Rulleskøjter (side by side) WAAAAY off topic. {{forumTopicSubject}}
Da jeg ikke har kunne finde de rette rulleskøjtefora, starter jeg lige med at spørge her: Er der et, eller nogle fora i kan anbefale, som ved lidt om side by side rulleskøjter? Dem jeg har kunne finde, har mest handlet om inline speedskating og roller derby.
Nå, men i det tilfælde at der skulle sidde en og have noget viden om side by side rulleskøjter, så kan jeg lige så godt stille det konkrete spørgsmål her.
Jeg har købt nogle custom rulleskøjter, med en Sure Grip Super X6 plate på støvlen.
Jeg roder med at justere hvor hårdt/blødt mine trucks skal justeres.
Der sidder en "action lock nut"...altså en låse møtrik på king pin´en. Men har ikke et værktøj der passer. Det første tool jeg fik, var af en lortekvalitet, så det bukkede, og passer nu ikke. Derefter købte jeg et af bedre kvalitet, som jeg fik at vide ville passe. Men nixen biksen. Det gjorde det ikke. Og en fastnøgle er der ikke plads til, fordi den er for bred. Så nu tænker jeg på om man kan køre helt uden den lock nut, da jeg gerne skulle ud og køre i aften. Det vil også gøre justeringen nemmere.
Men måske vil king pin´en løsne sig under kørsel. Hvad er jeres erfaringer?
apr 2005
Følger: 9 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 22 Svar: 270
maj 2009
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 119 Svar: 784
apr 2005
Følger: 9 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 22 Svar: 270
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.160
maj 2009
Knud: Det er når det skal samles, at probemet kommer. (Den sidste milimeter, hvor den skal spændes til) Så bliver det snævert. Og ikke på den rare måde.
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 77 MC-er: 2 Emner: 39 Svar: 2.276
har altid kørt på side om side hjul, de dur til det meste, og ikke så hårde ved fødderne.. mvh hc.. ps.. kunne du evt sætte nogle skiver immelem, evt mange, så du kan stramme møltrikken
maj 2009
Kører bare hyggekørsel. Ikke noget vildt. Det vildeste bliver nok noget rulle hockey, for afvekslingens skyld.
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 77 MC-er: 2 Emner: 39 Svar: 2.276
maj 2009
maj 2009
Har heldigvis fået fikset skidtet. "Kæberne" på den billige skod-nøgle fik lige med hammeren, så den passer igen. Men går lige på jagt efter en konusnøgle i morgen.
Tak for tippet!
feb 2013
Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 10
(link fjernet)
action lock nutén er kontra-spændt op mod rammen, så den afstand der er til gummiophængene ikke ændrer sig. Hvis bolten på den måde ikke er låst med lock-nut, så vil ophænget altid løsne sig når det ruller.
vh - en 45-årig som stadig ruller på sin (veteran)-gamle Bauer :-))
maj 2009
Men nu får jeg byttet den skate key til en bedre. Og så kommer der til at ligge en konus nøgle i rygsækken, sammen med en skate key.
feb 2013
Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 10
http://www.rollerderbyhouse.eu/en/Shop/SURE-GRIP/Parts/SURE-GRIP-Super-Cushions.html
Alternativt værktøj:
(link fjernet)
Og google evt: "how to adjust suregrip"
maj 2009
Købte et bedre tool samme dag. Det viste sig dog ikke at passe. Så det bytter jeg her en af dagene. Så der er vist ved at være styr på skidtet.
Nu skal jeg bare lære at køre på side by side igen. Det er lidt som at starte fra nul, selvom jeg kunne for mange år siden. Tror automatisk man bliver mere kylling med alderen, hvis man ikke holder sig til ilden.
Rulleskøjter (side by side) WAAAAY off topic.