backpacker/travellers {{forumTopicSubject}}
halløj mc galleri.
jeg skal på en 6-7 ugers tur til mellem/central amerika til februar. og mangler lidt inspiration. Som udgangspunkt starter jeg i Mexico (cancun ).. og planen er jeg vil besøge: Guatemala, Belize, Cuba, Muligvis Bahamas, Haiti, Den dominikanske Rep. og flyve hjem fra Puerto Rico..
Er der nogen ting der skal ses / opleves derover, områder man skal besøge. Også gerne kritik af de forskellige steder, alt hvad i nu kan komme på.
Planen er jeg tager dykker certifikat derover. derudover, vil jeg gerne ud og dykke i et shark-cave. Og Cave tubing / cave diving i Belize.
men kom frisk med anbefalinger og gode råd
jun 2009
Følger: 44 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 351 Svar: 2.605
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.492
Jeg har selv været i Cancun, men jeg boede 50-100km derfra i Playa del Carmen, da jeg ikke bryder mig om strand/storbyer.. Cancun er rigtig fedt, men der er ikke ret meget Mexico over det.. syd for Cancun og syd for playa del Carmen, er der en lille by der hedder Tulum.. der kan man tage dykker certifikat, jeg har selv dykket der, og der er rigtig mange backpackers der i Tulums Hostel lige på hovedvejen, nemt at finde vil jeg mene..
Cuba har jeg også været, og det er med blandede følelser, det er et kommunistisk land på godt og skidt, mennesker er rigtig søde, men nogle gange for søde, og alle forsøger at invitere en indenfor, for at snakke men også for at sælge cigar ol.. priserne er utrolig høje og det er umuligt at finde "almindelig" føde både i restauranter og butikker.. men total fed oplevelse at gå tundt i Havana midt om natten mens folk danser på gaderne, både 3-5 rige og gamle kvinder på +80 år.. fedt..
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.492
aug 2013
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 13 Svar: 9
backpacker/travellers