{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.231 visninger | Oprettet:

p bøde :-( {{forumTopicSubject}}

Hej for noget tid siden var jeg i århus hvor jeg ville tage færgen Århus-Kallungborg hvor jeg skulle handle mc. jeg havde derfor lejet en mctrailer og min kammerat havde en bil med jydekrog, vi suser så til århus med min mc på traileren, jeg får købt en trailerlås da jeg jo havde lånt traileren og ikke ville have den ståendne i århus uden en lås. vi kommer til havnen og finder et sted og parkere (på det tidspunkt kigger vi os omkring og kan ikke se et skilt med parkering forbudt) da vi kommer tilbage har vi så fået en bøde på trailer og bil og ser et fint nyt skilt i nærheden af der hvor vi parkered.

nå men jeg betalte self bøderne smiley

nu har jeg fået en mail fra cityparkering.
min kammerat solgte bilen samme weekend.
og de skriver at de kan se at jeg har prøvet og betale for bøden til bilen, men de skriver at da de kan se at bilen ikke er min egen så vil de gerne have at jeg gir dem reg.nr. på bilen (som er solgt) så den har jeg ikke.

jeg har sendt en mail til dem:
jeg ved at de godt kan virke som en dårlig undskyldning, men der hvor jeg parkered kan du se hvornår det skilt det blev sat op, da min kammerat og jeg er ret sikker på at det ikke var der da jeg parkered der. (ellers ville jeg jo ikke have parkered bilen og traileren på det sted)

bilen var en lånt bil som nu er solgt, jeg har ikke reg.nr. på bilen. (traileren var i øvrig også lånt)

har i evt et billed af bilen som jeg må se..?

så er mit spørgsmål er der nogen der kan gætte hvad der nu vil ske..? og er der nogen der har prøvet noget ligendne, og hvad skete der der..

der skal lige siges at jeg som sagt ikke har noget imod at betale mine bøder.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  p bøde :-(
  • #1   22. feb 2013 Jeg har blot fået 2 P-bøder.. den ene ville jeg ikke stå ved og smed den ud, det er 1 år siden og har ikke hørt noget..

    den anden fik jeg på trods af at jeg havde betalt parkering, men parkeringsbilletten glemte jeg at stille i forruden, (jeg fik bøden i mit parkeringsinterval), skrev en mail til dem hvor jeg forklarede sagen og spurgte om jeg skulle sende billetten, det var ikke nødvendigt, den slettede de smiley


  • #2   22. feb 2013 Hvad der kommer til at ske i denne sag.. hehe. Beaukratiet vinder=Du taber.
    Men god "kamp"


  • #3   22. feb 2013 Hej Lars H (Glyngøre),

    Det skal siges jeg ikke kender parkeringsforholden i Århus Kommune, eller at jeg er jurist, men jeg arbejder som parkeringsvagt i Københavns Kommune, og udfra general erfaring siger jeg så dette som måske kan hjælpe lidt på vejen at bliver klogere i lige din sag. Skal dog siges jeg ikke kender til din sag før min udtalelse her. Men "hvis" det ikke har været et skilt som du siger, er dette så dit forsvar, problemet er at du ikke har noget billede som kan dokumentere at skiltet faktiskt ikke være der når i ankom til pladsen i havnen. I lige den situation kommer de nok at fastholde afgiften og dess betaling, med mindre det er en indmeldning på lige dette skilt i den periode som i parkeret der, som så påviser at du faktiskt har ret i din udtalelse i henhold til manglende skiltning. Men jeg vil gerne be dem at komme med billede om hvor skiltet skal stå, da skiltningen som resten i Danmakr skal være synligt, og forhåbligt læsligt bedst muligt.

    At du så skulle ha betalt din kammis ex bil, virkker jo lidt mærkligt. Eneste mulighed som jeg ser det er jo, hvis bilen stod for sig, og trailern var kobblet fra bilen og stod for sig. Fordi hvis trailern sad på bilen kan dette kun udløse 1 afgift, hvor bilderne så viser at denne trailer faktiskt sad på bilen ved pålæggelsen.

    Hvis jeg være dig vil jeg gerne be om det man kalder for aktindsigt af forskellige grunder. 1. se om parkeringsvagten har et evt skilt med på bilden, hvis jeg ike tager helt fejl så er det parkeringsforbudzone der på havnen, hvilket betyder man må hurtig af og pålæssning, men hvis man skal parkere der, skal der være opmarkerede båser, hvis ikke lad være med at stille sig der. (Med mindre som tilsyne i din sag, i har ikke set et skilt, ved ind og udfarts vejerne til havnen)?

    Ved at du kan spørge om aktindsigt i lige din sag betyder at cityparkering i århus skal framvise parkeringsvagtens arbejde på den pågældende afgift, vil sige forskellige udtalelser som parkeringsvagten måske har skrevet omkring afgiften, evt mangler skilt, blider af bilen/trailern osv...

    Håber det hjælper lidt på vejen.

    @Mirza A,

    Den første afgift kan jo være at an fandt ud af at den være forkert, eller tilhørte en anden bil!? Nummer 2 er noget som vi i Københavns Kommune kalder for en BBO, altso bagside op ad, dette udløser i første omgang en afgift, da patkeringsbekendtgørelse siger at en billet skal ligge i forruden synligt så at vagten kan se denne. Dog er det forskellige orsager som kan være med til at en billet vender på sig, falder ned osv.. men hvis man har fået en afgift skal man tage en kopie af sin billet og lave en indsigelse og med sende sin billet (kopi)

    Håber det var en lille hjælp, forklaring i sagerne. smiley



  • #4   22. feb 2013 De der private P-selskaber er ikke til at arbejde med.
    Jeg fik en bøde tidligere i år, parkede foran en Irma, hvor man må holde uden betaling i 6 timer, men glemte at sætte p-skiven. Holdte der 15min og fik en p-bøde.
    Det var tydeligt jeg kun havde holdt der et par minutter pga regnvejr osv, men slap selvfølgelig ikke for bøden.
    Men held og lykke.


