Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Isokern i min gamleskorsten.
  • #2   16. mar 2013 Ved ikke hvorfor, men havde en ide om at det kun var ydermoduler der skulle limes.

• #4   16. mar 2013 Ja det fandt jeg ud af (-: det da en super side

• #5   16. mar 2013 Ja jeg har erfaring med det. Har lavet det i en gammel skorsten, med knæk. Det blev nu godt.

• #6   16. mar 2013 Det hele skal limes. Du kan også bare bruge Lips fliseklæber..

• #7   16. mar 2013 fliseklæb er ikke varmebestandig og kan faktisk ikke anbefales, brug istedet limen fra leverandøren .,Mellem isokernen og eksisterende skorsten fyldes med løse lecanødder tilsat 1/4 skovlfuld cement pr. 80L ,ikke mere da kernen skal kunde arbejde frit ved opvarmning og afkøling,men nok til at den ikke løber ud ved iboring af røgrør.Vigtigt er det også at bruge den rigtige skorstensafdækning da kondensvandet frit skal kunde frigives.God fornøjelse

• #8   16. mar 2013 Fliseklæb bliver stort set brugt ved næsten alle isokerner. Det er det der bliver lært til murer at de skal gøre. Og de holder nu fint nok.

• #9   16. mar 2013 husk nu at arbejdet skal under sikkerheds reglerne, og ikke fra frontlæsser, ellers gør det efter fire.

hvis du bestiller elementerne ved vores skorstensfejer følger fliseklæberen med så den er vel ok

• #10   16. mar 2013 Har købt blokke til 119kr pr element har tænkt mig at bruge. Skorstenslim det er ikke så dyrt (-:

• #11   17. mar 2013 Hej jeg har lavet det. Det ikke bare lige, det er forskelligt fra hus til hus og håndværkeren. Min skorsten er med en lille knæk og 11m høj. det jeg gjorte var:

1. Fik skorstensfejeren til at kom og fræse (rengør), og se om elementerne kan føres igennem uden problem = 800kr.

2. Lavede bunden af skorsten pæn flad, kan købes som færdig element, og skiftet renselem ud med dobbel låge (lovkrav)

3. Leje skorstens stillas og hejs til elementerne kan lejes af skorstensfejeren.

4. Arbejdet starter, 2 mand oppe på stillas og en nede, min skorsten er 11m så den er tung og derfor 3 mands arbejde.
    Elementerne hejses en efter en ned. en mand limer og søger for den kan komme igennem. 2 mand hejser den ned.

5. Bland leca nødder med lidt cement, når de er i, så afslut med en beton,

6. lave huller til røg rør, har to en til fyret og en til brandeovn. Vent til leca nødderne er heatet.

god arbejdes lyst

• #12   18. mar 2013 Mange tak (-: der er også knæk på min, men det er kun lækkert jo (-: for så kan jeg hejse de fleste rør i der istedet for at skulle helt op på taget (-:

• #13   18. mar 2013 vi hejste dem nu bare i fra taget, synes det gik rimelig rint, lavede så hul inde på loftet v. knækket for at styre det hele til... Det var såmænd ikke så slemt igen. Men god arbejdslyst!

• #14   19. mar 2013 Ja, det er ikke så galt... Glæder mog til at få gang i brændeovnen (-:

Kommentér på:
Isokern i min gamleskorsten.

Annonce