{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.452 visninger | Oprettet:

Opfølgning 5 gear Fabia {{forumTopicSubject}}

Hej lavede tidligere følgende indlæg:

http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/off-topic/191189-skoda_fabia_5_gear

Havde den ude forbi skoda, hvor jeg lige havde købt den, og mekanikeren sagde han godt kunne høre der var noget galt / der raslede i 5 gear.
De har så haft den fra Mandag til idag, hvor de ringede og sagde de havde skiftet alle lejer i gearkassen (iflg dem var der kun en der var slidt men skiftede dem alle da de nu havde den åben).
Jeg spurgte om det nu var helt iorden, og det var det iflg ham

Det lyder jo fint det hele, MEN og der er et men igen, den har stadig AKKURAT samme raslen i 5 gear, som før de fik den.

Så er det jeg står lidt blank overfor hvad det var han havde hørt før, som han så mener der skulle være ok nu ???
og hvordan jeg skal forholde mig til situationen. Da jeg hentede bilen var mekanikerene gået, men vendte om efter få km, og sagde det til forhandleren, som jo selvfølgelig ikke kunne forstå det da de jo havde skiftet alle lejer.
Skal selvfølgelig have snakket med mekanikeren igen, når han kommer mandag, men det kunne jo samtidigt være rart at få en til at høre på den som kender Skoda Fabia, for mekanikeren mener jo åbenbart han har repareret et eller andet smiley

Nogle gode ideer


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opfølgning 5 gear Fabia
  • #1   22. feb 2013 tilbage med den igen. spørg om han lige vil køre med en tur.


  • #2   22. feb 2013 Du kunne evt foreslå dem at skifte gearkassen. De har åbenbart ikke kompetencer til at udføre en reparation.

  • #3   22. feb 2013 Tvivler sgu på de vil skifte gearkassen, kan dog bare ikke forstå at man som mekaniker starter med at sige man godt kan høre det er galt, og så levere den tilbage med akkurat samme lyd......men ja skal da tilbage til dem

  • #4   22. feb 2013 Ikke for at mistænkeliggøre dem, meeeeen....

    Kig evt ind omkring gearkassen og se om der er blanke zoner på boltene, rent omkring dræn / påfyldningsprop og lignende, der indikerer at de vitterligt har haft gearkassen adskildt.

    Hvis ikke ville jeg nok betvivle deres udsagn og spørge forsigtigt til hvad der fik dem til at skifte alle lejer når kun et var defekt. Og om hvordan et dårligt leje ser ud kontra et ikke defekt - de burde jo have let adgang til begge dele smiley

    De fejl jeg har hørt om på 5. gearet har som sådan ikke været lejerne (jo ved eksploderede gearkasser i bla Polo) men i stedet selve tandhjulene der tager skade pga manglende smøring....

    Er ikke mekaniker, så har ikke selv haft fingrene i maskinen - tag derfor ikke ovenstående for mere end det er :o)

    men du må vist have dem ordentligt ind i kampem igen!


  • #5   23. feb 2013 er selv mekaniker, og lyde er noget af de mest svære og fikse, da det ikke er sikkert mekanikeren høre samme lyde som dig fordi han f.eks køre anderledes.
    derfor, det du skal tag og gøre nu og i fremtiden ved rep af lyde, er og spørge om mekanikeren har tid til lige og køre en tur ned af vejen med dig, så du er sikker på det er den samme lyd i høre, og i får konstateret fejlen, hvem ved, det er ikke en gang sikkert det har noget med gear og gøre.

    har daglig biler hvor folk klager over specielle lyde, og det er sku svært og lave fejlen hvis man under prøveturen ikke kan høre lydene eller de kun kommer perdodisk. derfor tag en tur med ham og få vist ham lyden, så er du osse sikker på de ved den fejler noget. at det ikke bare er dig der høre fantasilyde,


  • #6   23. feb 2013 hmmm var det ikke den, hvor du fik et godt råd om at den lyd kunne minimeres v. at toppe op med lidt ekstra gearkasse olie? - og nu står med en renoveret gearkasse? - synes aldrig jeg har hørt ret mange gode historier om gearkasser, udover en der har fået optimeret dsg-kasse hos landberg... hmmm! Siger vist mere om stedet end andet. Hvis man kan høre en lyd, man siger ikke bør være der, så må man sku fjerne den! Det hjælper jo intet og skifte lejer, hvis støjen kommer fra tandhjul/synchromesser. Lad os lige høre nærmere når der er nyt!

  • #7   23. feb 2013 På mit arbejde skal vi gemme de gamle dele vi tager af, så kan kunderne få lov til at se dem, og derved se at de altså var defekte.
    Men derfor kan det stadig sagtens være noget andet der laver lyden.

    Skulle lave en salgsbil som hylede fra multiremmen/strammerhjulene, skiftede medløberhjulet, strammerhjulet og generatoren(var flækket i huset) fordi det hele var slidt/defekt, prøvekørte bilen og den var som den skulle være.
    Dagen efter kommer kunden tilbage, og den hyler stadig, nu var det bare remmen der lavede larmen smiley

    Så det kan altså godt være at de fik lyden væk, men den så er kommet igen.
    Er sjovt der er så mange der er mistænklige når det kommer til mekanikere, jeg er sikker på at de gør deres bedste på at lave det, og de har ikke bare skiftet lejer for sjov skyld, så tag og spørg om du må se de gamle lejer, så kan du selv se om de var defekte eller ik.


  • #8   23. feb 2013 Mekanikeren har været venlig hele vejen igennem, og det samme har forhandleren, så beskylder absolut dem ikke for noget endnu......Skal lige sige at jeg lige er kommet hjem fra en laaang køretur for at prøve en bil magen til vores....samme årgang, samme motor, blot med 7-8 k mindre på klokken, og den rasler IKKE i 5 gear......så vil absolut sige der er noget galt

Kommentér på:
Opfølgning 5 gear Fabia

Annonce