{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
27.527 visninger | Oprettet:

Scooter (30kmt) hjælp til køb ! {{forumTopicSubject}}

Her er jeg på totalt bar bund så jeg håber der sidder en tidligere scooter-nørd der kan hjælpe mig :-).

Min knægt er nu færdig med sit knallertkørekort og hans fødselsdag er tæt på. Derfor var tanken at give ham en scooter. Jeg er så bare fra tiden med gearknallerter så mit kendskab til scooter kan ligge på et meget lille sted.

Jeg har pendlet lidt på DBA og der er en del ret nye til omkring de 4500 kr (2009-2012 modeller). Det virker jo pænt billigt. Men er det fordi det er noget bras ??. Baotian og hooper og den slags navne !.

Og bør man kigge efter 4-takts motor eller 2 Takts motor


Hjælp mig !!! smiley .


Stilrent design
Er du på udkig efter en ny bil? Så ta et kig på Peugeot 108. Den lille mikrobil har et stilrent design og udstyret med højteknologi. Find mere end 100 brugte Peugeot 108 på Bilhandel.dk

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Scooter (30kmt) hjælp til køb !
  • #1   13. jul 2013 2-takt og hold dig væk fra øst-scootere med undtagelse af de japanske

  • #2   13. jul 2013 Kan du nævne de mærker der er værd at se på måske.

    Og hvorfor 2 takt ?. Det har da ellers alle dage været det man skal skrue mest i hen af vejen .



  • #3   13. jul 2013 man har lavet 2 takt scootere i mange år, og det holder.

    yamaha, suzuki, aprilia osv

    Kopi scootere som PGO kan også godt gå an som et billigere alternativ. De skulle være lidt bedre end de andre øst scootere.


  • #4   13. jul 2013 kinesiske 4-taktere kan være noget skrammel af rang

    yamaha eller aprillia var nok mit foretrukne


  • #5   13. jul 2013 Jamen fint så er jeg da lidt på vej. Der bliver kigget igen igen :-).

  • #6   13. jul 2013 Nu har jeg arbejdet med scooter i 7 mdr imens jeg er igang med min uddannelse som mc mek.

    Gode råd fra mig.

    Hold dig langt væk fra:
    Generic. Hooper. Baotia. Kymcho og andre fra kina land.

    Honda har lavet en 4 takter med elektrisk indsprøjt og den køre som en drøm. Men nok ikke en for en knægt på 16.

    Skal det være med gear er der aprilla som laver en fed motard og derbi sender som osse er en fed maskine.

    Uden gear er der. Yamaha. Aprilla. Piaggio. Peugoet som er fantastiske mærker og holder godt.

    Men kig evt her. www.bbmotor.dk se hvad der er af udvalg


  • #7   13. jul 2013 Tak for dit indspark Sebastian .

  • #8   13. jul 2013 Så lidt da. Hjælper gerne hvor jeg kan

  • #11   13. jul 2013 PGO er på , trods af at blive lavet i taiwan eller kinøjsien , et fornuftigt bud så længe de er registreringspligtige , dem før døjede med dårligt ledningsnet der smeltede eller brændte når det lige passede dem

  • #12   13. jul 2013 Drop scooteren, giv en bankbog med start til opsparing til en mc, det skal kan jo alligevel have om et par år smiley

  • #13   13. jul 2013 Opsparingen er der også. Den er en bonus til han skal ha` mc :-).

  • #14   13. jul 2013 Super

  • #15   13. jul 2013 Sebastian.. Det er ikke helt så sort og hvidt.. Feks. Kymco er generelt hammer gode scootere der kører godt.. Jeg tror heller ikke den er rent kina.. måske Taiwan eller sydkorea. Men jo.. nogle af kineserne kræver mere vedligehold end de fleste andre scootere..

