{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køre langt for et detidsarbejde?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.716
    #1   19. jul 2013 Det kommer helt an på hvem man er og hvor desperat man er.

Jeg har aldrig haft problemer med at finde arbejde i et område som er nærmere end det.

• #2   19. jul 2013 Jeg og flere kører mellem 60-70 km fra esbjerg til billund

• #3   19. jul 2013 jeg kører 50 km hver vej for et deltidsarbejde smiley - Det gør mig nu ikke så meget i det her vejr smiley

• #4   19. jul 2013 Simon

Men er det deltid eller fuldtid?

Deltid kunne jo være så meget som 35 timer om ugen (fuldtid er jo 37) og derved kunne det måske også betale sig. Men nu tænker jeg deltid, som 15-20 timer om ugen osv..

• #5   19. jul 2013 Kørsels fradraget er jo det samme, om man man har fuld eller deltid?

• #6   19. jul 2013 Lenni

Og hvorfor tænker du kun lige på kørselsfradraget?

Det ændrer da stadigvæk ikke på den slid som bilen får, på den store rum tid du bruger frem og tilbage (jeg skal 20 km før jeg kan ramme motorvejen) og så generelt bare tiden du afsætter til og komme til og fra job.

Tænk at, hvis du tager til job og har 20 timer om ugen, så slider du den bil på samme måde, som hvis du havde samme distance til job, hvor du istedet havde 37 timer. Altså 17 timer mere og langt flere penge om ugen, som kan retfærdiggøre den slid som bilen også får smiley

• Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #7   19. jul 2013 Kommer det ikke meget an på om du vil jobbet ?

Står selv op klokken 3 om natten til lørdag (dog ikke imorgen), for at køre 25 km til fritidsarbejde. Hvor lønnen så er bedre end almindelige studiejobs. Det er så fordi jeg gerne vil tjene pengene og kan lide det.

• #8   19. jul 2013 51m0n53n

Jo, selvfølgelig gør det det.
    Men hvis man er arbejdssøgende og desperat, så tvivler jeg på at lige det job man finder, er et job man vil, men et man valgte fordi det måske var akut smiley

• Esben F
    Esben F Tilmeldt:
    sep 2011

Emner: 17 Svar: 451
    #9   19. jul 2013 Altså... Det er måske ikke drømmejobbet, men det er der vist ikke så mange der lander i din alder...
    Tag jobbet, kør på MC, så er det jo ikke transport frem og tilbage men ren hobby:-) du får endda tilskud i form af befordringsfradrag. I tiden til vejret bliver dårligt har du mulighed for at søge noget andet eller måske endda blive ansat på fuld tid.

• #10   19. jul 2013 Jeg kører pt 69 km hver vej, ( og nu kommer BUSA sikkert snart med en kommentar ) - og jeg bruger cirka 55 minutter på det.

Jeg er pt i et 3 måneders vikariat, til en ikke særlig imponerende løn.. Hvis jeg skal fastansættes efter de 3 måneder, så skal der dælme noget mere i godteposen..

jeg vil ikke bruge 2 timer om dagen, på at komme på et arbejde der er dårligt lønnen, hvilket jeg også vil kalde et deltidsarbejde.. Hvis du alligevel bruger transporttiden, så skal du da også have noget ud af det..

Er det for at få et job ? eller har du et andet deltids også ?

hvis man er desperat, er det jo altid en start, at få foden indenfor..

Jeg fandt nyt job på 2,5 uge, og jeg har ikke et specielt imponerende CV, faktisk kun 2 års erfaring indenfor min nye felt.

• #11   20. jul 2013 Kørsels fradraget er jo netop til for at "betale" slid på bil samt øvrige omkostninger?
    Slidet på bilen er jo lige stort uanset hvor meget man arbejder. Så derfor er det jo irrelevant om man arbejder 5 eller 50 timer på sin pågældende arbejdsplads. Det er nærmere tiden jeg ville spekulere over i den henseende.

• #12   20. jul 2013 hvis alternativet er arbejdsløs er afstanden ikke lige meget når den alligevel ikke er længere

• #13   20. jul 2013 Nu har de godt nok hævet fradraget til 2 kr pr. km, men det jo et fradrag, så reelt kun 80 øre pr. km udbetalt, dertil lige trække de første 24km af turen fra, samt benzin som koster ihvertfald 50 øre/km, så er der 30 øre tilbage.
    Jeg køre selv 120km om dagen, og med regnestykket over giver det hele 28kr om dagen til at holde bilen kørende, det rækker sgu ikke langt.
    Men mange tror kørselsfradrag er lykken når de høre nogle der køre langt

• Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #14   20. jul 2013 Lasse, det er nemlig et fradrag = noget du får uden at skulle betale skat af. Noget du trækker fra, før du betaler skat.

• #15   20. jul 2013 Hvis mit kørselsfradrag er fx 1000kr, er det jo ikke 1000kr de sætter ind på min konto, det er 1000kr af det jeg har tjent, som jeg slipper for at betale skat af. Så uden fradraget ville jeg stadig få de 600kr af de 1000kr, men med fradraget får jeg 1000kr. Så altså kun 400kr ekstra, ikke 1000

• #16   21. jul 2013 ja kørselsfradrag er sgu ikke noget man bliver rig af. kører selv de 245km om dagen og syntes ikke rigtig det hele kører rundt med bilen og fradraget angår

• #17   21. jul 2013 Husk nu på at kører du i en Audi A6 fra 2010 og kører 245 om dagen, 20 dage om ugen (5 hverdage x 4)

Alene det i sig selv er 4900 om måneden. Så kommer weekenderne hvor jeg tvivler på bilen bliver sat i garagen og man så benytter sig af cyklen.

4900 x 12 = 58.800.

Det er alene over 1 år.

Gang beløbet med 4 og så er du allerede oppe på 235.200 km over 4 år.

Hvor meget har din fine audi A6 fra 2010 så ikke tabt i værdi, kontra det som du har fået i kørselsgodtgørelse, plus de penge du har brugt til forsikring, vedligeholdelse (dæk, service, udskiftning af ting osv..)

Tvivler på at det kørselsgodtgørelse giver nok til det kæmpe værditab man vil lide under efter 4 års ejerskab af sådan en, med så langt til og fra arbejde. Og weekenderne er ikke engang medregnet, kun 20 hverdage om måneden smiley

Så der vil et dårligt lønnet deltidsarbejde med langt til og fra arbejde, ikke kunne betale sig. Så skal lønnen da godt nok være god smiley

• #18   21. jul 2013 Men om man arbejder 20 timer eller 40 timer ændrer jo ikke på hvor meget bilen bliver brugt/slidt. Det er der jeg vil hen.
    Har aldrig sagt at godtgørelsen skulle betale aafskrivningen samt vedligehold, men at den skal hjælpe med til det.

Kommentér på:
Køre langt for et detidsarbejde?

Annonce