28.707 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Erfaring med hydrostat transmission på Stiga Park Erfaring med hydrostat transmission på Stiga Park

Hej gutter. Jeg har netop smidt lidt sparepenge efter en stiga park President årg. 2000 .
Den kører fint i motor og klipper også 1000 gange hurtigere end konen kunne klare med den gamle el- klipper. I dag ville jeg så lige prøve den af på den nederste del af haven, men kunne sq ikke få den til at kravle op mod toppen igen . At bakke var helt galt . Der er ingen utætheder og beholder til hydralikolien er også ok . Er der nogle kloge hoveder med mere forstand på sådan en gul satan end mig? Motoren er en B&S med 13,5 hp , men tror nu ikke at problemet har noget med den at gøre? Hvem kan give lid råd ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaring med hydrostat transmission på Stiga Park
  • #1   25. maj 2013 Uden at kende noget som helst til din plæneklipper, så kan jeg dog stadig sige at et hydralik system som oftest har en belastningsventil der sikrer at værktøjet ikke overbelastes.

Fx byggede jeg med nogle kammerater en brændekløver her for nyligt. Da mener jeg at vi indstillede ventilen til 500kg, for at undgå at ødelægge brændekløveren. pumpe/motor kunne ellers smide op til 5 tons.

Man kan forestille sig at ventilen som (muligvis) sidder på din plæneklipper er indstillet tilstrækkelig lavt til at du ikke kan komme op af din bakke, men virker fint indtil begrænsningen nåes. Hvorvidt man kan indstille på din ventil, det aner jeg ikke, men det er da en mulighed. Alternativt smide en anden ventil på. En manuel ventil er ikke alt for dyr, men alt er jo relativt. Bare sørg for at stramme alt godt til - der er meget mere power i hydraliksystemer end man umidlbart tror smiley

PS. Hvis din motor ikke går betydeligt ned i omdrejninger(som om at den er ved at gå ud), så er den ikke problemet. Og 13,5hk burde være nok ti lat trække dig op af en lodret mur, hvis det var smiley

• #2   25. maj 2013 Tror at den evt. er slidt op inden i. Prøv at tappe olien af, og se om der er noget snavs i. Der sidder også et filter inden i akslen.
    Lavede hydrostaten på vores firmas plæneklipper (den havde knust differintialet) Der skulle jeg bare planslibe pumpedelen så kunne den igen. Hvis du mangler dele til akselen/hydrostaten skal du handle i USA her: http://www.tufftorq.com/

• #3   25. maj 2013 Har den problemer med at trække i begge retninger?.
    Kontrollere lige at Stangen til at koble hydrostaten ud med ved bugsering er skubbet hel ind.ellers som Lars siger er det hurtigst og billigst at skfite olie og filter på hydrostaten, men tror også den er slidt efter 13 år. Hvis det ikke er det er der ikke andet for at åbne den op. Mener en ny hydrostaten koster ca 3000-4000 kr. Så hvis det kun er et trykleje eller en bøsning der er slidt/gået istykker kan det godt betale sig :).
    Hov glemte lige remmen og remstrammer der trækker hydrostaten er iorden?

• Kenneth N
    Kenneth N Tilmeldt:
    nov 2016

Følger: 1 Svar: 1
    #5   4. nov 2016 Jeg ville forslå at renover din hyrostdat
    Da det er pumpen som er blevet lidt sløv
    kik ind på www.kgnhydrogear.com

• Jean S
    Jean S Tilmeldt:
    apr 2024

Svar: 1
    #6   17. apr 2024 Hej John.
    Jeg løb lige på din efterlysning ang din Stiga Park, og dens Hygrostat.
    Og jeg glædede mig til st se svarerne og om det er gået til held med at få den lavet.
    For jeg har samme problem med min 4 hjuls trukne Stiga Park.
    Den vil heller ikke trække ok. Selvom der er hydraulik væske nok på.
    Jeg er dog lidt bekymret for syntes den mister olie, uden jeg dog kan se oliespor på cementen som den står på..
    Så jeg vil jo gerne høre hvordan det endte for dit vedkommende.
    Der kan jo også være andre der i mellemtiden har de vise ord.
    Jean

Kommentér på:
Erfaring med hydrostat transmission på Stiga Park

Annonce