{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.566 visninger | Oprettet:

God dieselslæde til rimelig pris? {{forumTopicSubject}}

Nej hvor har jeg efterhånden brugt mange timer på at lede efter den rette bil, og de anbefalinger man får går ofte i stik modsat retning.

Jeg pendler 140 km om dagen - primært motorvej, så det skal være en dieselbil med en fornuftig brændstoføkonomi.

Den skal have rimelig plads også i bagagerummet - uden at bilen bliver for stor.

Det skal naturligvis være en pålidelig og slidstærk da det er en jeg satser på at have i en del år.

Budgettet er max 130.000 kr.

Er der ikke nogen der har et godt bud på i hvilken retning jeg skal kigge?

Jeg har kigget på Renault Clio 3 ST. og Peugeot 207 ST.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  God dieselslæde til rimelig pris?
  • #1   27. jun 2013 Skoda Fabia kombi var et måske bud, konen har en og den har haft meget få fejl i de 200.000km hun har haft den, ud over dem hun selv har påført den smiley

  • #2   27. jun 2013 Absolut en mulighed

  • #3   27. jun 2013 Renault laver nogle skidegode dieselmaskiner, især 1,5 dci er kendt for at gå godt.
    Det er den mercedes kalder for 180 cdi i den nye A og B klasse.


  • #4   27. jun 2013 Jeg købte en Renault Clio Grantoure ( st. car ) 1.5 dci 90 hk
    sidste år og er rigtig godt tilfreds med den. Jeg køre i gennensnit
    mellem 21 og 22 km/l ved blandet kørelse ( opgivet til 25 km/l )
    Modellen er også lavet med en 1.5 75 hk dci motor.

    Jeg har IKKE fortrudt mit køb.


  • #5   27. jun 2013 Har en 207 1.6 kører 136km om dagen dog motortrafikvej med 90km/t og det klarer den med en snit på 23/24 på literen, hvis du tar 2.0 rror eg også du kan holde den på 18-19 på motorvej uden problem, den er lækker størrelse og når du ligger bagsæder ned er den helt plan så du kan sove i den, mange smarte små finesser som ekstra cigarstik bagi, gladtag, aircon i handskerum osv

  • #6   27. jun 2013 Skoda Fabia kombi . .

    passat.
    fx .. Passat Variant Comfortline 1,9 TDI

    wv.. laver flere gode modeller..

    mvh


  • #7   27. jun 2013 Noget med VW's 1,9 TDI motor.. evt Octavia.. Har selv en som nu har kørt 370t km, stadigvæk med org turbo og org udstødning..ikke en rust plet.. mega billig bil.

  • #8   27. jun 2013 Selvom mange nok er uenige, så ville jeg holde finger fra alt det franske... Oplever kun problemer med de biler, dårlig gensalgsværdi samt masser af trælse fejl desto ældre bilen bliver.

    De bud der er kommt et absolut fornuftige. Skoda Fabia er en fantastisk bil som jeg har har haft glæden af som 3 cylinder 1.4 tdi (årgang 2005). Bilen er ikke luksus, den larmer lidt og man sidder måske heller ikke super godt på de lange ture (har kørt 1000 km om dagen i min), MEN den er super sparsom (2,9 liter på 100 km ved landevejskørsel!) og faktisk ganske sjov at køre. Gearkassen i de gamle modeller siger sjove lyde, men min holdt fint indtil 230.000 inden jeg solgte den (og er sikker på den stadig kører fint i dag).

    Seat eller VW kan også varmt anbefales.

    Selv er jeg gået over til Mercedes C-Modellen hvor du får en 2005 stationwagon mellem 120-150.000 kr. De har kørt mange kilometer, men er de serviceret kører de perfekt og du finder ingen bedre bil. Forbruget ved blandet kørsel er 6-6,5 liter pr 100 km.


  • #9   27. jun 2013 Prøv at indstille dine søgekriterier ved DBA o.l. med pris, kilometer og årgang så kan du se hvilke biler der kommer frem. Det kommer naturligvis an på om du overvejer nyt købt eller ej, men fandt denne lækre audi som jeg også synes er meget fornuftig i pris:
    http://www.dba.dk/audi-a3-19-tdi-attraction/id-92064561/


  • #10   27. jun 2013 Som Carsten skriver noget med VW 1,9 tdi. Det er et godt bud.
    Har selv en altea fr den er jeg godt tilpas med


