7.660 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

rune j
rune j
Følger: 1 Emner: 17 Svar: 30

Hjælp, sælges uden plader?! Hjælp, sælges uden plader?!

Jeg står i den situation at jeg har en bil stående som er uden plader og skal synes inden der kan komme plader på. Den vil jeg sælge og jeg vil derfor høre hvordan det foregår når man sælger en bil uden plader og hvad jeg skal være opmærksom på. Hvis køber vil køre hjem i den, er det så muligt for ham at køre til skat og få lavet et par prøveplader selvom det er min bil?
Og hvordan vil det så foregå forsikringsmæssigt hvis han kører galt på vej hjem enten uden plader eller med prøveplader, når vi har lavet en slutseddel på købet?!? Har ikke prøvet at sælge noget uden plader før :)!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp, sælges uden plader?!
  • #1   23. jul 2013 Køber gir dig penge, du gir ham nøgler og reg. Attest... Slut...

Prøveplader skal bestilles ud fra reg. Attest, så det er nok nemmest du gør det..

Der er ingen forsikring på bilen når der ikke er plader på den...

• rune j
    rune j Tilmeldt:
    aug 2011

Følger: 1 Emner: 17 Svar: 30
    #2   23. jul 2013 Så jeg skal evt betale og bestille prøveplader på forhånd til han kommer og ser på bilen ?

• #3   23. jul 2013 Ja... Det er et par klistermærker til vist nok en hund...

• #4   23. jul 2013 men dvs. hvis han kører galt med prøveplader, så er der ingen dækning og føreren har erstatnings pligt?

• #5   23. jul 2013 og der følge ansvars forsikring med på de prøve plader..

det er jo lov pligtig .. og bla derfor man skal have plader...prøve plader på et køretøj bla her i landet. .
    mvh

• #6   23. jul 2013 men hvem/hvilken forsikring dækker så?

• #7   23. jul 2013 Det er kun den der bestiller prøvepladerne der må køre bilen

• #9   23. jul 2013 Print en standart slutseddel ud på nettet, så er du helt sikker...

• #10   23. jul 2013 Print fra FDM

• #11   23. jul 2013 som sælger: send stelnr til ham(til brug ved udlevering af prøve plader) hav slutsedel klar evt udfyldt - underskrift når sælger kommer får du penge skirver under udlevere hvad du har til/på bilen finder noget at bruge pengene til

som køber: få stelnr, tjek stelnr, bestille prøve mærker, finde en måde at komme der hen, tjekke bilen, sætte prøve mærkerne på, evt lille prøve tur, betale, under skrive, få alt til/på bilen, kør hjem, gør med den hvad du har lyst til self inden for reglerne

• #12   24. jul 2013 Prøvemærker købes for 100 kr pr dag.

Hvis køretøjet allerede eksisterer i systemet er et registreringsnummer og et kørekort med kørekortsnummeret på, så etaten kan identificere føreren ud fra tallene på prøvemærket.

Jeg skulle bestille prøvemærke til en udenlandsk mc.
    Da jeg kom derud fik jeg at vide de skulle se bevis på cyklen eksisterede.
    Dvs billede af registreringsattest, kopi af regatt, original regatt...
    Bare et officielt dokument hvor stelnummeret kan aflæses.

Da bilen er registreret i Danmark er stelnummer nok.

Du kan roligt skrive stelnummeret offentligt på salgsannoncen, og i øvrigt oplyse st folk selv står for indkøb af prøveplader eller leje af biltrailer eller hvad de nu vil.

Man kan ikke fuske med et køretøj bare fordi man har stelnummeret på det smiley
    Så du behøver ikke frygte nogen problemer ved at gøre det tilgængeligt

• #13   24. jul 2013 Husk at nummerpladerne skal være afmeldt, ellers kan man ikke hente prøveplader til bilen.Det lyder dog ikke som det er noget problem her smiley

Kommentér på:
Hjælp, sælges uden plader?!

Annonce