  • #16   13. jul 2013 Når vi er blevet enige om at undgå de dårlige mærker ( de fleste er nævnt, kan tilføre cpi,genetic og alt det andet lort som jem og fix og T Hansen langer over disken)

    Så mener jeg at det vigtigste er at finde en scooter som ikke er forskruet. Om det er en Peugeot eller Yamaha er knap så vigtig, find en nyere std, og hellere en som pigen har ridset lidt, end en som knægten har skiftet variator på smiley


  • #17   13. jul 2013 Brian. Den del kan jeg love dig for at jeg er opmærksom på. Jeg ved jo godt hvem der kommer til at skrue på lortet fremover ! .

  • #18   13. jul 2013 Rieju rs2 smiley


    profilbillede
  • #19   13. jul 2013 Så bliver det vel ikke meget mere kina :-).

  • #20   13. jul 2013 Havde selv en Honda X8R for mange år siden...den var bare hammer lækker og køre på, plus den STORE fordel at den havde gennemgående Alustel, som gjorde den meget mere stiv, en de billige stålstel....En jeg kender er cykel/scootermek, gennem mange år og spurgte ham hvad man skulle vælge hvis de bare skulle du uanset pris...og det var så hans bud.....de er også til at komme til for billige penge brugte nu


    profilbillede
  • #21   13. jul 2013 Jeg har solgt scootere og mc indtil for få år siden. Vi solgte 200+ scootere om året. Mest solgte mærke var PGO fra Taiwan, som jeg til enhver tid ville vælge, hvis jeg selv skulle have scooter. Andre nævner 'japanske' mærker, Suzuki og Yamaha. Af navn er de japanske, men stort set alle deres modeller er fremstillet andetsteds, f.eks Yamaha'erne kommer fra Frankrig og Suzuki fra Spanien. Oprindelsesland er et vidt begreb i dag. Kymco, som importeres af Honda mc importøren, kommer fra Taiwan og er også ganske gode. Som MJ nævner, kan du finde masser af billige stumper til PGO. Held og lykke

  • #22   13. jul 2013 Chris,

    Peaugot streetfighter er et godt valg eller pgo. Som Brian siger t-hansen scooter og diverse. Når det er sagt så har jeg en gigantco 30 knallert fra t-Hansen, visste ikke bedre da jeg købte den brugt. Har kørt på den lidt men har problemer med lader, hvis det er noget i vil rode med er den til afhentning gratis, bare ring til mig.


  • #23   13. jul 2013 Rieju mener jeg er en fabrikant fra Spanien og de bruger yamaha motorer, de var ekstremt populære for 5-6 år siden i Danmark, ved ikke om de stadig sælges i landet smiley

    - Hvis det skal være med Gear så kig efter Derbi Senda, Aprilia SX eller en Suzuki RMX/SMX evt yamaha tzr?, de skal dog helst rende lidt hurtigere end 30ellers er det for træls at skifte gear hele tiden hehe smiley

    Aprilia Rally, Sonic, SR.
    Yamaha Jog R
    Honda SFX
    Peugeot Speedfight
    Piaggio NRG(Var/er vist med den kraftigste motor ab fabrik)

    SIkkert mange flere, men hold dig til 2 takt


  • #24   13. jul 2013 Chris. Dækmontør / RPM-Racing .
    Rs2'eren har en kvalitets motor og kan gå utroligt stærkt standard


  • #25   13. jul 2013 Hvis du skal ha brugt scooter så ville jeg vælge en honda sfx de kører altid og kører bare rigtig godt og stabil. Ellers pgo piaggio Yamaha. Men ikke noget Kina for din egen skyld.

  • #26   13. jul 2013 Gå ikke bare efter hvad fabrikant det er.
    Godt nok laver Yamaha nogle fine motorcykler, crossmaskiner osv.. men når det kommer til deres scooter, som en Jog R, så får knægten da en scooter med et fint udseende, men en PGO hot 50 (til billigere penge) holder 10 gange bedre, SELVOM det er taiwan som folk nu kalder det (yep, kæmpe erfaring på lige det område ;))

    Men hvad vil din knægt blive glad for? Jo, ser du. Det er et godt spørgsmål.

