1.358 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Malbar fuge Malbar fuge

Hej alle.
Der må være et par af jer der har forstand på dette.
Jeg skal have fuget ved mine vinduer indvendigt, hvor inddækningen går mod træet i rammen. Har før brugt acryl, men det revnede og gav sig. Nu havde jeg så tænkt mig at fuge en tynd fuge, der ligger 45 grader i hjørnet, for at få en pænere afslutning i det hjørne der er. Har hørt om noget malbar gummifuge, men kan ikke rigtigt fonde noget. Kender i til det. Er for øvrigt gået fra den billige lorte acryl til et dyrere mærke, kan det evt bruges?
Inddækningen er der på grund af isolering og forskalling.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• TV mounting / hanging 600 kr.
  • Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Loftspots slukker ikke 600 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Rensning af tilstoppet afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Malbar fuge
  • #2   19. apr 2013 Der er stor forskel på billig og dyr acrylfuge, den billige udtørrer og sprækker efter kort tid, så du kan sagtens bruge en acrylfuge af god kvalitet. Typisk 30-40 kr. og op efter og ikke den billige til 7,95 (: Her kan også en malbar multifuge anbefales, Bostik laver bl.a. en go en...

• #3   19. apr 2013 Køb en bostik og sørg for den er overmalbar. Ja den koster 6 gange så meget som en af de billige, men den virker.
    Du får hvad du betaler for.

• #4   20. apr 2013 Mange tak. Jeg undersøger ms20 og bostik

• #5   20. apr 2013 Enig med Jesper S.
    Husk også at fugen skal optage den bevægelse der er mellem de to flader du skal fuge. Samtidig at jo tyndere fugebredde jo større "træk" kommer der i den.

Hertil kan du vælge en fuge med fx 25 % stræk i stedet for 10 %.

Eksempelvis vil en revne der kan bevæge sig 1 mm skulle have en fugebredde på 10 mm ved brug af en 10% fuge. Er bredden så mindre end 10 mm skal du vælge en 25 %.
    80-100 kr for 300 ml er det du skal regne med.

• KFS-3400
    KFS-3400 Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 66
    #6   20. apr 2013 en ms20 er også mit bedste bud, bruger den ofte på arbejdet til netop det (indvendigt ved vinduesmontering)

Kommentér på:
Malbar fuge

Annonce