{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.318 visninger | Oprettet:

Søger en dygtig autoelektro gut ;) {{forumTopicSubject}}

Hej. Ja jeg skriver her i min søgen efter en der har forstand på autoelektro, da jeg ikke kunne finde en på bilgalleri.
Jeg er ved at renovere min veteran, en opel rekord og den skal i den forbindelse laves om fra 6 til 12v og måske ha nye instrumenter, og det vil i begge tilfælde sige at jeg får brug for hjælp.
Så er du ferm til el og vil du give en hånd hen ad vejen når jeg får brug for det, så sig endelig til!
El nettet er meget simpelt, men det siger mig bare ikke ret meget..
Der vil selvfølgelig være en kompensation for dit arbejde.
Er fra Horsens.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søger en dygtig autoelektro gut ;)
  • #2   22. mar 2013 Jeg er selvlært mekaniker men el siger mig intet, så jeg har brug for en der kan hjælpe med at lave den om til 12v og hjælpe mig hen ad vejen når der kommer mere til der skal installeres.
    Er det noget du har styr på? Jeg har selvfølgelig diagram over det originale net.


  • #3   22. mar 2013 Udover det, så vil jeg gerne ha styr på den gang spagetti der er bag instrumentbrættet, altså få det samlet pænt og nydeligt så man kan se hvad der er til hvad.

  • #4   22. mar 2013 Det skal nævnes at alt virker på bilen nu, så man skal ikke til at finde hoved og hale i det først, der er et udgangspunkt.

  • #5   23. mar 2013 Kan godt prøve at se på det for dig, altså det er et komplet 12 Volt ledningsnet du skal have lavet ?

    Send mig evt en PB


  • #6   23. mar 2013 6 volt ledningsnet er kraftigere end 12 volt - så der er ingen grund til at skifte ledningsnet.

  • #7   23. mar 2013 som Dan h. siger burde det ikke være nødvendigt og skifte ledningsnet, da en forbruger der køre på 6v, skal have dobbelt så meget strøm som en på 12 v for at lave den samme effekt, og da det er strømmen (amperene) der afgøre hvor kraftige ledninger din forbruger skal have, dog skal du udskifte alle forbrugere i bilen, og have nogle mindre sikringer i

  • #9   23. mar 2013 Ledningsnettet kan godt holde til det og det kan starteren også, og pærer osv skal selvfølgelig skiftes. Der kommer også nye instrumenter i og det er bla i den forbindelse at jeg skal ha en der kan overskue hvordan det lige skal laves.
    Der skal også elektronisk tænding på, så jeg skal bare ha fat i en der kan overskue el og give en hjælpende hånd og gode råd hen ad vejen.


    Dan p: Nej der er ledningsnet og alt virker, men jeg skal ha styr på rodet og der skal sættes flere ting til når den er konverteret til 12v og jeg skal ha feks udtag til diverse i kabinen, kabinelys osv. Jeg er ikke helt på bar bund men det ville være rart med en der vidste hvad han talte om, og ikke som jeg, skal føle sig frem og eksperimentere.


  • #10   23. mar 2013 kan du ikke selv lave det hvis du er mekaniker?
    halvdelen af rep. idag på biler er jo eletrisk,
    det du får mest bøvl med er jo ladeanlæg og tænding med motorstyring,


  • #11   23. mar 2013 Jacob: Jeg prøver at forklare mig på en anden måde.
    Jeg ved alt om hvad der skal skiftes, hvordan det skal laves, hvor det kan købes, men der kommer mere til og det er bare for en sikkerheds skyld at jeg vil gardere mig med en elmand, hvis der skulle opstå et problem hen ad vejen, leger bla med tanken om andre instrumenter og andet sjovt. Dette er et unikt projekt, meget anderledes end det man er vant til at se.
    Udover det, er jeg mekaniker fra den gang en bil var af metal og man rent faktisk reparerede biler og ikke bare udskiftede dele når computeren havde fortalt hvad der skulle skiftes og det er også min passion idag, rigtige biler.
    Jeg arbejder ikke som mekaniker idag og der er jo også en grund til at der idag er en mekaniker, en tekniker osv på værkstedet, en mekaniker uddannelse dækker ikke alt indenfor el, men det er en anden snak..

    Bilen skal sammen med ca 9 andre biler (indtil nu) med på "Italien veterantour 2014" og den skal selvfølgelig skille sig ud


  • #12   23. mar 2013 Ved ikke lige hvorfor mine smileys ikke er med men alt er sagt med et smil smiley

  • #13   23. mar 2013 Kommer til at mangle hjælp til "det sidste" når jeg når så langt, hvis man kan sige det sådan smiley

  • #14   23. mar 2013 Alle der er med til at hjælpe mig med projektet bliver selvfølgelig nævnt når bilen er færdig og der skal takkes for hjælpen smiley

  • #15   23. mar 2013 okay,
    men en mekanikeruddannelse dækker faktisk alt inden for el i biler idag,
    når man tager det udvidet kursus for at blive auto tekniker, er det nærmest kun canbus signaler, som er kommunikation mellem de forskellige monduler, som bliver sendt i en krypteret kode af 0'er og 1 taller
    mange undervudere mekaniker uddannelsen idag, der findes ikke nogen rep, idag som som ikke indeholder el, som enhver 1 års lærling ikke kan udføre,
    det er først når bagrudeviskeren køre pga, en ledning sidder forkert i radio'en, det bliver rigtigt sjovt.

    men du kan bare skrive hvis du har nogle spg.


  • #16   23. mar 2013 He he, ja sådan en fejl ville jeg nok aldrig finde smiley

    Det er pænt af dig mht spørgsmål, men jeg skal ha fat i en der evt kan kigge forbi,
    hvis det bliver nødvendigt.


  • #17   23. mar 2013 Håber lidt på dan p, han er fra horsens som jeg smiley

  • #18   23. mar 2013 OBrian J har meldt sig i en pb og han er fra horsens smiley
    takker gutter.


  • #19   23. mar 2013 men ved sku heller ikke så meget om 6 volt's anlæg, men når du skal have kodet din nye motorstyring, så er jeg med igen

  • #20   23. mar 2013 tak min ven smiley

Kommentér på:
Søger en dygtig autoelektro gut ;)

Annonce