    Jeg fandt en billig hot 50 med 12'' fælge (du ved, de sorte med orange klistermærker og orange fælgbånd)

    Ikke lige min i linket, men 100% identisk når det handler udseende.
    http://scooter2.webgallerier.dk/galleri/488/628/471/2439857-pgo-hot-50-sp-12-alu-6-eger-

    Lad vær og skru i den, sørg for og pas den ordentligt, og så vil du have en scooter i meget meget lang tid. Ikke nok med at den har et ''voldsomt'' optræk (når man tænker på den er standard) så får du også en maskine son er billig i reservedele og hvor der vil være reservedele og finde overalt.

    Udlempen ved scooteren er at den er så nem og stjæle, der er så mange af dem, og bliver den stjålet, så kan det koste 500 kr for tyven og finde et lovligt stel, og så smide det hele over på et andet stel på en eftermiddag.

    Men handler jo bare om at han køber nogle gode låse (som jo helst ikke skal være dem til 99 kr i thansen)

    Men ellers er der et hav af mærker og modeller.

    Jeg gav 4500 for den her.
    http://scooter2.webgallerier.dk/galleri/488/628/471/2439857-pgo-hot-50-sp-12-alu-6-eger-

    Som jeg nævnte tidligere, ikke den på billedet, men samme model og fra samme fabrikant, som var fra 2011 og forsat med garanti på endnu og med alle papirer.

    Fik den dog billigt og tjente 2000 ved et senere salg på den smiley

    Det mit bud på den bedste knallert (til prisen) som du kunne købe til din søn.

    Var dit budget lidt højere så var der andre jeg ville foreslå. smiley


  • #27   13. jul 2013 Hans. Et flot tilbud må jeg sige. Dog har jeg ikke hverken tiden eller lysten til at rode med noget defekt pt. Men ellers mange tak for tilbuddet.

    Jeg takker mange gang for jeres råd ,og har allerede fundet mig et rimeligt udvalg af de nævnte ok mærker der skal kigges nærmere på . Tak for hjælpen


  • #28   13. jul 2013 PGO hot 50 har jeg også fundet et par stykker af. Lidt aprilla og peogeut (staveplade til den franske søges smiley ) Det er dem jeg starter med at få kigget nærmere på .

  • #29   13. jul 2013 Hvis du kan finde en fin peugeot speedfight 2 til dit budget, og den ser ud til og være i fin stand, så synes jeg du skal hoppe på den. Hvor pæn stand den er til den pris ved jeg selvfølgelig ikke, men det er en maskine som bare kører som den skal, fint udseende og alle pengene værd (yeps, har ejet 6-8 stykker af dem) smiley

  • #30   13. jul 2013 peugeot speedfight 2 ligger der 2 stk af under udvalgte smiley

  • #31   13. jul 2013 Og også en Peugeot TRK fra 2010. Er det også en ok maskine ?

  • #32   13. jul 2013 TKR har samme motor som en speedfight 2, så den køber du også bare smiley
    Det er kun udseendet der er forskelligt på dem smiley


  • #33   13. jul 2013 Super. Tak for info .

    Over and out for i dag herfra smiley


  • #34   13. jul 2013 YamahaTZR 50 - så tror jeg du er hans helt i et godt stykke tid smiley

    profilbillede
  • #35   13. jul 2013 Køb en elektrisk, det er meget smartere, og holder bedre osv.

  • #36   13. jul 2013 Piaggio-Gilera.

    Køb evt en billig brugt scooter MED skrammer først, og planlæg at sælge den om et halvt år.

    Det er nemlig inden for første halvår at man lægger den ned et par gange, glemmer skivelåsen, parkerer den et udsat sted osv osv smiley

    Og scooteren trænger alligevel til service efter det halvår, så det kan man spare væk og bare sælge den.

    Hellere en 15 år gammel scooter med nypris på 18000, end 5 år gammel med nypris på 7000!

    Piaggio Gilera er det bedste kram.


