6.493 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Tråd sætter sig fast på CO2 svejser? Tråd sætter sig fast på CO2 svejser?

Jeg fik langt om længe købt noget nyt tråd til min ESAB LAE 315.
Ville så til at svejse lidt i et udstødning, men det blev noget værre klatværk.
Havde skruet den godt ned i strøm, eftersom det jo er noget tyndt, men åbenbart for meget. Så gav den 2.8, der vil skidtet så sætte sig. Så prøver vi 3.10 som er det højeste og trådføringen på det højeste. Der er den faktisk "okay", og sætter sig sjældent, og kører ellers bare derudaf. Meeen det er jo ikke så smart at svejse tyndplade på fuld styrke medmindre man ønsker at skære igennem det.
Sidst jeg var udsat for det samme med en anden svejser, fandt ejeren frem til at det var mellem manometeret og flasken den var utæt. Mit manometer er nemlig også utæt.
Kan det være samme problem her, eller indstilling?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tråd sætter sig fast på CO2 svejser?
  • #1   7. sep 2013 Hvis der ikke er ordenlig flow i dit co2 så er det ikke nemt at svejse. Det er også svært at svejse udenfor når der blæser. Prøv at få lukket dit system og prøv igen.

• #2   7. sep 2013 Skal lige være sikker på at jeg forstår det rigtigt. Din tråd brænder fast i dysen? For så er det højest sandsynligt din maskine der ikk laver nok stik out - altså tråd der kommer ud af dysen når du stopper med at svejse, eller at din gaskop er for kort eller sidder for tæt på dysen. Stik out burde kunne justeres på en esab

• Daniel D
    Daniel D Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Svar: 47
    #3   7. sep 2013 Tjek lige at dine fremføringshjul ikke er slidt..

• #4   7. sep 2013 Trådliner og dyse som passer til tråden ??

• #5   8. sep 2013 Prøver lige det med manometeret, for det skal jo skiftes anyways. Men hvis dette så ikke hjælper, er det så trådlineren? Efter lang søgning på google, er det primært det folk foreslår kan jeg se, når nogen beskriver noget der minder om det her.

• #6   8. sep 2013 der er som peter skriver din stik aut der skal justeres også kaldet burn back tror der er en knap det kan justeres på prøv dig frem svejs lidt og se hvor meget tråd der stikker ud af dysen når du stopper med at svejse der skal ca stikke en 8 mm ud det er ikke den med trådhastig du skal juster på

MVH frank

• #7   9. sep 2013 Stik out har jeg aldrig rigtig hørt om. På den øverste kasse er der 2 knapper. Den ene er trådhastigheden, til når man fuldsvejser. Der er også en vippekontakt nemlig til om man vil fuldsvejse, eller punktsvejse. Hvis man vipper ned til punktsvejsning, er der en drejeknap ligesom med trådhastigheden, men her er det en timer. Hvis punktsvejsningen fx skal vare 1 sek, eller 2 sek eller måske endda 5 sek, så justerer man bare dér.
    Nede på den store kasse er der så vidt jeg husker 2 drejbare kontakter. Der er grovindstilling der hedder I, II og III, og finindstilling der går fra 1 til 10.
    Derudover er der forneden 3 muligheder for tilkobling af den øverste kasse. Jeg har den i A, eftersom jeg ikke ved hvad man skal bruge 3 muligheder til. De to andre hedder vidst bare B og C.

Den stikker jo det ud som der ikke rammer emnet når jeg stopper. Det er vel alt efter hvor tæt jeg har pistolen på emnet?

• #8   9. sep 2013 Men derfor eksisterer det alligevel, vil tro det sikkert sikkert omkring din tråd fremførelse med en lille skrue der kan justere sammen med en justere skrue til eftergas. Der er også den mulighed at du bruger for lange tråd dyser

• #9   9. sep 2013 hmmmm....det var altså nemmere da man gik på EUC Nord's smedeforløb, der var maskiner oftest iorden, eller med fejl så små at man selv lige kunne rette til smiley

Kommentér på:
Tråd sætter sig fast på CO2 svejser?

Annonce