8.618 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Erfaringer med pillefyr? forbrug? Erfaringer med pillefyr? forbrug?

Hej knægte.

Står og overvejer om vi skal se at få købt et pillefyr til huset.

Hvilket mærke er godt til ok pris.

Har søgt lidt på nettet om hvad dælen ens forbrug ligger på hvis man har et hus på 140-160kvm?
Nogen af jer som har et hus på ca de mål som er middel isoleret o.s.v

Og hvor stort fyr burde man købe?

Forsat god vinterdag smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaringer med pillefyr? forbrug?
  • #1   18. jan 2013 vi har et cn pille fyr det dur bare, og det kan du få i lige så det passer til dit forbrug

• #2   18. jan 2013 www.vvs1.dk kan hjælpe dig med størrelse samt fyr smiley

• #3   18. jan 2013 Bjørn: Er det til større forbrug?

Kim: Super vil prøve at kontakte dem, det er jo en jungle smiley

• #4   18. jan 2013 Hej Michael
    Jeg har efterhånden en del års erfaring udi pillefyr, båbe med mit eget med efter tusinder af indlæg på div pillefyrs forums. Jeg vil klart anbefale dig en Scotte/Woody, (det er det samme idag). Jeg vil anbefale dig at rette henvendelse til Søren fra: http://www.dvcenter.dk/
    Han er bund reel, og driver en hæderlig forretning. Og kan give dig god og kompetent rådgivning.
    Og nej jeg har på ingen måder aktier eller andet i hans firma, har handlet med ham nogle gange og intet andet.

Se evt. anmeldelser af dvcenter:
    http://www.trustpilot.dk/review/www.dvcenter.dk

NBE der producerer Scotte/Woody driver deres eget forum:
    http://www.stokerforum.dk/

Ang forbrug er det altid svært at gætte på, hvad bruger du idag?
    Er dit hus nogenlunde up to date med isolering osv. Vil mit bud være ca 5-6 tons årligt.

• #5   18. jan 2013 Ole: Siger mange tak for dine links, må jeg da klart prøve at kontakte dem.

Gør ikke noget at anbefale et firma selvom man endda selv arbejder der eller lign smiley rør mig ikke

Huset er opvarmet nu med brændefyr, helt nye radiatorer og rør o.s.v

Det brændefyr vi har bruger bare sindsygt meget, og for meget arbejde med brænde smiley
    Huset er 2 plans, masser af isolering og fyrrummet er det eneste som ikke er 100% isoleret og iorden.

Ja har også læst mig til 5-6 tons, ville bare være nogenlunde sikker på hvad andre bruger smiley ville være dumt hvis man kommer op på 15 tons smiley

Men 5-6 tons er jo også fint, til en tysker pris på piller på 1600-1700 pr 986kg eller hvor meget en palle er.

• #6   18. jan 2013 kan også kun sige godt om scotte/woody har en scotte 16 kw kørende på andet år det virker bare ( bruger ca 3 tons piller om året til 5 menesker i alm parcel hus dog sup med brændeovn og 60 vacumrør på taget)

• #7   18. jan 2013 jeg har et ecotech pilleovn med vandopvarmning. dvs en ovn hvor 90% af varmen bliver til varmt vand/centralvarme. jeg har også brændeovn, men jeg har ikke brugt den meget her de sidste dage hvor det har været rigtig koldt. huset er middel isoleret 70'er hus. forbrug de her dage med 5-15 frostgrader har været 20 kg om dagen,
    de foregående vintre hvor jeg har været flittig med brændeovnen har jeg brugt ca. 2 tons piller pr. år.
    jeg er meget glad for vores setup, men det koster lidt tid smiley

• #8   18. jan 2013 Mikael: Det er da til at overkomme smiley hvor mange kvm bor i på?

Vi bor lidt ude så skal nok regne med de tons mere smiley

Andreas: Tak for dit svar,20kg om dagen er også fino, det bliver jo varmere igen smiley

Tror jeg nok skal regne med ca 5 tons om året kan jeg høre smiley alt efter vejr..

• #9   18. jan 2013 jeg har et hus på 180 kvm. fra 1942, hulmursisoleret og 150 mm under gulvene.
    Jeg har købt et twinheat cpi12. Som bare kører uden de store problemer. Jeg bruger små 6 tons om året. Twinheaten kan også brænde korn, og flis.

• #10   18. jan 2013 Offslow : Okay, lyder fornuftigt.. burde lige bruge lidt mindre end dig.. Tror de 5 tons er meget realistisk kan jeg høre smiley

Siger mange tak for jeres indput smiley

• #11   18. jan 2013 Har et gammelt TB mini i en Rocca P30 kedel - Det kører også udmærket.

Har dog indtil videre i år brugt 4 tons, så ender nok på 6-7 stykker.
    På et 180kvm, under middel isoleret hus.

Kan anbefale pilleboersen.dk til piller - Billige priser inkl levering.

• per v
    per v Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 173
    #12   18. jan 2013 144 km 1 plads hus fra 1970erne med 400 mm på loftet.
    har brugt 2 ton siden august indtil videre.ender nok på 4 ton.