  • #37   13. jul 2013 jep hold dig fra navne du ikke kan udtale haha.
    men hvis knægten skal have en scooter er det ikke kun holdbarhed der dur, den skal osse være cool....
    aprillia sonic
    Yamaha jog
    er nok de 2 som knægten, og dig selv hvis du skal skruge i den bliver mest glad for det er lidt de "seje" modeller

    http://www.dba.dk/aprilia-sonic-2005-9000-km/id-92023039/

    http://www.dba.dk/aprilia-sonic-00-55xx-km/id-91956277/

    http://www.dba.dk/yamaha-jog-r/id-1002043114/



  • #38   13. jul 2013 men en ting man skal være meget opmærksom på er, det er ikke alle knægte på 16 år der har lært hvor meget de forskellige gevind kan spændes så ligeså snart man kan lugte klamhuggeri så stop dig selv der er virkelig nogle der er forskruget

  • MadsBh
    MadsBh Tilmeldt:
    jan 2005

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 29
    #39   14. jul 2013 Hold dig fra PGO. det er for meget bøvl med blokken.

    Gilera Stalker.
    Yamha Bws.
    Kymco Agylity 4T

    Dem har jeg godt erfaringer med.

    Jeg har lige nu en Peugoet TKR Furious. Også en super maskine.



    Så kort sagt.
    Hold dig til et kendt mærke.
    Peugeot, Gilera, Yamaha osv. osv.
    Og køb ikke af en ung knægt.


    Stalkeren er de ungers valg.


  • #40   14. jul 2013 Piaggio, Gilera alt med Piaggio motor generelt.
    Der var stor diskussion dengang jeg kørte på knallert, der er 2 lejre hyper 2 blokken (piaggio) eller mineralli (yamaha, pgo (kopi), aprillia) ville aldrig røre ved de billige 4 takter selvom min lillebror var utrolig heldig med sin monkey bike.

    Skal den tunes chris ? (Hvilket har ret meget at sige)


  • MadsBh
    MadsBh Tilmeldt:
    jan 2005

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 29
    #41   14. jul 2013 Ellers så køb min for 8000kr
    Har lige fået autolakeret skjoldene. Og jeg garantere at den køre smiley
    Nye indfarvede led blinklys, indfarvet led baglygte + led pære, led i frontlygten, nyt bartstyr osv.


    http://www.scootergalleri.dk/galleri/294720-peugeot_tkr_furious_


    profilbillede
  • #42   14. jul 2013 pgo= P olitiet G riner O sse

  • #43   14. jul 2013 Da jeg fik knallert var en Piaggio Nrg rimelig hip! smiley ellers er der jo også fz50 som ALDRIG kan slåes ihjel smiley

  • #44   14. jul 2013 Madsen. Tak for tilbuddet men ellers tak. Det er hans første og jeg kan godt huske min egen knallerttid = den behøver ikke at være alt for fin til at begynde med :-).

    Om den skal tunes. Hmmm igen husker jeg jo godt min egen tid på ryggen af knallert. Så jo der skal vel pilles en SMULE. Evt fjerne den skive der ses ofte. De 50 - 60 kmt er rigeligt.


  • #45   14. jul 2013 Jeg kørte på puch maxi i min knallert tid. Det meget federe at have en puch end plastik knallert smiley

  • #46   14. jul 2013 og lige en indskydelse , Rieju er faktisk spansk smiley

  • #47   14. jul 2013 Maxièn var faktisk også min første tanke. Dem har jeg også selv haft nogle stykker af og dem ville jeg da vide hvordan var bygget op . Men jeg har en stærk fornemmelse af at det ikke lige er DET for knægten :-).

  • #48   14. jul 2013 Hvad er knægtens interesse så ?

    noget han brænder efter ?


  • MadsBh
    MadsBh Tilmeldt:
    jan 2005

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 29
    #49   14. jul 2013 Det er bare iorden, og forståligt nok smiley

    Men hvis du vil være sikker
    Så er det en Gilera Stalker er super valg

    Som sagt så bare hold dig til de kendte mærker, så går du ikke galt i byen.


  • #50   14. jul 2013 Han brænder som sådan ikke rigtigt efter noget særligt (tror heller ikke at mc vil være ham senere) smiley .

    Men når vi har kigget på knallert så kan jeg godt fornemme at det gerne måtte blive en "pænt indpakket" scooter . Noget som alle de andre har er det vist :-).


