Salg af bil som skal til udlandet? Salg af bil som skal til udlandet?
Hej,
Er ved at handle ny bil. Har i den forbindelse sat den gamle til salg.
Nu er jeg blevet ringet op af en gut der vil købe den med henblik på at sende den til udlandet. Selvfølgelig for at få lidt håndører for bilen og trække registreringsafgiften ud af den. Prisen for mig er lidt bedre end forhandleren vil give i bytte.
Han er baseret i den anden ende af landet og vil have mig til at sende en slutseddel på mail samt kopi af registreringsattesten.
Derefter vil han sende beløbet til min bankkonto i løbet af nogle dage hvorefter jeg sender den rigtige registreringsattest med posten sammen med nøglerne. Så får han en vognmand til at samle bilen op på et tidspunkt.
Det er noget han, efter eget udsagn, gør en del i. Ihvertfald ville han angive et sted jeg kunne stille bilen efter jeg havde fået pengene hvis jeg ikke havde plads til at have den stående indtil han laver en opsamlingsrunde.
Det er det punkt med kopi af registreringsattesten der nager mig en smule... Med de oplysninger der står på registreringsattesten vil han vel relativt let være i stand til at omregistrere bilen til sit navn. Jeg er klar over at det stadig er mig der har nøglerne, men hvordan er jeg stillet?
Er der nogen der har erfaringer med noget lignende? Hvis der er risiko for noget bøvl vil jeg hellere sælge den lidt billigere til forhandleren.
aug 2005
Følger: 76 Følgere: 80 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 1.329
end of story
aug 2007
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 285
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
aug 2007
Følger: 53 Følgere: 102 MC-er: 15 Emner: 226 Svar: 3.248
Sælg den til forhandlerne i stedet for..
mar 2005
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 15 Svar: 162
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.720
aug 2005
Så anfører du på slutseddel., at først når beløbet er disponibelt på din konto,og bekræftet af dig på mail. overgår ejerforhold til ham.
den sender du til ham, osm aftalt, sammen med konto nummer.. han overfører, du bekræfter, og sender regattest..
okt 2009
Følger: 35 Følgere: 29 MC-er: 3 Emner: 73 Svar: 952
aug 2005
Nej det her er jo ikke en udlænding der påstår han vil købe hans bil...
Det lyder som en erhvervsdrivende, der køber biler op til eksport.. og dem er der jo en hel del af.. Så historien kan som sagtens være god nok
okt 2009
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 13 Svar: 354
aug 2006
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 244
Du kan godt maile ham et foreslag til en slutseddel samt en kopi af regattesten, men den underskrevne slutseddel forlader først dine hænder når du har pengene på kontoen.
Han kan intet gøre med kopi af regattesten alene.
Sørg også for at du også for en slutseddel, hvis der er problemer er det rart at vise at du har dit på det rene.
aug 2006
der er mange biler i DK det bliver handlet under afgiftsprisen dvs. at du står med en gratis pris til slut. Fx. mange frikørte taxa har så høj afgift at når du trækker den ud har du en gratis bil som du så skyder af til eksport. Der er mange firma der ikke laver andet. I flensborg har vi hele parkeringspladser fyldt med danske lig hvor afgiften er bleven trukket ud og de så bare smider dem og sælger dem til 1000 euro pr bil.
okt 2009
Der skal jo kun bruges bilens reg. nr. og et kontrol ciffer, men det står også på reg. attesten
aug 2006
sep 2011
Emner: 17 Svar: 454
Tak til de af jer der tvivler på min intelligens:-)
Det her er dog anderledes synes jeg.
Han ringede her til eftermiddag. Gad vide om han er på motorcykelgalleri?:-)
Jeg spurgte ind til registreringsattesten. Jeg skal bare sende en kopi af den, og må gerne fjerne den del der skal bruges til omregistrering. Grunden er at han gerne vil se at den findes. Dette er vel rimeligt nok.
Jeg skal også sende en fdm slutseddel til ham. Det er vel også rimeligt nok. Bombe det er da helt normalt at udfylde slutseddel inden man modtager pengene. Det er ihvertfald også sådan det ofte foregår når man handler hos en forhandler.
Hoveddelen af at det kan være en forretning vil jeg også tro ligger i at man kan få det meste af registreringsafgiften retur når man eksporterer bilen.
Iøvrigt passer hans nummer med hans mailadresse og firmanavn mv.
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.456
og ikke før.....
gør du andet, så havde du jo besluttet dit inden du skrev dette indlæg...hvilket gør det totalt overflødigt at spørger ...så
mvh
sep 2011
Jeg er jo netop lidt lunken ved det hele, men kan sgu ikke rigtigt sætte fingeren på hvad der er galt.
Er der nogen der kan gennemskue hvad fuskeriet består i? (Han får kun en slutseddel og en kopi af regattesten, uden de relevante felter for omregistrering)
Ville rigtigt gerne høre fra én der har gennemført en lignende handel.
Nå men anyways, jeg har lyttet til min indre tvivl (og mange af jeres:-)) og har forlangt at modtage en bankgaranteret check. Efter at min bank har verificeret dennes rigtighed kan han få regattest og nøgler.
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.653
den med frikørte taxaer og høj afgift holder ikke , der er kun betalt 70% i afgift af dem så man får ikke det samme for en frikørt taxa som en almindelig hvidpladevogn , det svarer lidt til at forvente at få fuld hvidpladeafgift tilbage på en gulpladebil
jul 2012
Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 7
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.653
sep 2005
Følger: 3 Følgere: 4 MC-er: 4 Emner: 20 Svar: 179
sep 2011
Jeg forlangte kontanter eller en bankgaranteret check.
Han måtte ikke gennemføre handler kontant for mere end 10000kr. Sagde det var lovkrav og hans revisors krav. Ifølge hvad jeg kan Google mig til er grænsen 100k.
Så sagde jeg at det måtte blive bankgaranteret check. "Det bruger man ikke mere". (jeg spurgte forhandleren hvor jeg købte den nye bil om det er korrekt, hvilket han blankt afviste. Det bruger vi hver dag!
Han vævede videre og videre så jeg skar igennem og sagde højt og tydeligt kontanter eller bankcheck! og lagde på.
5 minutter efter ringede han og sagde vi kunne mødes i hans bank og overføre til min konto. Men det kan man jo trække tilbage.
Bankcheck eller kontanter!
Ingen handel. Det irriterer mig stadig at jeg ikke helt kan gennemskue hvori svindlen skulle bestå... Men noget uldent var der tror jeg,
Salg af bil som skal til udlandet?