1.559 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 36 Svar

Hjælp til køb af ny bil ? Hjælp til køb af ny bil ?

Hey.
Javist er det ikke bilgalleriet, men jeg har ikke nok interesse i de køretøjer til at oprette en bruger derinde, så prøver her.

Jeg overvejer lidt at skifte Champagne lynet ud (Mazda 626 2.0 1998 stc) ud med en anden, da mit kørselsbehov har ændret sig væsentligt.

Krav :
benzin økonomisk - kører ofte 500-600 km om ugen.
Må gerne være en mindre bil, da jeg ikke har brug for stationcar mere.
mulighed for tag rælling til kajak.
prisområde : 70-120K.

Udover det har jeg ikke så mange krav, da det kun er fra A til B når det drejer sig om biler, så der behøver ikke være alt muligt gejl og gøgl.

Nogen forslag ?
Mvh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til køb af ny bil ?
  • KS
    KS Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 48
    #2   22. maj 2013 Ny eller brugt?

• #3   22. maj 2013 Hvad med en kia, måske en picanto. Den kan du få fabriks
    Ny til den pris, og så får du også 7 års garanti. Gå efter en model med 1, 2 l motor

• #4   22. maj 2013 du havde ikke overvejet en diesel til så mange km?

• #5   22. maj 2013 Skal den være på hvide plader? ellers måske en Seat Altea FR, det er hvertfald i det prisleje på gule plader.

• #6   22. maj 2013 kig evt. på en Up? den er da OK øko ikke den vildeste men du får da meget udstyr med til den pris det er en ny bil dvs. garanti osv. og ja jeg ved sku godt det ikke lige er danmarks pæneste bil men den er nu meget lækker og køre og side i og lidt kvik er den da (; (Min mor har købt en)
    \\Sotto

• #7   22. maj 2013 Om den er ny eller brugt er underordnet, jeg gider bare ikke noget bøvl med vedlighold osv ( så vidt muligt) og jeg havde forstillet mig det skulle være en benzin, men har ikke rigtigt undersøgt muligheder med diesel endnu.

UP´en kunne meget muligt være en mulighed da jeg har en ven som er meget tilfreds med hans nye UP, og den kan man jo også få rælling til.

Ford Fiestaen ser heller ikke tosset ud med benzin økonomien ihvertfald.

• Kasper E
    Kasper E Tilmeldt:
    jun 2011

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 66
    #8   22. maj 2013 Der er også Peugeot 208, hvor du bl.a. får aircon med til 130.000 kr.
    http://www.peugeot.dk/208-champion/
    Ved godt den er lidt over budgettet, men du må ud og prøve nogle forskellige, så du kan se hvad du bedst kan lide at køre i. (Må siges at være rimelig vigtigt, eftersom du kører mellem 500 og 600 km. om ugen) smiley

• #9   22. maj 2013 Mikkel ................ du har da ikk en Altea FR eller også så har du ikke læst at C-4 søger en økonomisk bil !!!!!!!
    Men fruen her i huset købte en pikanto sidste år og den er hun svært tilpas med.

• KS
    KS Tilmeldt:
    mar 2013

#10   22. maj 2013 Michael R

Nu er der jo kæmpe forskel på, hvad folk opfatter som en økonomisk bil, så slap lige af en gang. En FR kører 15 km/l, hvis man kører mest motorvej/landevej, og jeg synes selv at det er ganske fint.
    Har selv både en A3 og A4 som ikke går mere end 10, så jeg synes da 15 km/l er pænt. Og nu er det ikke alle der gider køre rundt i sådan en pisæske

• #11   22. maj 2013 Jeg tænker bare når folk siger øko bil så er det 18 kml + eller sådan noget.
    Min FR kører 11 i snit. Og så syntes jeg da ikk du skal kalde det en pisæske ....... Er sikkert lige så godt som en gl udslidt A3 el A4 :-))))

• KS
    KS Tilmeldt:
    mar 2013

#12   22. maj 2013 Jeg mener at en Picanto, Ford Ka osv er pisæsker, i forhold til en FR, A4 osv. Jeg kører ikke gammel udslidt A3 eller A4, så det skal jeg ikke kunne udtale mig om. Grunden til mine ikke går længere, er fordi de er monteret med den helt rigtige motor - jeg gider ikke eje en bil som skal pines for at køre de tilladte 130 kmt smiley

• KS
    KS Tilmeldt:
    mar 2013

#13   22. maj 2013 Ang din FR - Så er det vel en 2.0 TDI 170 hk? De gamle har en Touran med den motor, og den står på ø6,9l/100 km på boardcomputeren, og de kører en del i byen og kortere ture.

• #14   22. maj 2013 Personligt havde jeg gået efter en brugt VW Polo diesel.

//Blå

• #15   22. maj 2013 Så langt er det aldrig lykkes mig at køre .......

• #16   22. maj 2013 Så skal den også være blå Blå ..... SMILE Men ja det er et godt bud

• #17   22. maj 2013 Skoda fabia 1,2tsi

• #19   22. maj 2013 Michael R: Nej jeg har ikke en FR, men syntes det er en lækker bil hvor man får meget for pengene. Men jeg vil da sige at 15 km i den virkelige verden er ganske benzin økonomisk, af og tænke på den er frisk nok.

