1.945 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 46 Svar

elforbrugs måler elforbrugs måler

Hej
Jeg vil gerne købe en elforbrugsmåler, da vi har en sindsyg høj elregning. 10000 kw om året, vi er 3 i huset og har IKKE elvarme, men stoker og varmvandspatron til varmt vand om sommeren.
Hvor kan man købe en sådan djævel der virker, jeg har lånt en af elværket, men tror ikke den virker, den sidder på fryseren, men måler kun engang imellem.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Beskære, fjerne ukrudt, klippe hæk i forhave 1.500 kr.
  • Opsætning af gardin i Velux vindue. 1.000 kr.
  • Tilslutning af 2 vaskemaskiner 1.500 kr.
  • Fjerne mini-vaskemaskine under køkkenbord. 840 kr.
  • Hæng 5 billeder op på vores kontor 500 kr.
  • Hjælp til at samle Ikea skab og hænge lamper og andre ting op - fra kl 15,00 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  elforbrugs måler
  • #1   21. aug 2013 og til menneske penge

• #2   21. aug 2013 Harald Nyborg har en 3faset analog bestillings nr. 5164

• #4   21. aug 2013 nu er det vel ikke skruet sådan sammen din elpatron sidder og opvarmer
    centralvarmesystemet?
    har hørt om nogle der glemmer at slukke for elpatron.

• #5   21. aug 2013 Nej jeg har 2 ventiler, som jeg skal lukke når jeg bruger patronen

• #6   21. aug 2013 sådan en måler er alfa og omega, jeg er efter vores familie med strøm, vi er to og en pige på 14 mdr. vores elforbrug er ca. 3500 kW/år.
    jeg har lavet så alt elektronik har sin egen kontakt der skal tændes før der er stand by strøm! det er uhyggeligt så meget der går til på sådan noget.
    til eks. har min kone sådan en kapsel kaffemaskine, den målte jeg, den bruger 12W i stand by! EN KAFFEMASKINE I STAND BY??? den blev så beordret stikke ud når den ikke bruges, 12W 24-7-365 koster lige godt 250 kr/året ved at den lorte kaffemaskine ikke skal stå i stand by smiley

• #7   21. aug 2013 vildt nok
    Jeg går amok med målinger det næste stykke tid

• #8   21. aug 2013 der er mange ting der spiller ind. hvad har du af belysning, er din cirkulationspumpe en ældre model? - eller ny a-pumpe. Kan sige dig så meget at jeg skiftede fra en gammel hund der tog 65 watt, - til den nye der for det meste ligger og cykler imellem 16-21 watt. Det kan ærkes når den kører henved en 7-.8 mdr om året. Ligeledes så har jeg udskiftet de pærer der lyser mest i huset til lav-energi eller led. Det ene med det andet, men synes godt nok 10000 kwh, lyder af meget. Sidste år brugte vi 6200 kwh, deraf vil jeg skyde på de 2000 gik på elvarmen i vores gildesal de gange den blev brugt. så ca. 4000-4500 på familien og huset. Men ja, hvis man har mange ting til at stå standby, og mange transformere til lys og andet så æder det jo også noget hele tiden! Det er der du skal gå ind og finde noget, men synes nu det lyder som om det er din el-patron der varmer baglæns...

• #9   21. aug 2013 jeg ved ihvertifald et problem, vi har et mini rensningsanlæg, det kører hele tiden jo, med pumper. Det er noget vi er pålagt af kommunen

• #10   21. aug 2013 Den kan ikke varme ud i radiatorerne, der er ventiler der.

• #11   21. aug 2013 Og kører med baxi multiheat der er ca 6 år gammelt

• #12   21. aug 2013 huha... hvis jeg var dig vil jeg godt nok overveje et solcelle anlæg, lyder måske snarere til at de pumper der tager en del el. For selvom du har gamle køleskabe og frysere og fjernsyn på standby kan de da umuligt sluge så meget.

• #13   21. aug 2013 For at kloge i det igen, det jeg mener er om elpatronen også er koblet til i fyringsperioden?
    Hvis den er sat højere i temp. End centralvarmen, kører den muligvis ofte.
    Kun en tanke, har som sagt hørt om det før.
    Så varmer den nemlig "baglæns"som en anden også er inde på.

