2.290 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
9 Svar
skævbremsning - årsag skævbremsning - årsag
Hej.
Ikke så mc-relateret, men..
Har en bil stående som bremser ret skævt. umiddelbart er det forhjulene da rattet drejer meget mod venstre. ..spørgsmålet er om det kan være bremser eller om dækkene kan være skyld i det? Dæktrykket er dog i orden.
Bremserne piver en del når man triller og bremser stille, men de stopper stadig bilen.
Hav en god aften.
0 synes godt om
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 93 Svar: 1.084
jul 2013
Følger: 14 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 553
Skæv bremsning kan også være br. Slangerne.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
aug 2009
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 127 Svar: 819
apr 2005
Følger: 19 Følgere: 25 MC-er: 13 Emner: 51 Svar: 588
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 390
okt 2011
Følgere: 180 MC-er: 4 Emner: 283 Svar: 2.389
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 28 Svar: 640
En bil er lavet således at mindre skævbremsninger ikke kan mærkes, den vil næsten altid føles som at bremse lige, medmindre skævbremsningen er så kraftig at den ene side nærmest er virkningsløs.
Dine bremser sidder fast, ingen tvivl om det. Af med begge forhjul, ud med bremseklodserne (de skal kunne fjernes med fingrene), tjek om du kan presse caliberstemplerne ind med en større tang uden større besvær, tjek om gliderboltene glider frit.
Sidder stemplerne fast, så skal der, som nævnt ovenfor, nye calipre på. De skiftes som et sæt, ikke en af gangen.
Dine bremseklodser tager skade af at blive kørt meget varme. Hvis en af klodserne har antaget en rødbrun farve(Ikke alm rustbrun, men rustbrun med et tydeligt rødt skær), så har den været for varm. Så hedder det nye skiver og klodser i samme reparation.
skævbremsning - årsag