1.336 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

Autolakere herinde ? Autolakere herinde ?

Hejsa folkens

Nårh.. for at gøre en lang historie kort.. dumpede matematik på DTU adgangskursus til Maskinmester, skolen gad åbenbart ikke lige informere mig om re-eksamen, så nu mangler jeg den, og der er ikke nok timer til SU osv osv.. et stort rod!

Jeg sad så herhjemme og kom i tanke om min drengedrøm, nemlig at blive autolakere.. Skrev 5 mails, to af dem vil ha mig til samtale, så det tegner jo godt allerede smiley

Men.. hvordan er økonomien ? Hvad får de i timen ? kan se overenskomsten siger ca 138,- men det er vel ikke det de fleste får ?
Starter i voksenlære, så jeg får jo de 106-107,- eller lign, men det er mere bagefter ? Og er der noget at lave ?

håbe i kan hjælpe mig lidt (:

Mvh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af Kyoto kommode / delvist samlet 500 kr.
  • Klipning hæk 1.400 kr.
  • Udskifte vandhane til opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Nedtagning af radiator. 2.380 kr.
  • Montering af parasol på fod 1.000 kr.
  • Ophæng af tv og diverse 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Autolakere herinde ?
  • #1   16. aug 2013 Har snakket lidt med en af faglærerne på Automaler linjen i Silkeborg og de har ENORMT svært ved at finde praktikpladser til deres elever......

• #2   16. aug 2013 Sorte penge smiley du kan lave lige så mange som du vil.

• #3   16. aug 2013 Nik N: ja og så brokke sig, når man er på sygehuset over at der ikke er senge nok, og at der er ventetid.. suk..

• #4   16. aug 2013 har gået arbejdsløs siden jeg blev svend i 2010 smiley

Havde ikke valgt den udd. med den viden jeg har idag smiley

• #5   16. aug 2013 Thomas : Ja det var ikke lige det man ville høre jo smiley

Men ja.. gider bare ikke lave ingenting.. ingen dagpenge da jeg desværre kom udover de to år smiley men som lærling er jeg jo sikret 3.5års arbejde plus anciennitet nok til at få to nye år hvis alt skulle gå helt galt.. og så tænker jeg at det meget lækkert at kunne.. er uddannet smed i forvejen.. og skulle det nu være, så snuppede man lige pladesmed bagefter, eller en MC mekaniker udd.. så burde der da være mulighed for at få job, eller starte værksted selv smiley

• #7   17. aug 2013 Mike : Ja det kan jeg så ikke svare på endnu, men plejer at være ret god til det jeg laver så længe det interessere mig.. har lakeret før en min kollega, en autolakere gennem 30år, var imponeret over resultatet, så helt galt tvivler jeg da på det kan gå smiley

• #9   17. aug 2013 lyder fanme også dovent det der Holmeren men godt du har styr på og regne ud hvordan man hopper fra en udd til en anden så du kan optjene nok til du kan lave ingenting igen bag efter måske færdig endt udd,, sorry mit sure opstød smiley

Har endnu ikke mødt en dygtig dygtig autolakør så der er jo håb for du kan finde arbejde hvis du går nok op i det,;) '
    men du kan jo et eller andet sted være nok så dygtig for det hele går jo op i penge i sidste ende og har man ikke tid nok til og udføre flot arbejde ja så det jo svært og gøre det godt,

God vind

• #11   17. aug 2013 men er det ikke et eller andet sted autolakkøren der skal sige ja eller nej til arbejdet?
    og vil mene der er fagligstolthed bag arbejde er selv håndværker og man kan jo ikke forvente en kunde har en skid forstand på hvad pænt arbejde skal koste?

jeg har lavet en del show biler og har aldrig spurt om pris har bare sagt gå igang og forventer så de kan deres kram men er blevet skuffet hvergang

eller faktis en gang er jeg blevet meget posetiv men han brugte også 14 dage på den før han var tilfreds han malet den om en del gange og poleret vandsleb osv han hade rigtig meget stolthed.

men mike som jeg skrev Dårligt arb hænger nok sammen med øknommi/tid . så har forståelsen for ansatte der ikke får tid nok men dem der laver sort arb eller har egen butik og det ligner øv bag efter burde skamme sig;)

• #12   17. aug 2013 forresten Knøflers autolak i søborg er ret fine måske mangler de en mand kan se du fra stor kbh holmeren,

de er ret fair, har ikke prøvet dem af endnu på noget der skulle stå perfekt men har set en del der fra som syner fint

• #14   17. aug 2013 Gennemhærde. Øhh

• #15   17. aug 2013 Michael L : Det har intet med det at gøre.. men jeg er aktiveret i 3½år, og skulle jeg nu uheldigvis blive arbejdsløs, så er muligheden for dagpenge der igen.. om jeg benytter den aner jeg ikke.. har faktisk haft en overvejelse om at tage pladesmed bagefter autolakereren og så burde jeg være dækket nok ind til at kunne lave en masse custom selv (:

• #16   18. aug 2013 tror faktis uden og vede det at smed er noget mere spænnings præget end alm auto lakør ved mindre man kan li og slibe og spartle og dække af smiley

Mike jeg er lidt uforståen over for det du siger,
    har i jeres biler holdene 14 dage før i kan se om lakken ligger flot eller om den skal rettes?

og en lak skal sku da ikke hærde i 14 dage før man vandsliber evt lort i lakken væk for og se om det er godt nok eller om den er nød til og males om nu må du stoppe,..

