt sjov, hvis den fremstilles på primitivo druer efter amarones tørring (som normalt er på corvina druer). Det kaldes Primarone og er temmelig charmerende, hvis man spørger mig.

• #20   26. dec 2012 Alm tullemore er ganske fin til kaffe, 21års i lerkrukke vil være synd at blande.
    Blended kan faktisk være ganske god som Knud skriver, dog kan både chivas og dimple overgåes af Johnnie Walker - nemlig hvis der vælges den blå som indeholder op til 60 år gammel whisky

• #21   26. dec 2012 Tullamore er at foretrække. Koster 120 kr.for en liter hos den lokale smugler. Bland den 50/50 plus en anelse farin og flødeskum.. Konen kalder den for.
    "Lille fugl fald død om" Den virker hver gang smiley

• #22   27. dec 2012 Spørgsmålet er nok mere om man er til skotsk eller irsk whisky.
    Er man ikke vild med tørve smagen så er irsk langt at foretrække.

• #23   27. dec 2012 hej..
    det blev en flaske Tullamore D.E.W en pakke brun farin( pudersukker) en 1/2 liter piske fløde og en pose kaffe...

hun blev glad og sagde at det var lige den sprut de plejet at proppe i deres
    irish kaffe..
    så det fint.. jeg siger tak for div indput og indlæg mv..

mvh

Kommentér på:
whiskey spørgsmål

Annonce