• #14   21. aug 2013 Jeg slår den fra på vandvarmeren inden jeg starter fyret, så den burde ikke bruge strøm der

• #15   21. aug 2013 Tag evt. elpatronen ud af vandvarmeren og se om den har det ok? Har været ude et par gange ved folk, hvor den egentlig er kortsluttet, og derfor bruger væsentlig mere strøm end den bør smiley Det er nemt at tjekke, og så er du sikker på at det er iorden.

• #16   21. aug 2013 Det prøver jeg i weekenden

• #17   21. aug 2013 Hej Dean
    Det er jo et helt sindssygt forbrug, langt over det dobbelte af hvad i burde, vi er også 3 stk i husstanden, også pillefyr, dog ikke elpatron, vi bruger ca 4000kw/h. Du skal hurtigst muligt finde ud af hvor alt den strøm forsvinder hen. Jeg vil også skyde på at det måske er din patron der laver ballade. Hvad med det der rensningsanlag, tror måske også du skal kigge lidt på det, er det gamle pumper osv. Hvad med hårde hvidevarer og cirkulationspumper på varmeanlæget.

• #18   21. aug 2013 Der er ikke gamle pumper nogen steder, altså ca 6-7 år gamle det er max. også varmtvandsbeholderen, vi har spare pærer og slukker lys når vi ikke er i et rum osv.

• #19   21. aug 2013 Bruger I meget tørretumbler??

• #20   21. aug 2013 Ja, men den tester jeg også, nu skal jeg finde ud af hvor strømforbruget ligger

• #21   21. aug 2013 et tørrestativ koster ikke mange basseøre og lave! smiley

• #22   22. aug 2013 Ja tørretumbler bruger meget, kører den to timer om dagen er det snildt 1500kwh

• Carsten H
    Carsten H Tilmeldt:
    aug 2012

Emner: 11 Svar: 277
    #23   22. aug 2013 De nye elmålere er bare gode til den slags. De kan nemlig vise i displayet hvor meget huset bruger "lige nu og her" i kWh. Man stiller konen ud og kigge på displayet og så begynder man ellers at slukke for grupper i tavlen. På et eller andet tidspunkt går tælleren ned på (næsten) nul og så ved man hvilken gruppe der var synderen.
    De gamle elmålere med skive kan også til nøds bruges. Der skal konen bare have et stopur med.
    Den slags måler med kun led-blink er noget crap. Det er ikke til at se når den blinker... især ikke hvis du selv blinker lige i samme øjeblik smiley

• #24   22. aug 2013 Har man en ny elmåler, så kan man med en lommelygte med glødepære, få elmåleren til at vise hvilken fase der bruges mest på smiley
    Man holder lygten foran lysdioden og fjerner den igen - hver gang man lyser kortvarigt, kan man steppe gennem menu'erne smiley
    P1=fase1 osv......

• #25   24. aug 2013 Tørretumbler bruger 1.7 kw på at tørre en lille omgang håndklæder, så farvel med den..

• #26   24. aug 2013 Natforbrug, 2 kw uden patronen (slukket)

• #27   24. aug 2013 natforbrug 2KW??? Hvor mange køleskabe/frysere/skotørrere/computere har i da tændt??

• #28   24. aug 2013 2kw, hvis det er på en hel nat er det vel ikke så galt. Men håber dælme ikke det er i timen.

• #29   24. aug 2013 du skal aflæse når du går i seng og igen når du står op - og dele det med antallet af timer imellem aflæsningerne....

• #30   25. aug 2013 er 2 voksne i husstanden.. vi bruger ca. 1900 kw årligt... vores tørrertumbler kører 5-6 gange ugentligt, så kan ik helt genkende at det er en strømsluger.

• #31   25. aug 2013 Benny: det er MEGET lidt for to voksne, og med det tørretumbler forbrug vil jeg vove at påstå at det kan ikke lade sig gøre.. Tørretumbler ER en stor strømsluger..

• #32   25. aug 2013 Jeg er single - har elvandvarmer, vaskemaskine og tørretumbler, samt et strømslugende tv, der næsten kører konstant - jeg bruger for ca 10K årligt......

• #33   26. aug 2013 tjaa... sidste kvartal brugte vi 476kw og kvartalet før det 455kw, tror vi en enkelt gang sidste år har været lige i omegnen af 500kw. du er velkommen forbi og se ALLE mine elregninger for de sidste 5 år. i øvrigt har vi så aldrig apparater på standby, når vi ik er hjemme...gider ik betale for noget vi ik bruger.

