{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
581 visninger | Oprettet:

Net handel... hvad er enligt rimeligt.... {{forumTopicSubject}}

Hvis man bestiller en vare på nettet til 1000 kr.. og den først kommer 8 uger sener, og det viser sig at varen de sidste 2 uger har kostet 800kr

hvad er så rimeligt...

at man betaler den pris som da man bestilte...altså de 1000 kr

eller at varen følger butikkens pris... og man så skal betale det den koster nu altså 800kr ?

og tænker på, hvad nu hvis varen har koster 1000kr for 8 uger siden og de sidste 2 uger var steget til 1200... hvad ville butikken så gøre.. hvad faen er rimeligt....

jeg betalte kontant da jeg modtog varen, så først da jeg kom hjem at varen var blevet billiger...

mvh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Net handel... hvad er enligt rimeligt....
  • #1   25. apr 2013 to ugers returret i dk gælder fra du modtager varen - du har teknisk set krav på at få de 200 kr tilbage hvis prisen kun er 800 nu

• #3   25. apr 2013 Tja, det er jo et godt spørgsmål. For så skal man også være villig til at betale 1200, hvis varen er steget i mellemtiden og butikken forlanger 1200 smiley

Man kan jo benytte sig af sine 14 dages returret, og derefter bestille til 800 kroner. Det kunne man informere butikken om og se hvad de siger til og om de virkelig gider returnering, penge tilbage, ny bestilling, ny forsendelse. Især set i lyset af en lang leveringstid.

Personligt - og andre kan være uenige - synes jeg, at det "rigtige" er, at betale det varen kostede ved bestilling.

• #4   25. apr 2013 Jarl Smart> Nej, du har ikke krav på, at få de 200.

• #5   25. apr 2013 Søren Bøgh N> Jo smiley

• #6   25. apr 2013 Jarl Smart> Du må gerne lige vise mig hvor du finder dette lovkrav smiley

• #7   25. apr 2013 købeloven, kan sikkert findes på nettet.. har selv haft butik og har udbetalt difference som i ovenstående tilfælde hundredevis af gange

• #8   25. apr 2013 Men et lovKRAV? Nej. Du har ikke KRAV på, at få udbetalt en difference, hvis prisen falder fra bestillingen til den sendes.

Der er forskel på, at tilbyde noget og så at det er et lovkrav.

• #9   25. apr 2013 Vis man skal køre den helt ud. Så kan du bruge dine 14 dags fortrydelsesret. Også bestillle en ny til 800kr de 14 dages fortrydelsesret er fra man modtager varen og er lov klav. Mange butikker prøver at snyde sig udenom ved at skrive alt mulig andet på bonnen. smiley

• #10   25. apr 2013 ja det er rigtig med de 14 dage,,,,

men så skal jeg til at sende retur, og vel til at betale for porto,for at sende retur, og skal så bestille på ny...

men ok....det drejer sig om en vare til et par tudsen kr .
    der i alt er sat ca 350 kr ned..

mvh

• #11   25. apr 2013 Ja der er noget arbejde i det. Nogle netbutikker betaler også retur porto det skulle gerne stå derinde et sted.

• #12   25. apr 2013 ok... jeg tjekker det lige . . tak for info . .

mvh

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #13   25. apr 2013 Prøv at vende den op, var varen nu steget 200 kr. fra du bestilte den, til du fik den, ville du så acceptere at skulle betale det mere?

• #14   25. apr 2013 øhh..

det har jeg ligesom gjort... hvis du gider ulejlig dig læse mit indlæg.. smiley smiley

mvh

• #15   25. apr 2013 michael..

har lige læst at man selv skal betale porto for div retur vare...

mvh

• #16   25. apr 2013 Det er ikke et krav fra sælgerens side at give dig varen til den lave pris, hvis har aftalt prisen ved bestillingen. At den er faldet siden hen er naturligvis top ærgeligt, men har hørt en del eksempler på folk der henvender sig stille og roligt og fornuftigt og spørger om muligheden for at få varen til den billige pris - og har enten fået det overskydende tilbagebetalt eller udleveret som et gavekort (så bruger du trods alt stadig pengene i butikken og måske med lidt ekstra oven i).

Så der er vel ikke noget i vejen for at spørge om muligheden for at få lidt afslag i prisen efter du har set den er faldet. Men der er ingen grund til at love bål og brand hvis de siger nej.

• #17   25. apr 2013 smiley

smiley

mvh

• #18   25. apr 2013 Kan man godt købe PATTER på nettet?????

• #19   25. apr 2013 believe it

smiley :)

mvh

• #20   25. apr 2013 Kunne ellers være rart:-)

• #21   25. apr 2013 Snak med forhandleren, så finder I sikkert en løsning I begge er tilfredse med. Han er IKKE forpligtet til at gide dig pengene tilbage, men mindre han yder prisgaranti.
    I mit firma, kører vi løbende tilbud og vi har en prisPOLITIK (ikke pris garanti) Den går ud på at vi tilbyder kunden et gavekort på differencen. Men stiller kunden sig på bagbenene, så udbetaler vi differencen.
    Så snak du med forhandleren, og find eventuelt en anden vare i hans sortiment til nogenlunde 200,- det er det billigste for ham, og du får en vare til 200,-

Dialog er det bedste smiley

• #22   25. apr 2013 Man tjekker ikke op om priserne er faldet..

• #23   25. apr 2013 Dan..
    jeg tager lige en stille snak med ham.. det drejer ,sig om ,som jeg skriver længer oppe om ca 350 kr..

Dean . .
    jeg tjekket varen fordi der mangle noget, det er så en fejl fra deres side, som jeg også lige må høre om...

men folk må da selv om de vil tjekke varen om den er steget eller faldt, men jeg vil så anbefale at man gør det inden man betaler ... smiley :)

mvh

• #24   26. apr 2013 Busa, ja men man kan så nemt blive skuffet smiley det var egentlig det jeg ville sige smiley

• #25   28. apr 2013 opfølgning ...

den vare som manglede, skrev jeg til dem om , her den anden dag, og de sagde at de ville sende den med det samme..
    en virkelig fin og god services.. tip..top... smiley :)

ang den pris forskel som jeg nævnte her, den nævnte jeg ikke da jeg kontaktet dem,

og i dag har jeg kikket og tjekket efter igen ,

det er så mig der har taget fejl, da prisen er det jeg har givet, jeg har så kikket forkert , prisen på varen, er i dag det samme som det jeg har givet... godt jeg ikke fik skrevet noget om det. da jeg kontaktet til dem, omkring den manglerne vare

smiley :)

mvh

• #26   28. apr 2013 Busa tror du har patter på hjernen derfor du har kikket forkert smiley

• #27   29. apr 2013 lol..lol..
    se det er absolut en mulighed..... smiley :)

mvh

Kommentér på:
Net handel... hvad er enligt rimeligt....

Annonce