{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.478 visninger | Oprettet:

HD newbie
HD newbie
Tilmeldt:
24. okt 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Motorcykel hjem fra Seattle, US {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg har købt en motorcykel i USA, som jeg nu har stående hos min onkel i Seattle.
Jeg skulle gerne have den fragtet her hjem i løbet af vinteren og betalt afgift.

Er der nogle som kender den bedste procedure?

Hvilket firma kan man stole på mht. fragt?

Har desuden hørt at man skal igennem Tyskland for at få den godkendt, inden man kører til syn i DK da dette er nemmere og billigere?

Det skal siges at det er en 100% original Harley Davidson Softail Classic fra 1986.

På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motorcykel hjem fra Seattle, US
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   24. okt 2013 Har den ikke været indregistreret i et EU land før, så skal den det først.

    Lorte dansk regel.


  • HD newbie
    HD newbie Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   24. okt 2013 Ja okay, det var også sådan noget at jeg hørte.
    Min synsmand sagde at jeg lige skulle suse den til evt. Tyskland da det var meget nemt.


  • #3   24. okt 2013 Overvej KRAFTIGT at sælge den i USA og købe en tilsvarende i DK ... det er billigere i den sidste ende smiley

  • #4   24. okt 2013 Det kan godt være du har købt den billigt i USA, men inden den er på danske plader har du ikke sparet en nikkel.
    Siger som Brian S, sælg den og køb en i Dk eller Tyskland..


  • HD newbie
    HD newbie Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #5   24. okt 2013 Jeg har fået den rigtig billigt.
    Hele historien er, at jeg købte en her hjemme som viste sig at være fusket på båden den ene og anden måde... Dét gider jeg bare ikke.
    Har købt en 1 ejers i USA med fuld historik, lige som jeg vil have den. Har købt den i et dødsbo, fik min onkel til at betale og afhente osv.
    Jeg har undersøgt at afgiften er omkring 65-70.000 kr.
    Jeg har virkelig fået cyklen til den rene tyveri-pris, så hvis det kostede en 10 mand at få den hjem, samt en tur til Tyskland og syne den (min synsmand vil arrangere dette) så havde jeg jo en virkelig billig cykel...


  • #6   24. okt 2013 Hvis du har fået den så billigt, så kan du tjene penge på at sælge den i USA. Der er INGEN økonomi i at slæbe den til dk.......

    Der er masser af rigtige fine cykler i dk, pt til forærings priser.....


  • #7   25. okt 2013 Shipping-firmaer finder du i flere tidligere tråde, også Schumacher Cargo / Titan Shipping - http://titanship.com/ – via deres danske afdeling i Hadsten – som jeg selv brugte i 2008 til min AZ-indkøbte V65 Sabre / VF1100S. Dem kan jeg godt anbefale smiley

Kommentér på:
Motorcykel hjem fra Seattle, US

Annonce