• #18   18. aug 2013 Hehe 14 dage. Vores lak tørre på 25 min. Det må være super lak smiley

• #19   18. aug 2013 Nej det mig der ikke ved noget om tingene men kun Mike.

Hvis en bil bliver malet og der er ranmakeringer. Eller løbere eller støv i lakken hvordan fjerner i så det Mike. Eller bruger i skibslak siden det så længe om og hærde?

Jeg er med på der går en del tid før en lak hærder fuld op men man venter jo ikke til den er gennemhærdet før man retter eller evt maler om.

Er spændt på din tilbage melding Mike nu jeg er så dum og ikke ved noget
    Ps når tyske bil stylelings blade kontakter en for og tage billeder af ens bil så det fordi det ret ok det man laver/lavet

• #21   18. aug 2013 Mike du har travlt med og kalde tumpet og taber men du kan ikke forklare dig trods din enorme viden. Du siger jeg intet ved jeg ved intet om blandings forhold eller. Varme eller fyller. Men det jeg har udtalt mig om ved jeg at det er sådan man gør. Du siger til mig at man først efter 14 dage kan rette fejl eller male bilen mc om det er jo simpelthen for ulogisk

• #23   18. aug 2013 Hehe Mike nu startet du jo selv. Hvis du nu ser hvad jeg skriver til holmeren er faktis ret brugbart for ham i og med jeg anbefaler ham et sted .

Men Mike du har virkelig skrevet så jeg kan se at din pointe om at min udtagelse er helt væk smiley

Holmeren beklager jeg har ødelagt din tråd fordi Mike mener mine udtagelser var forkert

• #24   19. aug 2013 Har nok lakeret 1000 skader de sidste 5 år så lidt erfaring har jeg. Og vi fjerner skidt løbere osv efter 25 i ovnen. Men det ikk noget vi behøver og diskutere smiley

• #25   19. aug 2013 Men 7 dage ved 20 grader går der før det er helt gennemhærdet. Der kan man foretage div målinger. Nu stopper jeg hehe

• #26   19. aug 2013 Lærepladsen er i hus.. vi skal dog lige finde ud af med skole osv hvordan det skal foregå, og om jeg kan starte som mesterlære, eller om jeg skal ha grundforløb først

• #29   19. aug 2013 Mike du er jo så klog. Show lakering betyder bare den skal stå lækkert uden fejl. Det kan sagtens være en alm hvid. Behøver ikke være alverden

Men igen i din verden retter man ikke fejl før efter 14 dage

Men du overrasker mig ikke med din dumhed

• #30   19. aug 2013 Det er sguda en start, at lærepladsen er i hus! Så er den første hurdle da overstået, da det jo ofte er den folk har problemer med..... Det med skolen skal nok gå, bare lærepladsen er sikret.

Tillykke med det så og god arbejdslyst!

• #31   19. aug 2013 Thomas Z : Ja nemlig.. ville ikke starte medmindre jeg var sikret arbejde, så det er helt sikkert en god ting (: tror også han ville ha mig ind fordi jeg rent faktisk gad sætte mig og snakke med ham om det hele, plus lidt ekstra, fremfor bare at komme og snuppe hans penge (: var der også to timer næsten (: 3 kopper kaffer og et par håndtryk, og så sagde han at vi nok skulle få styr på det og han ville undersøge med skolen (:

• #32   19. aug 2013 Fedt! ;o) Hjælper nok også lidt at du ikke er 17 mere og måske (forhåbentlig) er lidt mere stabil i din hverdag.

• #33   19. aug 2013 Hvor har du fået job og tillykke ;0)

• #34   20. aug 2013 Fuck.. ja det har jeg så ikke alligevel smiley han ringede idag og sagde hans revisor havde sagt nej da de ikke havde råd :S totalt lort.. så ingen læreplads til mig alligevel

• #35   20. aug 2013 Øv men hellere nu end når du er igang. . Har du prøvet kanøfler. Eller Jersi autolak

• #36   20. aug 2013 kanøfler ?

Kom gerne til links, for tænker lige at gå lidt aggressivt til tingene så jeg kan få den skide læreplads på plads! smiley

• #37   22. aug 2013 Holmeren Når du får læreplads, og er blevet god til at sprøjte, så send lige adressen. Jeg har en MC der skal males smiley

• #38   22. aug 2013 Doc : Det skal jeg gøre smiley skal jo ha noget at øv mig på.. har malet en masse efterhånden.. ikke mc men bare generelt.. min gamle kollega har MC autolakering, så der har jeg været ovre og hjælpe ham når der har været pres på (: det er dog noget tid siden.. men har overvejet at lave en mindre kabine hos min kammerats forældre, så man kan male lidt til husbehov og sådan (:

• #39   22. aug 2013 knøfler autolak søborg;)

• #40   22. aug 2013 Problemt med Lakering er at folk vil have: EN BILLIG; GOD MALER... De 2 ting hænger ikke sammen. Skal du vandslibe 4-5 gange og der imllem give klarlak tager det jo FUCKING meget tid. Det fatter folk bare ikke. Alle som anbefaler en god autolaker som bare maler og giver klarlak og så evt vandsliver og giver klarlak kan jeg da finde fejl på og jeg er kun industrimaler.

• #41   23. aug 2013 Nik det var også dej jeg skrev øverst at penge er det der styre timeforbrug

Kommentér på:
Autolakere herinde ?

Annonce