Hvad ovepå tagpap? Hvad ovepå tagpap?
Vi har et hus der ligger på en skrå grund, det er 2 etager set fra gaden, men 3 etager set fra (den satans) have. Det betyder at vi har en stor terrasse på garagetaget ud mod haven. Vi har fået lagt nyt tagpap på garagetaget, der altså også er gulv på terrassen.
Vi vil godt have noget andet at gå på end tagpappet. Fruen vil gerne have store hammerdyre keramiske fliser a'la Middelhavet, så man bare kan give det med en gulvklud en gang imellem. Det kræver vel at fugerne er 100% vandtætte, og de frostsprænges vel om vinteren? Der er krumning på taget/gulvet, så der er ikke problemer med vandpytter.
Jeg kunne godt tænke mig at genbruge de gamle terrassebrædder, der skal jo også være penge til fornuftige ting som nye rustfri fælge til veteranen. De lå oprindelig på strøer, men tagmanden siger det ødelægger tagpappet. Lægger jeg brædderne direkte på tagpappet, eventuelt med en stor plastpressenning under, rådner brædderne vel på 2 år?
Vi kunne jo også bare hælde jord på og så græs, men det er så helvedes besværligt at hive plæneklipperen op ad bagtrappen og ind gennem stuen, når det skal klippes.
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Hvis der er frihøjde nok kan du lægge kraftige gulvstrøer som en hævet et par cm over pappet( de må kun lægge af på garagens murværk). Og monterer træ beklædning på disse.
Du kunne også vælge at lægge komposit beklædning. komposit strøer er ikke ret tykke, og kan sagtens tåle at lægge oven på pappet, ( jeg ville lægge en ekstra strimmel pap under hver strø) Og så er det vedligeholdelses fri
sep 2005
Følger: 17 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 300 Svar: 1.819
http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/20165486/
jun 2013
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 83
Du er ikke den første med tagterreasse, så der må kunne findes noget erfaring på nettet ellers spørg en anden tagdækker fro det bør en rigtig tagdækker altså vide.
MVH Frank
apr 2012
Følger: 24 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 48 Svar: 968
jun 2013
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 83
mvh Frank
sep 2011
Følger: 11 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 30 Svar: 850
aug 2017
Følger: 1 Svar: 1
Vi havde lidt samme problem, men da vi ikke rigtig kunne finde svar, valgte vi at kontakte en professionel. Det endte faktisk med, at de gav os så godt et tilbud, at vi ikke længere selv gad at lave det.
Hvis det skulle have nogen interesse så var det hos http://carlo-tagrenovering.dk/tagpap/
VH
okt 2013
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 1.299
sep 2011
Følger: 11 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 30 Svar: 850
Hvad ovepå tagpap?