4.196 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Sammenkobling af kompressor Sammenkobling af kompressor

Hej MCG.

Jeg har 2 stk. 24 liter kompressor og 1 stk. 50 liters - motoren på 50 liter modellen er stået af,- da jeg af og til har brug for lidt mere luft volumen, har jeg tænk på muligheden om at tilslutte de 2 stk. 24 liters sammen i et T-stykke, og derved føre luften ind i tanken på 50 liters enheden.

Men nu kommer spørgsmålet, hvordan forhinder jeg at de 2 "føde kompressore" ikke modarbejder hinanden??

Har kikket efter noget kontra ventil værk,- men syntes ikke lige at finde noget der helt entydigt opfylder de krav jeg har.

Håber at der en der kan hjælpe med link, eller måske billede / opskrift, af et ligende projekt.

Mvh.

Henrik Hansen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sammenkobling af kompressor
  • #1   15. sep 2013 Du kan sagtens linke dem sammen (: det er selvfølgelig ikke optimalt, men det kan godt lade sig gøre (: det vil fungere som en stor beholder, og den stopper bare først når alle 3 tanke er fuldt tryk (:

• #2   15. sep 2013 (Ingen personlig erfaring). Enig med Holmeren.
    Hvis begge motorer er sluttet til, er det jo endda muligt kun den ene vil koble ind når der er lidt forbrug. - Hvis motor A starter feks. når tryk falder under 7,2 bar, og motor B først v. 6,9 bar (for nu at bruge tilfældige tal). Men én mindre motor vil selvfølgelig være længere tid om at fylde 98 liter tank, end hvis den var født med en større motor.
    Begge motorer kan samarbejde om at fylde tankene fra nul. ... vil hævde at en motor ikke kan "mærke", om det tryk den skal arbejde imod, udelukkende kommer fra den tank den er ved at fylde, eller også fra en anden motor. smiley

• #3   15. sep 2013 Men hvad skal du bruge alt det luft til ? (: det kommer jo også an på hvor hurtigt den skal lade tankene op igen osv (:

• #4   15. sep 2013 1000 tak for de hurtige svar,- vedr. luft forbrug, så bruger jeg ved sjældne lejligheder luft nøgle (læs 2 gange om året) til skift mellem sommer og vinterhjul..

Ved godt det er "over kill"

Men som jeg er ved at lære min kone,- så må man ALDRIG gå ned på grej... smiley

Mvh. Henrik.

Ps. jeg skal nok give besked om resultatet.

• #5   15. sep 2013 Normalt spænder man vel hjul med mellem 80-110 Nm og til det brug er en 24l komp. rigeligt.
    Ihvertfald til mig smiley

• #6   15. sep 2013 @ Jan M.

Ikke til at spænde,- til at løsne..

• #7   15. sep 2013 løsne kræver jo det samme

• #8   15. sep 2013 Hvis du har en ordentlig luftslange, så er den lille kompressor stor nok. Jeg bruger selv en armeret vandslange, den kan holde nok luft til at luftnøglen har power nok til at løsne.

• #9   15. sep 2013 Du piller pressostaten på den ene kompressor fra, og tilslutter motoren fra den over på pressostaten fra den anden smiley

Tjek at der ikke sidder noget motorværn i som evt er indstillet til én motors effekt, for så vil det slå fra smiley

• #10   15. sep 2013 Hvis du mener du ikke vil gå ned på udstyr, så drop alt det sætten sammen halløj. Erkend at du mangler udstyr. Skil dig af med killingerne og køb en ordentlig kompressor smiley

• #11   15. sep 2013 Kunne ikke være mere enig Brian S :o)

• Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #12   15. sep 2013 Sæt den 50L i serie med den ene 24L, og et T stykke som fælles udtag, fra 24-50T24

Kommentér på:
Sammenkobling af kompressor

Annonce