  • MadsBh
    MadsBh Tilmeldt:
    jan 2005

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 29
    #51   14. jul 2013 Så er det en Stalker du skal finde smiley

  • #52   14. jul 2013 Som MadsBh skriver.. Gilera er en god scooter,, jeg havde selv en Runner SP50 den kørte jeg 23.000 km på 2 år.. smiley dejlig komfortabel maskine.. Og så er der 12 litters tank på! Selv med en god gang tun gik den 200 km på en tankfuld.. Uden tun faktisk det dobbelte...

  • #53   14. jul 2013 Havde også en runner, men hvor stor er knægten ?
    Hvis du bare vil pille skiven ville jeg tag en hyper 2 motor blok, de køre ca. 60-70 med pillet skive og så længe du holder resten standard køre de i en uendelighed.


  • #54   14. jul 2013 PGO er ikke nogen kopi af Minarelli.

    PGO, Gilera, Yamaha og Beta er nogle af det gode mærke. En PGO Hot 50 er utrolig solid hvis ikke de bliver vold kneppet til 70cc cylinder og 21mm karburatore. Min gamle havde kørt 11000km og køre stadig som en drøm


    *-_ MadsBh _-* DK-EVENT.DK Fotograf

    Du siger der ikke er andet en problemer med blokken? Nu køre en TKR med Morini motor er det er langt fra det bedste smiley


  • #56   14. jul 2013 Min fejl. Blandede Suzuki sammen med peugoet.
    Men en Peugeot motor er stadig noget lort ligesom en PGO motor (hvis det bliver tunet)


  • #59   14. jul 2013 Kan anbefale en Yamaha NEO's.

    Den er OK stor. Kører PISSE godt når du lige hiver skiven ud og smider en uoriginal udstødning på. Udover det så har den et ENORMT hjelmrum hvor der faktisk kan være en hjelm, hvilket der ikke kan i så mange andre scootere..


  • #60   14. jul 2013 Er en Piaggio Fly 30 4Tempi en 4-takter ?. Og ville det være et godt valg ?.

    Eller er Peugeot speedfight 2 et bedre valg ?.


  • #62   14. jul 2013 Okay. Dem jeg er faldet over er årg 09. Er det problemerne ?

  • #64   14. jul 2013 Super. Og på trods af at der hele tiden er sagt "køb 2-Takt" så er det et okay valg med den her som så er 4-takt . Korrekt forstået ? .

  • #66   14. jul 2013 Tak for god info .

  • #68   14. jul 2013 En af grundene til der er blevet sagt "totakt" så meget herinde, er vel at vi her i danmark kender til et væld af kvalitets totaktere, og der næsten ikke findes andre 4-taktere end de nye med nypriser på under 10'000.


    Jeg skulle selv have scooter her til starten af sommeren, men jeg gik altså efter en 4-takter.

    De sviner meget mindre. De larmer meget mindre.
    Hvilket ellers er de to eneste store minusser ved en 50cc scooter smiley

    Hvis du kan få fingrene i en kvalitets 4-takter, så gørdet gørdet !!

    Forresten.
    Kymco er IKKE at forveksle med kinaskrald.
    Agility 4t er en fin 50cc i forhold til thansens topmodeller (til 8000......)
    Men Kymco er stadig discount i forhold til piaggio/gilera smiley

    Piaggio fly 4tempi er en helt overdrevet fornuftig første scooter!!
    !!!!!!!!

    Peugeot speedfight... Jeg tror man får mere ud af en speedfight hvis man har lidt erfaring..

    Speedfightens fordele i.f.t piaggioen er ikke af praktisk karakter. Overhovedet.