  • #11   27. jun 2013 Herhjemme har vi både den franske 2,0 hdi og den tyske 1,9 tdi, den franske har snart rundet 360xxxkm med alle org. dele den tyske har rundet 245xxx km og har fået skiftet en del af de dyre komponenter(turbo, tandempumpe, kobling/svinghjul,knastaksel)
    Jeg er på ingen måde imponeret over 1,9 tdi motoren, men arrig over at en lorte berlingo hdi der koster 1/3 af den lorte golf kører/starter perfekt morgen efter morgen!
    Jeg har købt en ekstra motor til den lorte berlingo, fnisende over at den nok snart stod af!, det franske lort, men jeg skulle fanme ha købt en erkstra motor til golfen i stedetfor...........eller 2.
    Jeg har tryglet konen om at stoppe med at tigge om sex de næste 6 mdr hvis bare vi kunne bytte bil lidt, men lige lidt hjælper det!
    Jeg hænger på golfen.
    De gamle 1,9 tdi(rotorpumpe motore) kører meget fejlfrit men de nyere 1,9 tdi pd har en del trælse problemet(læs evt udlandske forumer)
    Jeg vil sige køb noget med den franske 1,6 hdi motor, den sidder bla. også i en focus 1,6tdci som kan fåes til meget rimelige penge(mine forældre købte en 2011 med 70xxxkm til ca 150000kr) og pladsen er sku rimelig.
    De står til at gå knap 24km/l og med de 109 hk går de sku fint.
    Jeg er ikke farvet på nogen måde, købte selv en dyr golf 4 tdi pga af denne har fantastiske uopslidelige 1,9 tdi motor, og lad mig sige kort, jeg forstår nu hvad johnny cash mener med burning ring of fire!!!!!!!!!

    MVH Simon J


  • #12   27. jun 2013 Octavia 1.9 TDI, de er nærmest uopslidelige. Min har rundet 300.000km uden der har været lavet andet en service på den.

    Og på trods af den er chippet til 142 hk, så går den 19 km/l ved pæn kørsel.


  • #13   27. jun 2013 Seat altea evt? Den burde du kunne få til den pris. Hvis det er okay med guleplader, kan du endda få en fr uden problemer.

  • #14   27. jun 2013 Jeg triller i en Skoda Octavia Combi 2002 1,9tdi 90hk, som har rundet 360.000km og den spinder stadigt som en lille fræk mis...

    Den går nemt 20km/l hvis du kører fornuftigt.


  • #15   27. jun 2013 Simon ... før jeg købte alteaen havde jeg en Peugeot 406 med en 2,1 diesel , og jeg har bestemt hellere ikk noget dårlig at sige om den. 376000 km uden noget skiftet ud over olie og dv filtre.

  • #16   27. jun 2013 Jeg kan kun anbefale en Skoda Fabia, jeg har 1.4 tdi versionen - den triller 25km/l og der er plads til barnevogn i bagagerummet uden at den er "st,car-lang".

    har haft den fra ny, kørt 70.000 km og eneste reparation er en sprunget pære.


  • #17   27. jun 2013 Jeg har selv en Ford C-max, som jeg er rigtig glad for! Den runder lige de 25 km/l ved motorvej, og ligeud landevej, og så syntes jeg den har tilpas med udstyr og bagagerum..
    Evt kunne en S-max også være en mulighed, hvis du skal transportere rumskibe og lignende smiley


  • #18   27. jun 2013 Køb dig en vw med en z1 motor. Sådan en 90 hk TDI. Rul forbi og få den chippet via obd og bliv en glad mand

  • #19   27. jun 2013 mine forældre køre fabia combi, i en 1,2 bens udgave, den har ALDRIG motor bøvl og køre 19kml. til en indkøbspris der er meget laverer end Dieslen...

    Sikkerhed for ikke at bruge 20k på en vag møg turbo smiley


  • #20   27. jun 2013 He he, kan ikke forstå det med at vw turbo er noget møj? En turbo lever vel normalt ikke længere end 200000-300000. Svigerfar smed en mølle på sin vw, men han kører også som om han har stjålet skidtet, desuden hældte han plæneklippers olie på den da den manglede. smiley

  • #21   27. jun 2013 Mhm jeg har kørt langt over 600000 km i vw TDI. Har kun skiftet en turbo og en trækaksel! Jeg ved godt mange betvivler kvaliteten på de nye turboladere! Og at pd system er lidt hårdt ved det hele er ingen vel i tvivl om!

  • KS
    KS Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 48
    #22   27. jun 2013 20k for en turbo? Ja så handler du det forkerte sted.
    Og hvem gider pendle i en 1.2 ltr motor, der knap kan rende 130 op af bakke?


  • #23   27. jun 2013 Passat 2.0 TDI fra 08 og opefter. Har selv en 2010èr og det er sku den bedste bil jeg har haft. Min er en 140 hk men chippet til 170hk. Og den går i gennemsnit 18-19 på literen .