• #34   26. aug 2013 Jeg kan rent faktisk lave en effektmåling til sammenligning med din el-måler, hvis du er interesseret - selvfølgelig gratis, men kaffen skal du gi...... smiley

menæh.... 500KW er rundt regnet 1200,-kr - hvilket jeg ikke synes er meget.....

1KW koster ca 2,5kr......

• #35   26. aug 2013 Benny, nej apparater på standby er spild, det er der heller ikke noget af herhjemme, og så kan det lade sig gøre at komme derned, hvordan laver i mad? gas? for det sparer MEGET på elregningen også smiley

vi bruger 3 mennesker ca. 3400 KWh men jeg er netværks/computernørd, så jeg har 3 wifi accesspunkter, 3 IP kameraer, en servier og en 24ports gigabit switch kørende 24 timer i døgnet. det skal nok koste i omegnen af 1000 KWh om året, så er vi jo også næsten nede på det samme smiley

• #36   26. aug 2013 hehe.. stop stop jeg tror dig skam smiley
    men det er ikke mange der kan komme derned netop fordi alt står i standby. folk tror barte ikke det koster så meget som det gør :-S

• #37   26. aug 2013 vi har alm. keramisk komfur. og havde et komfur fra 86. indtil for 6 mdr. siden. som sagt bruger vi ikke standby strøm, hvis vi ikke er hjemme, og vi vasker på quickvask, frem for økovask.. da det kapper halvdelen af vasketiden, og tøjet blir sgu lige rent. ellers gør vi intet specielt for at spare.

• #38   26. aug 2013 De el-regninger kan du sgu ikke klage over smiley Jeg er alene og bruger det dobbelte....

• #39   26. aug 2013 sletter lige billederne igen, de gør sgu tråden så lang. kunne ikke smide dem op, andet end et ad gangen.

• #40   26. aug 2013 hmm.. kan så kun slette et indlæg pr. døgn.

• #41   26. aug 2013 Torkild start med standby strøm, der er meget at spare uden at det går ud over komforten. bare tag en stationær computer, dem jeg har målt læ mellem 8 og 15 watt i standby. 15W koster ca 350 kr om året, det sparer jeg gerne smiley

• #42   27. aug 2013 Hej til jer der ikke bruger standby, render i rundt og slukker på alle stikkontakter til f.eks tv, dvd, computere, router, trådløs tlf, ovn, microovn osv osv.

• #43   27. aug 2013 Andreas - hvordan har du målt det??

• #44   28. aug 2013 Torkild med en strømmåler fra harald skrald smiley

Ole: ja og nej, jeg har lavet en stikkontakt oppe på væggen, når den er slukket er der slukket for ALT tv udstyr der ikke skal lade batterier op, med den kontakt slukker jeg for: mediecenterpc, subwoofer, surround reciever, BD afspiller, tv, wii og xbox. jeg har målt standbystrøm på det udstyr her, og det er ca. 60W. det sparer mig for ca. 1400 kr om året i strøm!
    ved hver stationær computer sidder der en tilsvarende kontakt man bare vipper når man skal bruge den, og slukker igen når man ikke bruger den mere. jeg vil tro de to steder jeg har det sparer de mig for ca. 400 kr om året i standby strøm.

derudover har jeg LED og sparepærer alle steder i huset. og da jeg har SEAS nve kan jeg følge mit strømforbrug dag for dag, time for time på minmaaler.dk.

udover det har jeg et 4 KW solanlæg på taget, då jeg er selvforsynende med el smiley

• #45   28. aug 2013 Hmm, uden at være helt sikker i min sag, så tror jeg det er dit renseanlæg til spildevand.

Kender et par stykker der har sådan en fætter, og de siger at deres strømforbrug er gået helt vildt op efter de har fået det.
    Det lyder jo som om at du ikke gør noget "forkert", og slukker dine ting når du ikke bruger dem.

• Mogens H
    Mogens H Tilmeldt:
    nov 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #46   23. dec 2013 Jeg fandt en til 150 mener jeg hos www.elsalg.dk ellers mener jeg også at elgiganten har en billig en.
    Faldt også lige over denne. http://www.greenpowerdeal.com/shop/el-forbrugsmaaler-218p.html

Kommentér på:
elforbrugs måler

Annonce