    Den kommer væsentligt hurtigere rundt på en go-kartbane, men når man skal køre over kantsten, og have baggage med o.s.v. tror jeg piaggioen er "hurtigere" smiley

    Speedfighten vil være ideel som scooter #2.
    Lidt mere power, lidt skarpere styreegenskaber, lidt mere styling smiley

    heh, jeg får helt lyst til at være knægt igen og opleve "mit første køretøj" smiley


  • #69   14. jul 2013 Hvis man skal have en 4takter så gå efter en Honda Zoomer. (mener jeg den hedder) som koster 20.000 fra ny. Yeps, en knallert som ikke ser ud af meget og mange synes er grim, men for pokker den kan blive fed og den køre fedt, og så er det jo langt bedre kvalitet i forhold til kymco osv.. som er 4taktere

    Men så findes de så også kun som 45er smiley


  • #70   15. jul 2013 tror det er overkill og smide en 4 takter til en 16 årig knægt!

  • #72   15. jul 2013 Sidste nyt.

    Efter nøje overvejelser har jeg nu låst mig fast på en Peugeot speedfight 2 WRC fra 2007.

    Så kan knægten vel ikke klage over at den ikke er "sej" nok. selvom han siger han er ligeglad med den del .
    Og så ER 2-takter lidt nemmere at skrue i når der skal skrues.

    Prisen er jeg fint tilfreds med også . Jeg kan hente den for 3500kr . Der skal skiftes en ventil i forhjulet da keglen er knækket. Men det kan jeg heldigvis selv klare. Ellers virker alt som det skal og den starter og kører fint.

    Tak for jeres hjælp. I står nu ALLE til ansvar for at lortet holder smiley .


  • #73   15. jul 2013 ja hvad skal man sige ? den er fransk smiley

    gazz , gl med den , til den pris kan det da ikke være helt galt smiley


  • #74   15. jul 2013 Ja hvad skete der lige der !. Første franske kørertøj uha uha uha :-).

    Det burde ikke gå helt galt med den pris nej.


  • #75   15. jul 2013 Købte en 207 wrc '06 i '09 til knægten, pillede skiven ud, og så kørte han 9000 problem frie km på den..

    Hvis ikke jeres er med peugeots lås ( den man propper ind i stellet) så skaf en, den er guld værd. Og selvfølgelig en tracker smiley

    Held og lykke, det er sgu en fin maskine smiley


  • #76   15. jul 2013 Her finder du da maskinen over dem alle !
    http://www.puchklub.dk/


  • #77   15. jul 2013 Den har lås man propper i stellet. Og alarm og skivelås. Men ja en tracker er nok en god ide også.

    Jan . for sent :-).


  • #78   15. jul 2013 Jeg havde en PGO PMX Sport, og der var aldrig noget med den. Den generelle kvalitet på den virkede også højere end den Gilera Stalker min bror tøffer rundt på nu.

  • #80   16. jul 2013 RC51 kender du offtopic ?

  • #82   16. jul 2013 RC51, mange her inde kommer fra en scooter før mc, det var jo trinnet til at rykke op.
    Folk er blevet mere modne og kan se tilbage på gode og dårlige valg, imodsætning til scootergalleri, derfor er det et godt sted at spørge efter hjælp.
    Derudover er det altså nemt at springe et emne over hvor der står 30 scooter...


  • #83   16. jul 2013 Rc51

    Hvad med at du bare holdt kæft og slog off topic fra? Så vil du dermed kun se MC relaterede indlæg her på motorcykelgalleriet.

    Jeg VED at de fleste på 18-25 år herinde og på bilgalleriet, selv har været i faget for ikke så længe siden, og MÅSKE stadigvæk ER i faget, og derved også kan give lidt ud af deres viden omkring knallerter.

    Ja, selvfølgelig kunne han havde oprettet tråden på bilgalleri, men så kommer der måske misvisende svar fordi folk derinde kan lide en yamaha Jog R hvor speedometeret går i stykker på ret hurtigt (elektronisk) og som i det hele taget ikke holder særlig godt. Ja, den har fedt design, men det er fandme også det eneste. Og hvis trådstarter så blev overbevist om at det skulle være en jog r, fordi folket derinde kan lide den, så havde han jo skulle fortryde senere hen.

    Så det bedre for trådstarter og vide fra en 22 årig fra motorcykelgalleriet, som måske stadigvæk <b>ER</b> i faget, og som har været det siden an var 14-15 år, og derved har fået en masse erfaring fra de forskellige maskiner.

