{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.327 visninger | Oprettet:

Rulleskøjter (side by side) WAAAAY off topic. {{forumTopicSubject}}

Da jeg ikke har kunne finde de rette rulleskøjtefora, starter jeg lige med at spørge her: Er der et, eller nogle fora i kan anbefale, som ved lidt om side by side rulleskøjter? Dem jeg har kunne finde, har mest handlet om inline speedskating og roller derby.

Nå, men i det tilfælde at der skulle sidde en og have noget viden om side by side rulleskøjter, så kan jeg lige så godt stille det konkrete spørgsmål her.

Jeg har købt nogle custom rulleskøjter, med en Sure Grip Super X6 plate på støvlen.

Jeg roder med at justere hvor hårdt/blødt mine trucks skal justeres.
Der sidder en "action lock nut"...altså en låse møtrik på king pin´en. Men har ikke et værktøj der passer. Det første tool jeg fik, var af en lortekvalitet, så det bukkede, og passer nu ikke. Derefter købte jeg et af bedre kvalitet, som jeg fik at vide ville passe. Men nixen biksen. Det gjorde det ikke. Og en fastnøgle er der ikke plads til, fordi den er for bred. Så nu tænker jeg på om man kan køre helt uden den lock nut, da jeg gerne skulle ud og køre i aften. Det vil også gøre justeringen nemmere. smiley Men måske vil king pin´en løsne sig under kørsel. Hvad er jeres erfaringer?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rulleskøjter (side by side) WAAAAY off topic.
  • #1   21. jun 2013 er det ikke bare at tage en fastnøgle, og slibe ned... dem har jeg efterhånden nogle stykker af smiley

• #2   21. jun 2013 Joo, det kunne man jo. Men så skal jeg lige købe værktøjet til at få den slebet ned. smiley

• #3   21. jun 2013 Du har vel en på mobilen der har adgang til en vinkelsliber? Eller en fil, hvis det endelig er... Altså, vil du ud at rulle, eller vil du ud at rulle ikke?? smiley

• #4   21. jun 2013 God sekskantet top der passer helt ned over og så drej

• #5   21. jun 2013 Stig: Joo, jeg vil skam godt rulle smiley Men inden jeg kaster mig ud i at køre langt efter en vinkelsliber og andet, så ser jeg lige om det ikke er muligt at undvære låse møtrikken. smiley

Knud: Det er når det skal samles, at probemet kommer. (Den sidste milimeter, hvor den skal spændes til) Så bliver det snævert. Og ikke på den rare måde. smiley

• #6   21. jun 2013 på med dem, og se hvordan de lige ruller, inden du tar på langfart, tror det er noget proff udstyr, det med at kunne justere hårheden, på hjulne, men man ska nok osse være proff, for at kunne mærke / bruge det, så på med dem, og se.. lige nysgerig, hva laver du på rulleskøjter, køre du på ramper, elle rulle hocky,?
    har altid kørt på side om side hjul, de dur til det meste, og ikke så hårde ved fødderne.. mvh hc.. ps.. kunne du evt sætte nogle skiver immelem, evt mange, så du kan stramme møltrikken

• #7   21. jun 2013 Problemet var at de var ret hårde at dreje. Der skulle meget pres på, før der skete noget. Har så skiftet til nogle blødere cushions. Og det lader til at være det rigtige. Men mangler lige at kunne stramme skidtet, den sidste milimeter. Men ja, det kunne da være at jeg lige skulle se om nogle skiver kan gøre det. Om ikke andet, som en midlertidig løsning.

Kører bare hyggekørsel. Ikke noget vildt. Det vildeste bliver nok noget rulle hockey, for afvekslingens skyld.

• #8   21. jun 2013 tja altså .. det med at dreje, det gjorde vi sådan, at man bare lage sin vægt på de bagerste hjul, så de foreste blev tvunget rundt, og hvis det bare er alm sving, plejer man at krydse , ligesom på alm skøjter, men der er nok sket en del med udviklingen. go tur.. mvh hc

• #9   21. jun 2013 Det er bare "korrigeringer" der er det primære. Ved godt der er andre måder at dreje på. smiley Det er godt nok en del år siden jeg kørte side by side sidst. Men dengang foretrak jeg også lidt løsere trucks. smiley

• #11   22. jun 2013 Tror faktisk en konusnøgle vil passe. Skal være ærlig at sige at jeg ikke lige kendte den af navn.
    Har heldigvis fået fikset skidtet. "Kæberne" på den billige skod-nøgle fik lige med hammeren, så den passer igen. Men går lige på jagt efter en konusnøgle i morgen.
    Tak for tippet!

• mads A
    mads A Tilmeldt:
    feb 2013

Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 10
    #12   22. jun 2013 Du skal have fast i en SkateKey:
    (link fjernet)

action lock nutén er kontra-spændt op mod rammen, så den afstand der er til gummiophængene ikke ændrer sig. Hvis bolten på den måde ikke er låst med lock-nut, så vil ophænget altid løsne sig når det ruller.

vh - en 45-årig som stadig ruller på sin (veteran)-gamle Bauer :-))

• #13   23. jun 2013 Det var præcis den skate key i linket, der bukkede i kæberne. smiley Men fik dog tæsket kæberne på plads med en hammer, så jeg i det mindste kunne få strammet det igen. Men det krævede lidt fumleri, før de var spændt ens på begge skøjter.
    Men nu får jeg byttet den skate key til en bedre. Og så kommer der til at ligge en konus nøgle i rygsækken, sammen med en skate key. smiley

• mads A
    mads A Tilmeldt:
    feb 2013

Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 10
    #14   24. jun 2013 du kan med fordel evt købe nogle bedre (og/eller blødere) cushions:
    http://www.rollerderbyhouse.eu/en/Shop/SURE-GRIP/Parts/SURE-GRIP-Super-Cushions.html
    Alternativt værktøj:
    (link fjernet)
    Og google evt: "how to adjust suregrip"

• #15   24. jun 2013 Jeg købte nogle andre cushions den anden dag. Det gjorde det noget nemmere at arbejde med og justere.
    Købte et bedre tool samme dag. Det viste sig dog ikke at passe. Så det bytter jeg her en af dagene. Så der er vist ved at være styr på skidtet.
    Nu skal jeg bare lære at køre på side by side igen. Det er lidt som at starte fra nul, selvom jeg kunne for mange år siden. Tror automatisk man bliver mere kylling med alderen, hvis man ikke holder sig til ilden. smiley

Kommentér på:
Rulleskøjter (side by side) WAAAAY off topic.

Annonce