  • #24   27. jun 2013 BMW 118d, fantastisk bil med motor der går rigtig fint men der skal mange penge afsted

  • #25   27. jun 2013 @KS.
    Når man pendler, så er farten irrelevant, den skaber kun stress.
    Fartpilot,Go musik og kaffe i et tempo der er bødefrit. Sådan pendler langt de fleste smiley


  • KS
    KS Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 48
    #26   27. jun 2013 Ja men en fabia 1.2 larmer langt mere end fx en A3 TDI, det er jo også en stressfaktor

  • #27   27. jun 2013 Brian s: og de er en mega stress faktor os der har stress

  • #28   27. jun 2013 Hvad er prisforskellen op til en A3 TDI ??

    Jeg ville hellere bruge pengene på noget sjovt smiley fra jeg køre hjemmefra og til jeg igen er hjemme, er formålet at skrabe penge sammen... Dette gøres ved så høj løn og så få udgifter som muligt smiley

    Så har jeg max råderum når der skal købes grej smiley


  • #29   27. jun 2013 Jeg har det sådan lidt at når nu jeg skal bruge så meget tid i bilen må det da også gerne være lidt rart.


  • KS
    KS Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 48
    #30   27. jun 2013 Kender ikke prisforskellen, men når manden vil ofre 130 på en bil, synes jeg da han skal gøre det, og få en bil han er glad for. I stedet for at købe en billig æske smiley

  • #31   27. jun 2013 Bliver man glad i en A3 TDI ?? ......

    Jeg bliver glad når jeg bader med ungerne i Venezuela.. Om mine daglige km i kø bliver kørt i min hilux eller en q7 er mig ligegyldig, det er jo kun spændende og sjovt i 14 dage, men ærgrelserne over skrammer og små buler er store, lige så længe bilen står mig i mange penge...


  • #32   27. jun 2013 Tak for indspark. Der er i hvert fald lidt at tænke over.

  • #33   27. jun 2013 Octavia. Meget god bil for pengene, og fin gensalgsværdi og rimelige værkstedspriser

  • Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #34   27. jun 2013 Er det ikke den franske/tyske 1,6 turbo diesel, der havde problemer med bundkaret, og smørring.

    Den der ligger i Focus, 206, 307, mfl.
    Undersøg det lige, inden du kigger videre..


  • #35   27. jun 2013 Brian det er jo smag og behag hvis jeg pendlede langt hverdag ville jeg da hundred gange hellere kører i min Passat end i min gamle civic fra 97! Det har jo intet at gøre hvad der er sjovt men kørekomfort. Og manden har har jo 130 som han vil bruge på en bil så ville jeg nok også vælge en med lidt motor og komfort frem for en gl vogn.

  • #36   27. jun 2013 Jo det er den model der har de problemer, men nyt bundkar til en tusse og så hyppigere olieskift så er man langt.
    Hvis det er det eneste problem den motor har er det den bedste motor der er nævnt her endnu.


  • #37   27. jun 2013 Ah Tdi z1 er nu en rigtig fin motor

  • #38   27. jun 2013 @hovenbauer.

    Det ville jeg sikkert også, men hvis det betød en meromkostning på op imod 1000,-/uge så havde du set mig køre civic .... Lækker vogn forøvrigt smiley


  • #39   27. jun 2013 Hvad ER så kørerkomfort. Da jeg sidste år (hele året) kørte daglige 248km valgte jeg at købe mig en gammel Golf 2 gtd. De kører langt på literen og de går nærmest aldrig i stykker. Her bestod komforten i at den kostede mig 8000 i indkøb og at jeg kunne ryge prutte og spilde kaffe i den ALT det jeg ville :-).
    Jeg kørte på lidt over et år næsten 100000km i den og jeg skiftede kun en køler (blev træt af at fylde på hver 14 dag) . Fantastisk bil .


  • #40   27. jun 2013 Ja en gtd er sgu en vidunderlig bil ingen tvivl, men intet overgår en civic i mat rød fra 97! Den skal aldrig sælges smiley

  • #41   27. jun 2013 @Chris.

    Du har virkelig fattet begrebet komfort smiley vi er 100% enige. Hvor er det dejligt at hælde en sjat kold kaffe ud i resterne af en gulvmåtte, for at få plads til en sjat lunken fra om morgenen smiley vel vidende at man endnu en dag har sparet 200,- på den nødvendige daglige transport smiley


  • #42   27. jun 2013 lol.. lol
    han køre dyr AUDI nu...mener jeg det er..


    smiley :)
    mvh


  • #43   27. jun 2013 Busa. Audien er solgt igen til fordel for en nyere Passat. Der var for meget bøvl med Audien. Og sådan en A6 2.4 benziner med multitronic går altså kun omkring 8 på literen med mig bag rattet. Så videre med den .