    Og derfor har han ret til og poste det herinde, især når det er i off topic.


    Klager du også over når folk søger gode steder og tage i byen?
    Eller er det noget andet, for der har vi ikke lige et galleri hvor man specifikt kan få svar på det henne, udover BABOOM måske.

    Drop klynkeriet og slå dit off topic fra hvis du kun vil se noget motorcykel relateret


  • #85   17. jul 2013 Bonderøv, siger Østjyden til den Nordsjællandske. Godt gået mester smiley

  • #86   17. jul 2013 Rc51. Jeg er da frygtelig ked af at du har måtte tvinges til at kigge i en tråd du ikke har interesse i . Jeg kan godt se at det virkelig ikke er fair.

    Eller VAR det tvang ?. Eller måske bare nysgerrigheden der ikke kunne styres ?.
    Eller måske bare en oplagt mulighed for at få lov at kaste lidt galde af sig.

    Så længe offtopic er et faktum på siden så kan du kun forvente at der bliver taget brug af den. Du KAN så selv vælge om du vil ha` mulighed for at læse/se disse indlæg. Det er bare ind på din konto og få det ændret hvis det piner dig SÅ meget.

    INGEN kunne være i tvivl om dette emne i forhold til overskriften er jeg ret sikker på. Så hvad er problemet lige.


  • #87   17. jul 2013 Og hvorfor kaste med sten når du selv bor i et glashus
    http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/Off-Topic/193499-psg___barca


  • #89   17. jul 2013 Nogen mennesker gør det flovt at være østjyde...Og andre udelukker muligheden for at flytte til nordsjælland smiley

    Forstår bedre og bedre de hjemløse smiley


  • #92   17. jul 2013 Det slog mig lige at det da er sjovt en "off topic" tråd "løber af sporet" smiley :)

    Civilisation = radius på 20 km fra døgnåbne cigaretsælgere smiley


  • #93   18. jul 2013 sikke en hyggelig tråd det da har udviklet sig til, skåler da lige engang med rc51, og giver en bidrag smiley

    Som der skrives ovenfor så er der mange hot50 i DK, men det er også det fortrukne for tuninger og smader knallerter, derfor er der stor risici for at finde en totalt smadret hot50.

    personligt kan jeg anbefale Jog R, Gillera Stalker, Aprillia SX50, Gillera RCR, Derbi Senda, suzuki smt samt suzuki street magic,

    har haft alle sammen, og det er gode kvali maskiner, men hvis det er noget dagligdags maskine ville jeg smide en tusse eller 2 mere efter en scooter og købe en http://www.dba.dk/yamaha-jog-r-03-24000-km/id-91919786/

    "husk at den sælger for 4000 kr. om 3 år hvis den kører, selvom den har gået 50.000 km. Der er bare en ung der køber den, drejer speedo tilbage, og sælger den for 5000 smiley "


  • #94   18. jul 2013 Er selv en del af "scooterfolket".

    Jeg synes alt andet en gearknallerten er helt utroligt grimt, ved godt at gearknallerter er dyrere, men en SX 50 er nok den lækreste knallert man kan få, se bare her:
    Køb en lidt ældre af dem, det bliver ikke noget han fortryder.

    http://www.scootergalleri.dk/galleri/322193-aprilia_sx_50


  • #95   18. jul 2013 Der er som skrevet længere oppe handlet . Det blev en speedfight 2.
    Og han har idag fået den. Glæden var stor heldigvis :-).

    I MIN forskruede verden findes der nu kun EN knallert der virker og det er en Yamaha 4 gear. Gerne en af de tidligere modeller med drejeventil frem for membran. DE kører sku godt. Men den slags er jo ikke for nutidens unge :-).


  • #96   18. jul 2013 og dem der er hele koster kassen smiley

  • #97   18. jul 2013 JA !!!!. Det er sygt så dyre de er. Faktisk er selv de kneppede i høj kurs.
    Man skulle ha` beholdt dem man selv havde da man var knægt :-).


