2.113 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Facadeisolering Facadeisolering

Ja endnu et husspørgsmål.

vi har udover de 10 andre huse, også kig på et nydeligt hus
hvor energimærket er G da der stort set ikke er isolering i skidtet

"eksperter" har vurderet at den bedste løsning er udvendig isolering med en 100mm løsning som så bliver pudset op samtidig med vinduer og døre bliver flyttet med ud.

jeg har virkelig svært ved at se hvor meget sådan en opgave, bare sådan ca, lyder.

nogen der har en idé? huset er på 185m2 i to plan dvs ca 100m2
i grundplan med 16 vinduer og 2 døre.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Facadeisolering
  • #1   10. okt 2013 det er en STOR opgave, hvis du vil betale dig fra det bliver det dyrt. flytning af 16 vinduer! regn med 200k

• #2   10. okt 2013 Flytning af 16 vinduer er det mindste i opgaven, det er 2-3 arbejdsdage incl. nye lysninger mv.

De 200 tkr passer i store træk meget godt. Vær opmærksom på at husets tagudhæng bliver godt 100 mm mindre, det er sjældent noget der pynter.

• #3   10. okt 2013 Går ud fra at der så skal sættes nye vinduer i. Det er ca 3-6000 pr stk. Plus montering, som er ca 1500 pr stk. Og så skal der laves nye lysninger inde. Hvis vinduerne bare skal flyttes ud, skal du nok regne med 2000 pr stk. Regn med ca 1000 kr pr m2 til udvendig iso system. Meget ca priser. Men helt klart noget du skal en til at lave et fast tilbud på.

• #6   10. okt 2013 200k giver jeg gerne for en komplet løsning

• #7   10. okt 2013 Altså, vores hus blev vurderet G kun pga vinduer smiley Bare lige hvis "eksperten" er ejendomsmægleren :b
    Tænk også på at facade iso skal males, igen og igen og igen.. Og det er noget pis at hænge noget op i.
    Personligt ville jeg hellere ordne det med hulmurs iso eller renovering af vægge indv.

• #8   10. okt 2013 Find et andet hus, det er aldrig en god løsning at isolere udvendig mht fugt og vedligeholdelse

• #9   10. okt 2013 Udvendig isolering er da langt at foretrække, fremfor indvendig isolering....

Hvis du isolerer indvendigt kommer dine mursten udvendigt til at være uopvarmede og tager derfor nemmere skade af fugt og frost, med der af følgende reperationer. Fugt og frost er ikke godt for gamle porøse mursten (huset er jo ikke nyt, ellers ville det jo ikke have klasse G). Hvis du isolerer udvendigt forbliver dine murstensvæg opvarmet og dermed holder den sin stand i mange år fremover ;0)

Men ja, hvis man først isolerer udvendigt så hænger ,man på vedligeholdelsen af pudsværket for evig tid....

mvh Frank

• #10   10. okt 2013 Ja og evige fugtproblemer med det samme der bare er det mindste hul på pudset

• #11   10. okt 2013 Det bliver dyrt hvis det skal gøres ordentligt.

Vinduer skal skiftes eller flyttes. Lige meget hvad skal der købes hunde dyre beslag for og kunne rykke vinduerne ud. Der skal laves solbænke. Der skal pudses der skal laves nye lysninger. Hvis du køber så smid en pm så giver jeg gerne et tilbud. Du skal også have lavet ny sokkel og nedløb.

200.000 så er du på vej men der langt igen. Ej og forglemme stillads , fercade isolering/klimaskærm. Er super løsning hvis det bliver gjort ordentligt

• #12   10. okt 2013 michael, tak - det skal jeg have i tankerne smiley der er mange ting der skal tænkes igennem inden køb.

• #13   10. okt 2013 Bestemt. Men du kunne også overveje og smide hulrums isolering ind. Og så smide 100 mm stål op på alle ydervæge indvendigt og isolere.

Gulv og vinduer kan du også hente meget eller tag. Men kan komme ud med termiske kamara så kan vi se hvor varmen vælter ud. Du skal jo også gøre det op hvad koster ombygninger kontra besparelsen i gas/olie/piller

Bor selv i et muremester villa. Men da jeg har al verdens udsmykninger på murværket så ville jeg aldrig isolere udvendigt. Jeg har fået hulrums isoleret. Og så har jeg 300 mm i loftet på 1 salen.
    Jeg har intet i gulv og har ventilerne kælder = vind gennem blæsning lige under gulv

De sidste to år har jeg købt brænde 4500 og olie for 14000. Det jo ikke dyrt kontra hvis jeg skulle isolere hele fercaden eller rive alle gulve op isolere og støbe. Og nyt gulv paneler osv.

Så der skal være fornuft i og lave ombygningen. Det kan jo også være du kan få billig varme via en varme pumpe og sol celler på taget.

• #14   10. okt 2013 Alt er nyistandsat inde i huset så det er mangle på isolation i vægge + dårlige vinduer der giver den dårlige energimærkning. Den udvendige isolering lyder til at være det rigtige, så jeg må lige indhente tilbud hvis det er dét hus vi vælger.
    Så må vi kæmpe med vedligeholdelsen, men det må man tage med. Det vigtigste er at det bliver lavet ordenligt og at huset kan beboes under renoveringen da vi har små børn.

• #15   10. okt 2013 Alle pudset fercader skal jo holdes ved lige.

• #16   10. okt 2013 Jeg fik pustet hulmursisolering i mit hus sidste år, kostede 5000kr efter skattefordele osv var trukket fra. Så kan godt være udvendig er bedre, men prøv lige at regn på hvad besparelsen bliver ved isoleringen.

• #17   10. okt 2013 Ja men det er heldigvis ikke alle facader der suger fugt som en svamp med det samme der er hul på overfladen

• #18   10. okt 2013 Lytter med.

Så lige en lille youtube af facadeiso. og det ser da ud til at der er mange ting man kan gøre selv, som klargøring/rengøring, udgravning og isolering af fundament, ja i princippet kan man jo lave det hele selv men det vil jo bare tage en hel sommer hvis man er alene og uerfaren.

http://www.youtube.com/watch?v=omjvlyIGUvQ

• #19   10. okt 2013 per f ja
    det er relativt hurtigt og lave det bare vigtigt du laver det korrekt men og skruge isoleringen fast er også den mindste del af det og der forskel på et pap hus fra 70'erne og et smukt hus med gesimser og andet;)

men ja isoleringens delen er byggeklodser

• #20   11. okt 2013 Ja men til trådstarter var pointen bare at der må være en del penge at spare på at gøre klar og så kan de professionelle hurtigt banke det op og gøre det pænt smiley

Kommentér på:
Facadeisolering

Annonce