• #13   18. jan 2013 Jeg har et baxi multiheat 1.6, Rolls royce fyr, jeg har et hus på 140kvm i et plan, vi er 3 og bruger omkring 5 tons, vi har 24 grader i hele huset, ingen hulmurs isolering og huset er fra 1890, der ligger 200mm iso. på loftet.

• #14   18. jan 2013 hvis du vil have noget der funger så er det http://www.twinheat.dk/ men det er i den dyre ende,men det er valuta for alle penenge og så får du den vejledning du skal have
    ikke som de discount fyr man kan købe

• per v
    per v Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 173
    #15   18. jan 2013 til mit indlæg, så har jeg også et Scotte/Woody med blackstar kedel.

• #16   18. jan 2013 jeg monterede dette https://www.sanistaal.com/da/produkter/searchresult/c-212066/382374/woody-kedelunit-10kw.aspx i april sidste år. Det er satme nemt, slukker og tænder selv som en gaskedel. Det lader til at vi kommer til at bruge 4 ton i et hus på 135m i grundplan fra 1971
    Der er monteret elektronisk shuntventil
    3-vejs ventil til varmtvandsbeholder, fyret har varmtvandsprioterings styring
    a-cirkulationspumpe der bruger 4-40Watt, fyret slukker pumpen når den ikke skal bruges
    ude temp føler der vil styre fyret
    flowmåler
    røggasføler med iltstyring (lambdasonde)

Jeg har betalt små 40.000kr for det hele inkl 110L varmtvandsbeholder fra Metrotherm. Det eneste jeg ville ønske var at jeg havde en større pillebeholder. Når det er -10 grader tager det 30kg i døgnet. i hele Juli måned brugte vi 95kg.

• #17   18. jan 2013 Der er lidt hér http://www.youtube.com/watch?v=PCdl5gbBrf8

(kvinder skal holde sig fra kameret!)

• #18   18. jan 2013 og husk lige det er bedre og få en mindre kedel der kører højere last end én stor der kører alt for meget lav last, da det ødelægger virkningsgrad og dermed øger forbruget.

• #19   18. jan 2013 vil lige sige til mit forbrug jeg brugte sidste fyringssæson 5.5 tons... og jeg har også et vaskerum i udhuset hvor der når det er frost er lidt varme på, så tror sagtens du kan komme under 5 tons...

• #20   18. jan 2013 Hej
    Ikke fordi jeg absolut vil diskutere, men der er noget jeg er nødt til at kommentere på:

Dean
    Du skriver at en Multi Heat er en Rolls Royce. Det er altså langt fra sandheden. Det anlæg er et fint, stabilt og udemærket. Men det er gammeldags teknik, der slet ikke er fulgt med udviklingen (men det er måske i virkeligheden det du mener med RR), f.eks kan det ikke tænde op selv, og det mener jeg er et MUST idag, da et moderne pillefyr skal kunne klare sommerdrift og selv starte op til varmt vand.

sten f
    Du nævner Twinheat, det er også et udemærket dansk anerkendt mærke, som udemærker sig ved at kunne fyre med forskellige brændsler. Men brugeren her vil bruge træpiller, så jeg mener det er overkill med en stoker. Deres mindste CPI12 koster ca 55k, og det mener jeg er alt for stor en investering, hvis man kun vil fyre med træpiller. Jeg er også i tvivl om den kan tænde selv, kan den ikke det er den dumpet i min verden. Sten du snakker om discount fyr, mener du Scotten er under denne kategori, hvis ja må du meget gerne begrunde hvorfor??

• #21   18. jan 2013 Twinheat er dyr og vil man have optænder på så koster det ekstra. De gange jeg har været nød til at tænde op har været pga. jeg ikke har fået fyldt på i tide... det sker måske 2 gange på en fyringssæson...
    Men ja, billigere findes. Men hvor god en virkningsgrad har det så? - jeg ved ihvertfald min far har kørt med sådan en fra smedegaarden, som godt nok også er næsten dobbelt så stor i kw-ydelse... men den æder altså noget mere...

• #22   19. jan 2013 Hej
    Den jeg henviser til har 93.6% i lavlast og 93.4% i højlast, det er der vist ingen at Twinheat s anlæg der kommer op på. smiley

Men ja enig der sælges stadig anlæg rundt omkring med alt for ringe virkningsgad.

• John H
    John H Tilmeldt:
    nov 2016

Følger: 12 Følgere: 1 Svar: 9
    #23   21. mar 2017 Hvis du skal have rådgivning om pillefyr og træpiller, så er der for mig kun et sted at henvende sig: http://www.absolut-traepiller.dk/

De har virkelig styr på deres ting, og de er vant til at rådgive om MANGE forskellige problemstillinger. Kan kun varmt anbefale at tage fat i dem. Desuden har de super korte leveringstider.

• #24   21. mar 2017 Jeg tror at problemet er løst taget i betragtning at det re 4 år gammelt?

• #25   21. mar 2017 Det er jo aldrig for sent at snige en reklame ind......

f.eks. så ved vi alle nu at de har billige træpiller dernede...

Kommentér på:
Erfaringer med pillefyr? forbrug?

Annonce