  • #99   19. jul 2013 Hvis pointen er at "det er okay at du laver off topic emner der på ingen måde har relevans til mc men andre ikke må " Så kan jeg godt følge din pointe. Ellers kan jeg ikke.

    Puch Monza med stjernefælge. Tjaaa det er vel fint nok hvis man vil nøjes.

    God tur på din Puch . Hov, honda mener jeg smiley


  • #100   19. jul 2013 Kreidler 5 gears:)

  • #101   19. jul 2013 HAr selv arbejdet utroligt meget i scootere.. har vel eget en 10 stykker vel jeg skyde på. Af alle dem jeg har haft, så var Yamaha Jog R klart den bedste.

    Et andet godt råd. Hold dig fra alle de mindre scooter modeller. Du skal have fat i dem 12'' hjul, de er LANGT bedre at køre på, end dem med 10'' hjul! Specielt hvis man gerne vil lidt ned at ligge i svingene smiley



  • #102   19. jul 2013 Nå... skulle nok have læst tråden til ende smiley

    Men en Speedfight er bestemt også et rigtig fornuftigt valg. Den skal han nok få meget glæde af.


  • #103   20. jul 2013 30 Km/t scooter har jeg aldrig haft noget med at gøre, men som det fremgår af billedet her til venstre, så er jeg den lykkelige ejer af en SUZUKI BURGMAN AN 400 K8 og den er med Aut.gear, så det er bare at vride håndtaget til den meget hurtigt når max topfart, det er jo nemt, og det holder bare, så derfor vil jeg helt klart sige køb en Suzuki, og vel at mærke af en forhandler, så du ikke får købt noget der er varmt.
    Men se dig omkring hvad der er af den slags og årgang, derefter går du på nettet og finder samme årgang,og sammen lign så de to med diverse eks. lygter, for på denne måde kan du se om du bliver snydt med årgangen.
    Og da' en sådan scooter er nem at få til at køre noget hurtigere, så vær over ham, for det er meget farligt at køre så stærkt på sådan en lille scooter, og det er MEGET dyrt når politiet står der og må fortælle ham at den kører for stærkt.
    God vind frem over.


  • Bent Michael N
    Bent Michael N Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 2
    #104   21. jul 2013 Speedfight 2 er et rigtig godt valg. Da den laves i 3 identiske versioner til henholdsvis 30, 45 og 100 km/t, er bremser med mere dimensioneret til 100 km/t på alle 3 modeller. Et godt råd: Brug aldrig skivebremselås. Hvis du glemmer den, smadrer den speedometerdrevet og kablet. Det koster mindst 1500 kr. på værkstedet hver gang. Jeg har haft en 45 version i mange år. Jeg var rigtig glad for den. Nu er den dog blevet opgraderet til en Suzuki Burgman AN 400.

  • Tobias M
    Tobias M Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #105   14. sep 2015 Jeg har en Generic trigger som du kunne være meget meget velkommen til at købe af mig. Den er standard dog kører den 60. Altså den der generic trigger er bygget med en begrænsning i gearkassen som bare består af en enkelt lille skrue. Men den er ikke længere end at sætte den tilbage i. Er dog i den situation at den blev stjålet fra mig i slutningen af August, men har nu fået den tilbage. Er meget utryk ved at køre rundt på den her i omradet fordi tyven kender min adresse og han bor meget tæt på. Men i det at den er blevet stjålet er den blevet ret rippet af kendetegn. Der er ingen sideskjolde og speedometer og lign. er blevet taget af. Hvis du er interreseret kan du emaile mig på tobiashjort98@gmail.com og for lige at få det der ud jeg vil være meget realistisk med prisen da jeg godt er klar over der skal bruges lidt penge på at få den til at se ny ud. men den kører stadig helt perfekt

  • #106   14. sep 2015 Tobias. Dette indlæg er fra 2013, så jeg har for længst fundet det jeg skal bruge.

  • #107   14. sep 2015 Du er sgu da helt umulig at hjælpe med den fart du har på Chris smiley smiley smiley

  • #108   14. sep 2015 Ja det går sku stærkt smiley

Kommentér på:
Scooter (30kmt) hjælp til køb !

Annonce