  • #44   27. jun 2013 ok... kunne bare huske der var noget med en Audi...
    ja det kan hurtig koste at køre bil med en god motor..

    jeg kan Absolut også se på mit benzin regnskab,
    at jeg har solgt min Mercedes. S .klasse 4,2 liters v8 . . men det var sgu en dejlig bil at køre i.. jeg savner bilen, men jeg savner ikke, at skulle betale alle de penge til den..

    smiley smiley
    mvh


  • #45   27. jun 2013 God motor. Det kan ikke være Audien du taler om der. Mere fejlbefængt pis skal man da lede længe efter. Der var seriøst noget konstant . Heldigvis havde jeg da så ikke pungen oppe en eneste gang . det lod jeg forhandleren om. Men MEGET trættende i længden. Det eneste jeg savner ved den er ture i mørke . der var VILDT mange dimser der lyste alle steder i bilen :-).

  • #46   27. jun 2013 Hold da kæft Busa... Du kan jo flytte ind på Linsepigens strip klub for brændstof besparelsen smiley

    Tænk at blive forsigtig vækket af et par morgenfriske silikone babser hver morgen smiley


  • #47   27. jun 2013 Chris..
    sikke da noget trals pis, med sådan en bil du der har haft ....

    ...........


    men
    Den af min , den kørte bare ..

    Brian.


    ja der er blevet lidt mere at rutte med..

    men patter har der ALTID været til.... smiley smiley


    mvh


  • #48   27. jun 2013 Kia Cee'd SW 1,6CRDi
    Du kan finde dem med fabriksgaranti til de penge du snakker om, og uden at de har rundet 100.000 km.


  • Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #49   27. jun 2013 Havde en Focus (C-max) tror jeg den hed, som lånebil. Den kan godt flytte sig, det der DuraTorq er ikke helt skidt.

  • #50   28. jun 2013 Jacob H - Ja, men jeg kommer til at køre på den gode side af 30k km om året - og ¨å er der ikke langt til de 150k km som garantien dækker. Så skal jeg i stedet have Hyundai. Og det er sådan en jeg har nu - en i30 fra 2008. Og den er konen ikke så glad for at køre i. Hun synes ikke at udsynet er ret godt, og jeg er tilbøjelig til at give hende ret.

  • #51   28. jun 2013 Her er en langtidstest af VW's 2.0 tdi, I Tyskland kalder De den for "den evige patient" Det med at VW laver god kvalitet er vist kun noget de selv syntes. Har selv haft tre VW'er i min tid og det har været de argeste lorteslæder jeg har ejet.

    http://www.autobild.de/artikel/dauertest-vw-passat-variant-2.0-tdi-785569.html


  • #52   28. jun 2013 Jeg ville holde nallerne fra VW´s 2.0TDi men den gamle 1,9´er uden pumpe/dyse teknik, det er ren Duracell-kanin ;0)...

    Havde på et tidspunkt en Touran med den ovenbstående 2.0TDi´er pyha den drak 1 lolie for hver 5000km.... godt det bare var en firmabil


  • #53   29. jun 2013 Det er vel mere eller mindre kendt at vw 2.0 TDI er noget skidt! Dyser turbo og topstykke der revner efter mange km.

  • #54   29. jun 2013 Offslow - det var kun de første 2,0tdi motorer de kom ud med, og i dag er det jo commrail de køre med og det virker altså smiley

    Jeg har selv altid været en ren vag mand, men i dag må man altså sige at langt de fleste bilmærker er kommet rigtig godt med, nok af den grund at man låner mere og mere fra hinanden. Tag bare Alfa - har aldrig haft et godt ry, men med Fiat's (så vidt jeg husker) JTD motorer er de kommet godt med på banen igen, specielt 1,9jtd'eren 150hk.


  • #55   29. jun 2013 Ja det skiller et sted, der er noget med motorkoderne der afslører. Og ja de nye common Rail fra vag går godt, har ikke hørt noget skidt udover det sædvanlige bøvl med egr ventil der stopper til. Men den kan da lukkes. Vi har i husstandene en 1.6 TDI, den er vi meget godt tilpasse med og har kørt 50000 problem frie km. Jeg valgte 1.6 pga pris også var der også fartpilot i std.

  • #56   29. jun 2013 Jeg kører i en Seat Ibiza 1.2 TDI Ecomotive (Seat udgaven af Bluemotion = samme teknik) og den er jeg satme glad for.

    Den er opgivet til at kunne køre 29.6km/l eller sådan noget. Jeg køre selv ca. 25km/l ved pæn kørsel (by/landevej/motorvej) og jeg har haft den helt oppe på 31km/l ved ekstremt pæn kørsel.

    Plads er der ikke alverden af, men du kan jo evt. finde den på gule plader hvis ikke du er afhængig af de ekstra sæder.


Kommentér på:
God dieselslæde til rimelig pris?

Annonce