• #20   22. maj 2013 Hvis din 626er ikke er for rusten til at blive synet, så finder du nok ikke meget som helheds økonomisk er bedre..

Konen køre i en magen til, for fanden de fejler jo ingen ting smiley køre 13kml køre kun på ansvar, og en bule eller skramme betyder ikke en døjt smiley

Og med 500 km pr uge, bliver du træt af en minibil.

Hvis ikke mazdaen er kørt i sænk, så ville jeg tage et par år mere i den smiley 400k km klare de jo uden problemer..

Mvh Brian

• #21   22. maj 2013 Ja ja er bestemt en fin bil sådan er FR Jeg har døbt den " vinterslæden " om sommeren kører vi jo mc......... KOM SÅ SOMMER !!!!
    Og det handler jo hellere ikke om hvor langt pr liter , men hvor godt den kører pr liter

• #22   22. maj 2013 En FR med en 2,0 tfsi er hyle sjov på små veje, og til en trackday.. Til daglig transport ville jeg hellere køre i en gammel corolla......

• #23   22. maj 2013 har en kollega der skal af med sin toyota aventis 1.8

5 dørs .synet for 5 mån siden .

kørt 245.000 km til ca 13.500 kr syntes det er meget bil for pengene ...

hvis nogle skal bruge sådan en..

mvh

• #24   22. maj 2013 Kig lidt i FDMs Autoindex inden du bestemmer dig, men joe behold den du har vil klart være det billigste

• #25   22. maj 2013 Hvad med en Fiat Panda Classic (dvs ikke den nye) smiley 1.2 8v med 60 eller 69hk alt efter årg. (69hk fra 2009-2010 til 2012) kører 18km/l ved blandet kørsel, koster 580kr om året i grøn ejerafgift. har selv en til at stå ( Ikke til salg) årg 09 kørt 103000km har aldrig været noget med den, har ikke slået en prut forkert og den har kun kostet nogle nye skiver og klodser... ellers har den bare kørt perfekt. Og uanset hvad man siger, så er den 1.2 8v motor klart den mest holdbare maskine der kan opdrives efterhånden. Karrosseriet, tja ruster det gør den ihvertfald ikke, vores har aldrig fået en undervognsbehandling endnu og der er INTET at komme efter. og pris lejet du søger, der kan du få en der er næsten ny muligvis helt ny ( 2012)

• #26   22. maj 2013 Min Mazda kører 11.5 kmt på ltr på en god dag (automat gear) koster 2400 hver halve år. så det løber sgu hurtigt op at tanke for 600-700kr om ugen desværre.

• #27   22. maj 2013 solgte min dejlige S klasse med en 4.2 liter v8... der kørte ca 7 km / liter
    og tog 8 liter olie ved et motorolie skift, har en høj vægtafgift og forsikring osv osv..

beholdt mil lille Punto ........ 17.5 på literen og næsten gratis at eje ..

savne min S klasse.... men savner ikke de store udgifter der er forbundet med den...

så er glad for det valg jeg gjorde...

mvh

• #28   22. maj 2013 Selvom du måske kan spare 1400,-/md i forbrug. Så er jeg bange for at de bliver spist af værditab, kaskoforsikring og vedligeholdelse ( da du pludselig har en bil man passer på ;-))

• #29   23. maj 2013 Tror næppe at en nyere mere økonomisk bil vil koste ham mere end som en ældre Mazda, der vil formentligt være mindre vedligehold ved den nye kontra den gamle, forsikringen vil formentlig også falde en smule og ejerafgift og forbrug vil falde væsentligt..... og de fleste micro/mini biler idag har faktisk et begrænset værditab

• KS
    KS Tilmeldt:
    mar 2013

#30   23. maj 2013 Kim S

Begrænset værditab på minibiler? Den må du gerne lige uddybe

• #31   23. maj 2013 KS >>> Nemt de er så billige i forvejen at det er begrænset hvor stort det procentvise værditab er i forhold til en stor ny mercedes bare for at tage et eksempel... vedligehold er også meget billigere, så alt ialt er de bare generelt billigere at holde kørende....
    Personligt er jeg da også til en større bil, med mere komfort og bla bla bla...... men rent økonomisk, så nej, aldrig i livet....

• #32   23. maj 2013 Fik jeg nævnt . .

har en kollega der skal af med sin toyota aventis 1.8

5 dørs .synet for 5 mån siden .

kørt 245.000 km til ca 13.500 kr syntes det er meget bil for pengene ...

hvis nogle skal bruge sådan en..

mvh

• #33   23. maj 2013 Jeg har selv en avensis - det squ en fin bil.
    Bakker op om Busa's forlag - begge gange!!

• #34   24. maj 2013 Enig ....

smiley :)
    mvh

• #35   26. maj 2013 Busa, fornuftige ord smiley Ville selv sige en avensis så er du driftsikker og skal næsten aldrig på værkstedet.

• #36   26. maj 2013 hmm..
    hvorfor har hun så ikke fået solgt sin bil...

mange ved det er en ok slæde.. smiley :)

mvh

• #37   26. maj 2013 Hun er vel for nærrig med patterne Busa smiley

• #38   26. maj 2013 hvilket jeg tror vi skal være glade for..... smiley smiley

mvh

Kommentér på:
Hjælp til køb af ny bil ?

Annonce