  • #5   22. feb 2013 Per M,

    Din udtalelse er ikke ret god må jeg sige. Hvis alle mennsker skulle tænke som dig, hvilken verlden er det så vi levere i? men ydligare er det jo ikke nogen i denne verlden som nogensin få ret. Jeg siger ikke, at man laver sin indsigelse altid skal og kan hjælpe en bilist eller lignende forhold, dette er jo juristens bord udfra en parkeringsvagts arbejde, men hvis man mener at have ret i lige sin sag, eventuelt noget som mangler, exempelvis dårligt skiltning, manglende skilte, ukorket text på skilte, afgift forkert, måske tilhørt en anden bil som man ikke har set, men har allerede betalt afgiften, så skal man 110% lave en indsigelse i dette.


    Men alle sammen, hvis i har fået en afgift, "Altid HUSKE" at kigge så at afgiten passer til din bil/trailers nummerplade, gade udenfor/overfor husnummer osv.. hvis alt det passer så kan man så kigge vidare i sagen. Men virkligheden er den at rigtigt mange mennsker betaler en afgift som rent faktiskt tilhør en anden bil, fordi man ikke kigger efter først.


  • #6   22. feb 2013 Lasse (Hammel),

    Førstår jeg godt, kommunalt eller private er jo underordnet, den skiltning du taler om er jo p-skive restraktionen, den bruger man fordi det ikke er nogen som skal holde der i alt for langtid, da man gerne vil have så kaldt "flow" i bilerne, højsanynligt pga Irma som du nævner. At du uheldigt har haft en parkeringsvagt som kommet forbi da du går ind er jo træls, men sagen er jo den at bilen siger jo ikke at min ejer er lige kun kommet, gået ind i Irma, kommer om 5 min, man kan godt ønske det var sådan. men vagterne behandler jo bilen som alle andre, altså p-skive ikke sat forglemmelse eller ej, derfor er afgiften udgivet.

    Men som undrer mig er, hvorfor 6 timers p-skive plads, det er da langtid, kun for Irmas kunder, eller fordi det er et boligblok i nærheden som også kan benytte denne parkeringsplads?

    Og jeg er ikke på nogens side, jeg prøver bare at udybe nogen sager så godt jeg kan for en bedre førståelse, da jeg arbejder som parkeringsvagt være dag, og kan stå over for lignende sitsuationer.


  • #7   22. feb 2013 Det er området omkring Bilka i Viborg. Har kun holdt der den ene gang, og man må åbenbart gerne holde gratis foran Bilka, men på den modsatte side af vejen er der max 4 eller 6 timers parkeringstid, samt på bagsiden af Irma ved Harald Nyborg er der også fri parkering.
    Jeg er overbevist om det kun er lavet på den måde for at score penge på folks forglemmelser.


  • #8   22. feb 2013 @Lasse,

    Lyder lidt... for at være ærlig det giver jeg dig ret i. Men at man lave fri parkering i forbindelse med Bilka foran og bagved, men så laver p-skive restraktion i mitten om man kan sige det lyder ikke godt planlagt. Eneste orsag som jeg ved hvorfor man lave p-skive plader, er nemmligen den for at man har stor udskiftning i pladserne, så at man er fri fro at nogen parkerer der 24 timer i døgnet, og bor længre ned af gade, også når kunder kommer kan de ikke finde plads fordi alt er taget. Må melde pas hvorfor man lavet den der. Har du spurgt parkeringsselskabet, Aalborg Kommune om hvorfor?


  • #9   22. feb 2013 Njaaa, gik bare at bandede højlydt til mig selv, hvorefter jeg bed i det sure æble og besluttede aldrig at handle i det område igen. Men har også hørt jeg ikke er den eneste der er utilfreds med måden det er lavet på.
    Det er dog skiltet ret meget, men overså det selvfølgelig alligevel


  • #10   22. feb 2013 Mht den plads i Viborg Lasse henviser til blev området så vidt jeg ved, for et par år siden solgt til en ny ejer, som valgte at lade et privat P-firma drive vedlige og drive p-pladserne. Dvs de financerer lys, slid osv vha P-bøder...

    Og når man er tilpas agressiv giver det vist ok godt overskud :-S
    Af samme grund valgte Harald Nyborg at flytte deres butik til nye lokaler. De mistede ganske enkelt kunder på det!

    Som en lille krølle på historien er der foran plantorama - på samme plads -parkering KUN for biler med trailer. Selvfølgelig kun oplyst med et lille skilt i A5 format og små bogstaver smiley


  • #11   22. feb 2013 Aha, jeg førstår. men uvanset hvordan man bedriver parkeringspladser skal dette jo gøres på en fornuftig måde, snyde mennsker hvis det nu er sådan det ligger til er jo ikke vejen fram. Og hvis forrettningerne rent taber kunder fordi de ikke kommer pga parkerings mulighederne er den jo lidt lang ud. Og UPS såg jeg lavede en skrift fejl, Viborg komune ikke Aalborg smiley

Kommentér på:
p bøde :-(

Annonce